سلامت

ورزش صبحگاهی مزایای غیرقابل انکار

چرا باید ورزش صبحگاهی کنیم

ورزش صبحگاهی بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب برای بزرگسالان و کودکان توصیه می شود. حداقل تلاش برای تمرینات صبحگاهی حداکثر سود را برای کل ارگانیسم دارد که بیش از یک بار توسط دانشمندان کشورهای مختلف ثابت شده است.

محبوبیت ورزش صبحگاهی ارتباط خود را برای چندین دهه از دست نداده است. در اوایل قرن بیستم، پزشکان اکیداً توصیه کردند که همه افراد نیم ساعت صبح را صرف ورزش کنند تا سلامتی خود را حفظ کنند.

به عنوان مثال در چین، تمرینات روزانه صبحگاهی بسیار جدی گرفته می شود. ژیمناستیک صبحگاهی برای مردم این کشور به یک فرقه واقعی تبدیل شده است و هزاران نفر برای انجام حرکات نرم به پارکی در حاشیه حوضچه ها می روند.

فواید ورزش صبحگاهی

فواید ورزش صبحگاهی:

شارژ انرژی. یک فرد حداقل دو ساعت طول می کشد تا از خواب خلاص شود. تمرین سبک به میزان قابل توجهی این زمان را کوتاه می کند.

سفت شدن بدن. انجام تمرینات صبحگاهی در هوای تازه بسیار مفید است، اما اگر این امکان وجود ندارد، اتاق باید تهویه شود و در ماه های گرم هنگام ژیمناستیک، پنجره ها را باز بگذارید. حمام های هوا و رژیم دمای کنتراست روش های سخت کننده هستند، ایمنی را افزایش می دهند و برای جلوگیری از بیماری های مختلف مفید هستند.

مبارزه با عدم تحرک بیست دقیقه ورزش در صبح برای کاهش تاثیر منفی سبک زندگی کم تحرک، تقویت مفاصل و رباط های مفصلی، افزایش تون عضلات و شروع کاهش وزن کافی است. این نتیجه گیری توسط محققان مرکز تحقیقات سیستم مراقبت بهداشتی VA Palo Alto در شمال کالیفرنیا است که برای چندین سال دو گروه کنترل را مشاهده کردند که در یکی از آنها افراد ورزش صبحگاهی انجام می دادند و دیگری انجام نمی دادند.

تحریک سیستم قلبی عروقی و تنفسی. ورزش با شدت کم ریتم تنفسی را فعال می کند، گردش خون را افزایش می دهد و عناصر تمرینات تنفسی به اشباع بدن با اکسیژن کمک می کند که به ویژه در صبح اهمیت دارد.

رهایی از افسردگی. این واقعیت که ژیمناستیک صبحگاهی خلق و خو را افزایش می دهد و از استرس محافظت می کند، توسط تحقیقات کارشناسان دانشگاه متودیست جنوبی، دالاس، ایالات متحده ثابت شده است. نتیجه ورزش حتی کوتاه مدت، به اصطلاح “شادی عضلانی” و افزایش تولید هورمون شادی – سروتونین است.

پیشنهاد مطالعه  بزرگترین استادیوم دنیا

تمرینات کششی صبحگاهی

انجام ورزش صبحگاهی کششی حداقل پنج بار در هفته به مدت 20-30 دقیقه مطلوب است و توصیه می شود هر روز برای گروه های مختلف عضلانی تمریناتی انجام دهید.

شما باید با یک گرم کردن پنج دقیقه ای شروع کنید، که می تواند بدون بلند شدن از رختخواب انجام شود. چندین بار کشش دهید، دست‌هایتان را روی سرتان جمع کنید، از یک طرف به طرف دیگر بچرخید، مچ‌هایتان را ماساژ دهید و زانوهایتان را صاف کنید.

پیاده روی در نقطه – یک عنصر اجباری. زانوهای خود را برای چند دقیقه با سرعت کم بالا بیاورید، یکنواخت و عمیق نفس بکشید.

مهره های گردن را با چرخاندن آهسته سر خود در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت حرکت دهید و به نوبه خود به سمت شانه های خود متمایل شوید.

چرخش بازوها با دامنه وسیع.

بدن را به راست و چپ بچرخانید و کج کنید. این باعث ایجاد کمردرد می شود که در آن بسیاری از افراد پس از بیدار شدن از خواب احساس ناراحتی می کنند.

تاب خوردن پا در کشورهای مختلف باعث گرم شدن اندام تحتانی و افزایش گردش خون در آنها می شود.

پاهایش را پهن کرد و پشت سر هم به طرف هر کدام خم شد.

برای چند دقیقه، روی یک پا، سپس پای دیگر و سپس هر دو با هم بپرید.

5-7 اسکات صاف انجام دهید، بازوهای خود را صاف به جلو نگه دارید.

روی زمین بنشینید و سعی کنید با دستان خود به نوک انگشتان خود برسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا