دسته‌بندی نشده

بزرگترین استادیوم دنیا

بزرگترین استادیوم دنیا در کدام کشور قرار دارد

وقتی سخن از بزرگترین ورزشگاه های جهان به میان می آید فکر و ذهن اکثر ما به سمت کشور های صنعتی و پیشرفته میرود. یا بسیاری از مردم چون ورزشگاه آزادی را که بیشتر با عنوان 100 هزار نفری شنیده اند بزرگترین ورزشگاه جهان میدانند، تمام این موارد اشتباه است برای دانستن واقعیت با ما همراه باشید.
این استادیوم ها علاوه بر اینکه برای ورزش مورد استفاده قرار میگیرد برای بسیاری از دور همی ها هم مورد استفاده قرار میگیرد. بیشترین ورزشگاه های بزرگ جهان در کشور امریکا قرار دارد، نکته جالب ماجرا اینجاست که بزرگترین ورزشگاه جهان در اسیا میباشد.

بزرگترین ورزشگاه های جهان

 

استادیوم 150 هزار نفری رانگاردو بزرگترین ورزشگاه جهان

همانطور که قبلا اشاره شد نکته جالب این است که بزرگترین استادیوم جهان در اسیا و کشور کره شمالی قرار گرفته، بیشتر مردم این ورزشگاه را با برگزاری جشن های و سخنرانی های رهبر این کشور دیده اند. بطور کلی این کشور هر از چند گاهی دست به کارهای عجیبی میزند که یکی از این کارها ساخت همین ورزشگاه میباشد.
نکته جالب سرعت ساخت این ورزشگاه میباشد، ساخت این ورزشگاه حدود 2 تا 3 سال طول کشید. ساخت این ورزشگاه در سال 1986 شروع شد و در تاریخ 1989 به پایان رسید. استادیوم رانگاردو 200 هزار متر مربع مساحت دارد، نمای بالایی این استادیوم به شکل یک چتر نجات دیده میشود که از 16 قسمت بزرگ تشکیل شده.
این استادیوم که در طراحی آن از گل مگنولیا الهام گرفته شده، امکانات بسیار بالایی دارد که این ورزشگاه را به یک مجموعه استاندارد تبدیل کرد.

پیشنهاد مطالعه  علائم و علت کمر درد

اولین ورزشگاه بزرگ جهان

معرفی بزرگترین ورزشگاه های جهان

در فهرست بزرگترین ورزشگاه های جهان بی شک نام استادیوم های فوتبال دیده میشود، کاملا طبیعی هم هست چون این ورزش به دلیل طرفداران زیادی که دارد فضای مناسب جهت گنجایش این هواداران نیز نیاز است. داخل این لیست تمامی نقاط جهان نماینده دارند و منظور اکثر قاره ها میباشند.

اسامی 10 ورزشگاه بزرگ جهان

اولین ورزشگاه بزرگ جهان

همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد بزرگترین ورزشگاه جهان استادیوم 150 هزار نفری رانگاردو کشور کره شمالی میباشد.

نیوکمپ دومین ورزشگاه بزرگ جهان

استادیوم نیوکمپ((Camp Nou به معنی میدان جدید در شهر بارسلون در کشور اسپانیا، ورزشگاهی با ظرفیت 99354 نفر که میزبان بازی های تیم بارسلونا می باشد. این ورزشگاه در ابتدا ظرفیت 120 هزار نفری داشت ولی به دلیل رعایت استاندارهای لازم مجبور به کاهش ظرفیت شدند.
نام این ورزشگاه در ابتدا هم نام شهری که در آن واقع شده بارسلونا بود، پس از مدتی اقدام به نظر سنجی شد که بیشتر هواداران این نام جدید را برگزیدند. این ورزشگاه دارای زیر بنای بالایی در حدود 55 هزار متر مربع می باشد. نکته جالب این معماری این است که تماشگران از هر نقطه طی 5 دقیقه میتوانند از ورزشگاه خارج شوند.

نیوکمپ دومین ورزشگاه بزرگ جهان

آزتیکا سومین ورزشگاه بزرگ جهان

استادیوم آزتیکا شهر مکزیکوسیتی در کشور مکزیک نام این ورزشگاه برگرفته از قوم آزتک است، ظرفیت این استادیوم 87523 نفر میباشد. از این استادیوم بعنوان اولین استادیومی که 2 فینال جام جهانی در آن برگزار شده یاد میشود. شاید معروف ترین و ماندگارترین خاطره این ورزشگاه گل معروف به دست خدا مارادونا باشد.
ساخت این ورزشگاه در حدود 5 سال و از1961 تا 1966 طول کشیده است، البته این ورزشگاه در بازی افتتاحیه خود که بین دو تیم کلاب امریکا و تورینو ایتالیا برگزار شد تعداد 107494 نفر هوادار فوتبال را دور هم جمع کرد.

پیشنهاد مطالعه  چرا گل مژه می زنیم؟

آزتیکا سومین ورزشگاه بزرگ جهان
آزادی چهارمین ورزشگاه بزرگ جهان

استادیوم آزادی شهر تهران در کشور ایران، ورزشگاهی که قرار بود المپیک 1984 در آن برگزار شود. این ورزشگاه در زمان افتتحاح یعنی سال 1973 از مجهزترین استادیوم ها بود. از نکات خاص و جذاب در طراحی و سبک معماری این ورزشگاه این است که صدای هواداران افزایش پیدا میکند و همین موضوع باعث سختی بازی رقبا در این ورزشگاه است.
بازی افتتاحیه این ورزشگاه بین دو تیم پرسپولیس و کروزیرو انجام شد، اولین گل در این ورزشگاه را توستائو به ثمر رساند. اولین ایرانی گلزن در این استادیوم صفر ایران پاک میباشد که در همان بازی افتتاحیه به ثمر رساند. استادیوم آزادی یادآور خاطرات تلخ و شیرین بسیاری برای طرفداران ایرانی فوتبال است.

استادیوم آزادی چهارمین ورزشگاه بزرگ جهان
اف بی ان(FBN) پنجمین ورزشگاه بزرگ جهان

استادیوم FBN شهر ژوهانسبورگ در کشور آفریقای جنوبی، بازی های تیم ملی و همچنین تیم کایزر چیف در این ورزشگاه نجام میشود. این استادیوم در سال 1989 افتتحاح شد، اغلب این ورزشگاه را با نام ساکر سیتی نیز میشناسند. از خاطرات مانگار این ورزشگاه مراسم یادبود نسلون ماندلا می باشد که با حضور جمعیت زیاد از مردم و رهبران جهان شکل گرفت.
این ورزشگاه در سالی که این کشور میزبان جام جهانی بود یعنی در سال 2010 بازسازی شد، تا با بهترین شکل ممکن پذیرای کشورهای حاظر و طرفداران فوتبال باشد.

اف ان بی پنجمین ورزشگاه بزرگ جهان
کلام آخر در مورد بزرگترین ورزشگاه های جهان:

ذکر این نکته مهم است که اطلاعات درج شده از اطلاعات ثبت شده این مجموعه ها و استادیوم ها میباشد، در برخی موارد به دلیل بازسازی ها ظرفیت ها دچار افزایش و یا کاهش شده اند. این آمار و اطلاعات از اطلاعات ثبت شده ورزشگاه ها تا زمان جمع آوری این اطلاعات توسط تیم اخبار شب میباشد.

پیشنهاد مطالعه  زندگینامه بهرام رادان

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا