فرهنگ و هنر

11 نقاشی معروف جهان

داستان های 11 نقاشی معروف جهان چیست؟

در کمال خوشحالی همه دوستداران هنرهای زیبا، یکی دو تابلو نیست که توانسته باشد به شهرت و شهرت جهانی برسد. هزاران گرایش و سبک در هنر وجود دارد که شاهکارها و نمونه هایی از الهام، استعداد، شکیبایی افراطی و صبر چشمگیر دارند.

ما 11 نقاشی معروف در تاریخ هنرهای زیبا را به شما معرفی خواهیم کرد و مهم است که توجه داشته باشید که این لیست با این تصور نیست که اینها زیباترین یا خوب ترین آثار هنری هستند، بلکه کسانی هستند که به بهترین ها دست یافته اند. شهرت داشته و توانسته اند قلب و ذهن میلیون ها نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار دهند.

نقاشی پسر انسان» اثر رنه ماگریت

نقاشی معروف جهان

اثر مشهور جهانی رنه ماگریت در سال 1964 نقاشی شد و هنوز هم یکی از نمادین ترین آثار اوست. اگرچه این نقاشی یک خودنگاره است، چهره رنه ماگریت توسط سیب سبزی که در هوا شناور است پوشیده شده است و به شهرت مجموعه نقاشی های معروف به “جنگ بزرگ” کمک می کند.

پیشنهاد مطالعه  بیوگرافی نوید محمدزاده

نقاشی تراس قهوه در شب اثر ونسان ون گوگ

 

بهترین نقاشی های جهان

نقاشی “تراس قهوه در شب” که در سال 1888 توسط یکی از بزرگترین اما ناشناخته در طول زندگی خود، هنرمندان وینسنت ون گوگ، نقاشی شده است، با فضایی منحصر به فرد، ملایم و افسانه ای، یکی از موفق ترین آثاری است که طرحی شبانه ارائه می دهد. اگرچه ون گوگ در عمل هرگز شخصاً این اثر را امضا نکرد، اما در بسیاری از اسناد شخصی از شاهکار معروف خود “تراس قهوه در شب” نام می برد.

پیشنهاد مطالعه  زندگینامه بهرام رادان

نقاشی گوتیک آمریکایی» اثر گرانت وود

نقاشی های معروف جهان

شاید برای بسیاری غیرمنتظره باشد، اما در فهرست خود یک اثر آمریکایی را قرار خواهیم داد که نمادی از یک نسل کامل است. نویسنده این تصویر مربوط به سال 1930 گرانت وود است که تا حد زیادی اثری را خلق کرد که توانست فضای رکود بزرگ مالی در حال آشکار شدن را به تصویر بکشد که توانست رویاهای میلیون ها نفر را نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان از بین ببرد.

نقاشی نیلوفرهای آبی اثر کلود مونه

نقاشی های معروف جهان

در کل رتبه بندی ما، این تنها جایگاهی است که توسط یک سری نقاشی اشغال شده است، نه یک اثر خاص. هنرمند فرانسوی کلود مونه مجموعه ای متشکل از 250 اثر معروف به سری نیلوفرهای آبی را نقاشی کرد. خود این هنرمند در سال‌های 1840 و 1926 زندگی می‌کرد و در طول زندگی‌اش به نقاشی‌های شبانی و طبیعی علاقه‌مند بود.

سریال نیلوفرهای آبی دقیقاً همان چیزی است که احتمالاً تصور می‌کنید – 250 نقاشی که حوض کوچکی زیبا را به تصویر می‌کشد که از حیاط خلوت مونه قابل مشاهده است. اگرچه ما نتوانستیم یک نقاشی واحد و خاص را تشخیص دهیم، اما این مجموعه شایسته است که در این لیست قرار گیرد و در میان مشهورترین گالری ها و موزه های جهان توزیع شود.

نقاشی دیده بان شب اثر رامبراند

نقاشی های معروف جهان

اگرچه نیلوفرهای آبی یکی از مشهورترین و معتبرترین آثار هنری در جهان امروز است، اما به همین دلیل است که نویسنده آن – رامبراند هارمنسون ون راین، که تنها به نام رامبراند شناخته می شود – بدهکار شد و زندگی خود را در فقر وحشتناکی به پایان رساند.

نام اصلی این اثر “کمپانی کاپیتان بنینگ کوک” است و به طور ویژه به سفارش هنرمند از اشراف ثروتمند ساخته شده است. اما متاسفانه نسخه نهایی تصویر کاملاً با انتظارات ضامن ها متفاوت است. با این حال، قرن ها بعد، جهان از این شاهکار قدردانی می کند.

نقاشی دختری با گوشواره مروارید اثر یوهانس دلفت

ما متقاعد شده ایم که شما یک بار در زندگی خود با این عکس روبرو شده اید. بله، ممکن است بسیاری از مردم نام نویسنده آن – هنرمند هلندی یوهانس ورمیر ون دلفت – را نمی دانستند، اما خود بوم یکی از مشهورترین بوم ها در جهان است. این نقاشی در حدود سال 1665 با رنگ روغن روی بوم کشیده شد و هنوز هم یکی از افسانه ای ترین نقاشی های هلندی است.

نقاشی ماندگاری خاطره» اثر سالوادور دالی

نقاشی های معروف جهان

ماندگاری خاطره که در سال 1931 توسط یکی از بزرگترین هنرمندان اسپانیا به نام سالوادور دالی نقاشی شده است، یکی از شناخته شده ترین آثار تاریخ هنر و یکی از مشهورترین آثار قرن بیستم است.این نقاشی خط ساحلی تیره ای را نشان می دهد که با ساعت های ذوب شده پوشانده شده است. اعتقاد بر این است که نظریه نسبیت آلبرت انیشتین الهام بخش این اثر هنری عجیب بوده است.

نقاشی گرنیکا اثر پابلو پیکاسو

با الهام از بمباران گرنیکا، اسپانیا در طول جنگ داخلی اسپانیا در این کشور، پابلو پیکاسو مشهورترین اثر خود – نقاشی “گرنیکا” را در سال 1937 نقاشی کرد. این اثر در اصل به سفارش دولت اسپانیا بود و هدف آن توصیف رنج جنگ است. و بالاخره هدف این نقاشی نمادی جهانی و درخواست صلح است.

نقاشی گریه اثر ادوارد مونک

کمتر کسی وجود دارد که در عصر اینترنت زندگی کند که نقاشی “جیغ” را که توسط هنرمند اکسپرسیونیست نروژی ادوارد مونک در سال 1893 کشیده شده است، ندیده باشد. افسانه ها و داستان های کنجکاوی زیادی در اطراف خود بوم وجود دارد، از جمله این واقعیت نه چندان شناخته شده که 4 نسخه شناخته شده از این اثر وجود دارد.

ادوارد ماک در دفتر خاطرات شخصی خود توضیح می دهد که چگونه ایده این تصویر به ذهنش خطور کرد: “من با دو دوست در جاده راه می رفتم – خورشید در حال غروب بود ناگهان آسمان قرمز خون شد – ایستادم، احساس خستگی کردم و به نرده ها تکیه دادم – خون و زبانه های آتش بر فراز خلیج آبی و سیاه و شهر ایستاده بود – دوستانم جلو رفتند، و من در آنجا ایستادم و از اضطراب می لرزیدم – و احساس کردم که گریه ای بی پایان در حال نفوذ است.

پیشنهاد مطالعه  بزرگترین استادیوم دنیا

نقاشی شب پر ستاره اثر ونسان ون گوگ

آنقدر تخیل، ایدئولوژی، خلاقیت، استعداد، الهام در این نقاشی گنجانده شده است که ما کاملاً درک می کنیم که چرا توانسته است به یکی از شناخته شده ترین بوم های نقاشی در تاریخ هنرهای زیبا تبدیل شود. ونسان ون گوگ آثار شناخته شده بیشماری را نقاشی کرده است، اما نقاشی او شب پرستاره چیزی متفاوت است.

این یک اثر هنری است که فراتر از نبوغ هر چیزی است که او خلق کرده است و به عقیده بسیاری اوج او به عنوان یک هنرمند است. این نقاشی در سال 1889 کشیده شد و ونسان ون گوگ می‌خواست این نقاشی سعی کند آنچه را که به‌عنوان نمایی از اتاقش در آسایشگاهی که زمانی از زندگی‌اش در آن زندگی می‌کرد، به تصویر بکشد.

نقاشی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی

ما به خصوص با انتخاب خود برای “عنوان” مشهورترین نقاشی در تاریخ هنرهای زیبا شما را شگفت زده نخواهیم کرد، اما از بین تمام آثار هنری که شهرت جهانی پیدا کرده اند، “مونالیزا” تنها اثری است که توانست بخشی از زندگی روزمره شود و دنیای هنرهای زیبا را ترک کند و به بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ پاپ و به طور کلی زندگی عمومی تبدیل شود.

مونالیزا که توسط لئوناردو داوینچی با رنگ روغن روی تخته صنوبر قرن شانزدهمی نقاشی شده است، بوم نقاشی است که همه آن را دیده‌اند، نامش را همه می‌دانند و لبخند اسرارآمیزش را همگان در نظر گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا