آشپزیسلامت

طرز تهیه فرنی با نشاسته برای گلودرد

طرز تهیه فرنی با نشاسته برای گلودرد

آیا از تاثیر درمانی معجزه‌آسای فرنی با نشاسته برای گلودرد و سرماخوردگی اطلاع دارید. اگر دچار گلو درد، گرفتگی صدا و یا سرفه هستید با طرز تهیه فرنی با نشاسته به راحتی ‌می‌توانید از شر گلودرد راحت شوید. این یک روش درمانی راحت و خوشمزه است. این فرنی که در کمتر از 5 الی 10 دقیقه تهیه می‌شود، به سرعت بیماری شما را بهبود می‌بخشد.

فرنی با نشاسته برای گلودرد برای بزرگسالان و کودکان بالای هفت ماه قابل استفاده است. البته برای نوزادان زیر یک سال باید از شیر خشک یا شیر مادر برای تهیه فرنی استفاده کرد. این فرنی که برای گلودرد تهیه می‌شود، تا حدودی مشابه فرنی نشاسته است اما به دلیل اینکه شکر برای سرماخوردگی مضر است، عسل یا شیره جایگزین آن می‌شود. البته می‌توان این فرنی را بدون هیچ شیرین کننده‌ای تهیه کرد.

مواد لازم برای تهیه فرنی با نشاسته برای گلودرد

شیر ۲ پیمانه
نشاسته گندم ۲ ق غذا خوری
آب سرد نصف پیمانه
عسل و دارچین به مقدار دلخواه

مرحله اول: حل کردن نشاسته در آب سرد

 در مرحله اول از طرز تهیه فرنی با نشاسته برای گلودرد، ابتدا نشاسته گندم یا نشاسته گل را در نصف پیمانه آب سرد بریزید و خوب هم بزنید تا نشاسته در آب باز شود.

مرحله دوم:

شیر را بر روی حرارت قرار دهید. زمانی که شیر گرم شد، نشاسته حل شده را به آن اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه دسر خوشمزه و خوشگل

مرحله سوم: تهیه فرنی با نشاسته برای گلودرد

شعله را باید روی حرارت کم تنظیم کنید و فرنی را به صورت مداوم هم بزنید تا بوی خامی نشاسته گرفته شود.

مرحله چهارم:

پس از اینکه فرنی غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید. حالا طرز تهیه فرنی با نشاسته برای گلودرد به پایان رسید. آن را با عسل و دارچین میل کنید. این فرنی باید به صورت گرم مصرف شود. نوش جان!

طرز تهیه فرنی با نشاسته برای گلودرد

نکات مهم طرز تهیه فرنی با نشاسته برای گلودرد

برای تهیه فرنی می‌توان از شیر پاستوریزه یا شیر محلی استفاده کرد. در صورت استفاده از شیر محلی، باید قبل از مصرف آن را بجوشانید.

به جای نشاسته گندم می‌توانید از نشاسته گل استفاده می کنید. اما فراموش نکنید نشاسته گل را به صورت تازه مصرف کنید تا طعم ترشی نداشته باشد.

نشاسته گندم و نشاسته گل را می‌توانید از عطاری یا لوازم قنادی تهیه کرد.

اگر نشاسته را در آب سرد حل نکنید و مستقیم در شیر گرم بریزید، گلوله گلوله می‌شود.

می‌توانید شیر را حذف کنید و به جای آن از آب جوش استفاده کنید.

در این فرنی از عسل به عنوان شیرین کننده استفاده شده است و شکر یا پودر قند حذف شده است. میزان شیرینی فرنی با نشاسته برای گلودرد اختیاری است. اما از آنجا که شیرینی برای سرفه مضر است، بهتر است شیرینی آن کم باشد. برخی از افراد، هیچ گونه شیرین کننده به این فرنی اضافه نمی‌کنند.

می‌توان یک قاشق بادام آسیاب شده به این فرنی اضافه کنید تا مقوی‌تر شود. همچنین بادام خاصیت خلط‌آور و ضد سرفه دارد. بادام برای ناراحتی حنجره و تنگی نفس مفید است.

پیشنهاد مطالعه  رفع شوری خورشت قیمه

طرز تهیه فرنی با نشاسته برای گلودرد

به هیچ وجه از گردو در این فرنی استفاده نکنید، زیرا باعث تشدید سرفه می‌شود.

در طرز تهیه فرنی با نشاسته برای گلودرد، می‌توان مقداری عسل و دارچین اضافه کرد. در صورت در دسترس نبودن می‌توانید عسل و دارچین را حذف کنید. اما توجه داشته باشید عسل خاصیت ضد سرفه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا