آشپزی

طرز تهیه پنکیک ساده با آب

طرز تهیه پنکیک ساده با آب

طرز تهیه پنکیک ساده با آب و بدون شیر برای کسانی مناسب است که به شیر حساسیت دارد، اما عاشق طعم پنکیک هستند. همچنین گاهی اوقات ممکن است تصمیم بگیرید که یک پنکیک خوشمزه درست کنید ولی متوجه می‌شوید که در خانه شیر ندارید! شما با استفاده از این آموزش به راحتی می‌توانید یک پنکیک ساده بدون شیر تهیه کنید.

طرز تهیه پنکیک ساده با آب

مواد لازم برای طرز تهیه پنکیک ساده با آب بدون شیر

اگر در خانه شیر ندارید، می‌توانید با جایگزین کردن آب، یک پنکیک ساده تهیه کنید که طعم فوق العاده‌ای دارد. برای تهیه این پنکیک ساده بدون شیر به مواد زیر نیاز دارید. با استفاده از این مواد، می‌توان 8 عدد پنکیک درست کرد.

آرد سفید 1 پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
آب 1 پیمانه
شکر 2 قاشق غذاخوری
روغن مایع به میزان کافی
کره 50 گرم
بکینگ پودر 1 و ½ قاشق چایخوری
نمک ¼ قاشق چایخوری

دستور تهیه پنکیک ساده بدون شیر

مرحله اول: آماده‌سازی مواد پنکیک ساده با آب

قبل از شروع به تهیه پنکیک ساده با آب بدون شیر، کره را از یخچال بیرون بیاورید و تا هم دمای محیط شود و کمی آب شود.

یک ظرف بزرگ و مناسب را برای ترکیب کردن مواد انتخاب کنید. ابتدا آرد سفید، نمک، شکر و بکینگ پودر را در کاسه بریزید و خوب هم بزنید.

پیشنهاد مطالعه  رفع شوری خورشت قیمه

مرحله دوم : تهیه مایه پنکیک ساده با آب

در یک ظرف دیگر تخم مرغ را بشکنید و آن را به کمک چنگال هم بزنید. آب را کم کم به تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید. سپس کره ذوب شده را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد منسجم شوند. مایع به دست آمده را به درون ظرفی که حاوی مواد جامد پنکیک است، اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملا مایه یک دستی داشته باشید.

مواد پنکیک را خیلی زیاد هم نزنید؛ زیرا باعث سفت شدن پن کیک می‌شود.

برای اینکه مطمئن شوید مایه پنکیک کاملا صاف و یکدست شده و گلوله‌ای در آن نمانده است، آن را از صافی عبور دهید.

مرحله سوم:

ماهیتابه نچسبی را بر روی حرارت قرار دهید. مقداری روغن در آن بریزید و اجازه دهید کمی گرم شود. با یک ملاقه کوچک مقداری از مواد پنکیک ساده با آب را در ماهیتابه بریزید. مایه پنکیک چون روان است، پخش می‌شود و به صورت دایره می‌شود. پنکیک خیلی سریع آماده می‌شود. بنابراین باید کاملا مراقب باشید و در کنار گاز بایستید تا پنکیک شما نسوزد.

حدود یک دقیقه بعد مشاهده می‌کنید که حفره‌هایی بر روی پنکیک ظاهر می‌شود. این نشان دهنده سرخ شدن طرف دیگر پنکیک است. لبه آن را برگردانید، اگر یک طرف آن تغییر رنگ داده است و کاراملی یا قهوه‌ای شده است، پنکیک را با کمک کفگیر کاملا برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود.

طرز تهیه پنکیک ساده با آب

مرحله چهارم:

پس از اینکه دو طرف پنکیک تغییر رنگ داد، آنها را از ماهیتابه بردارید و در بشقاب قرار دهید. تمام مایه پنکیک را به همین صورت در ماهیتابه بریزید. به همین راحتی پنکیک ساده با آب بدون شیر آماده می‌شود. می‌توانید آن را با مربا، عسل، نوتلا، خامه یا شکلات مایع میل کنید و لذت ببرید. نوش جان!

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه فرنی با نشاسته و آرد برنج

طرز تهیه پنکیک ساده با آب

نکات کلیدی طرز تهیه پنکیک ساده با آب

اگر از کره گیاهی در طرز تهیه پنکیک ساده با آب استفاده کنید؛ عطر بهتری خواهد داشت.

به جای کره می‌توان، از سه قاشق غذاخوری روغن مایع استفاده کنید.

میزان شیرینی پنکیک سلیقه‌ای است. اگر دوست دارید پنکیک شما شیرین‌تر باشد، شکر را اضافه‌تر کنید.

می‌توانید مقداری زعفران دم کرده غلیظ به مایه پنکیک اضافه کنید تا رنگ آن زیباتر شود.

برای اینکه پنکیک ساده بدون شیر شما، پف بیشتری داشته باشد، می‌توانید به جای یک و نیم قاشق چای خوری بکینگ پودر از دو قاشق استفاده کنید. اما مایه پنکیک را بیش از اندازه هم نزنید تا پف آن نخوابد.

پس از آماده کردن مایه پنکیک ساده، بهتر است 20 الی 30 دقیقه به آن استراحت دهید، سپس شروع به پخت کنید. تا پنکیک ساده با آب خوشمزه شود.

برای پخت پنکیک، در شروع کار ماهیتابه را یک بار چرب کنید. اما در ادامه کار و برای پخت بقیه پنکیک‌ها نیاز به اضافه کردن روغن نیست. زیرا در صورتی که دوباره ماهیتابه را چرب کنید، پنکیک روغنی خواهد شد.

در هنگام پخت پنکیک ساده با آب باید حرارت ملایم باشد

شما می‌توانید پنکیک‌ها را بر روی یکدیگر قرار دهید، سپس مقداری عسل بر روی آن بریزید. با گذاشتن یک توت فرنگی بر روی پنکیک یک صبحانه سالم و زیبا برای خود و خانواده تهیه کنید. بنابراین به همین راحتی با استفاده از طرز تهیه پنکیک ساده با آب، توانستید با مواد ساده‌ای که در منزل دارید یه صبحانه لذت‌بخش و اشتهاآور تهیه کنید.

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه استیک با سس قارچ

طرز تهیه پنکیک ساده با آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا