آشپزی

طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در قابلمه

طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در قابلمه

اگر دوست دارید برای صبحانه یا عصرانه یک کیک خوشمزه و خانگی درست کنید، اما فر ندارید نگران نباشید. ما در این مقاله از اخبار شب، طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در قابلمه را برای شما آماده کرده‌ایم. کیک قابلمه‌ای یکی از انواع کیک‌های بسیار خوشمزه با بافت لطیف است.

کیک قابلمه‌ای به روش‌های مختلفی قابل تهیه است. ما در ادامه طرز تهیه یک کیک ساده در قابلمه را برای شما به اشتراک گذاشته‌ایم که پف خیلی زیادی دارد. با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در قابلمه

مواد لازم برای تهیه کیک ساده با پف زیاد در قابلمه

آرد 2+ یک چهارم لیوان
تخم مرغ 4 عدد
شیر نصف لیوان
روغن نصف لیوان
آب جوش یک چهارم لیوان
شکر یک لیوان
بیکینک پودر 3 قاشق چای خوری
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
گلاب 2 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه کیک قابلمه ای بدون فر

مرحله اول:

قبل از تهیه کیک ساده با پف زیاد در قابلمه، فراموش نکنید که از نیم ساعت قبل، مواد را از یخچال خارج کنید تا با دمای محیط سازگار شوند.

قبل از اینکه ترکیب کردن مواد کیک را شروع کنید، شعله‌ای را که می‌خواهید بر روی آن کیک بپزید، با حرارت ملایم روشن کنید. سپس یک شعله پخش کن بر روی آن قرار دهید. به این ترتیب شعله پخش کن تا زمان قرار دادن کیک قابلمه‌ای بر روی حرارت به خوبی گرم می‌شود.

پیشنهاد مطالعه  با سیب زمینی آب پز چی درست کنیم؟

مرحله دوم:

حال تهیه کیک ساده با پف زیاد در قابلمه را شروع می‌کنیم. در ابتدا در یک ظرف آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کنید و سپس آن‌ها را 3 بار الک کنید.

مرحله سوم:

در یک ظرف مناسب، تخم مرغ‌ها را بشکنید. سپس شکر و وانیل را به آن اضافه کنید. آنها را به خوبی هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. سپس آب جوش را اضافه کنید و دوباره به هم زدن ادامه دهید.

مرحله چهارم:

در مرحله بعد شیر، روغن، گلاب و زعفران را تک به تک به مخلوط بالا اضافه کنید. پس از اضافه کردن هر یک از مواد، آنها را حدود 30 ثانیه به خوبی با دور تند همزن برقی، هم بزنید.

مرحله پنجم:

آرد را در 3 مرحله به مواد دیگر اضافه کنید. پس از هر مرحله، مواد را با کمک یک لیسک به صورت دورانی هم بزنید. توجه داشته باشید که حتما هم زدن مواد در یک جهت باشد تا پف کیک نخوابد. اگر احساس می‌کنید درون مایه کیک آرد به صورت گلوله باقی مانده، با کندترین دور همزن، آن را حدود 30 ثانیه هم بزنید.

مرحله ششم:

حال باید قابلمه را برای پخت کیک ساده با پف زیاد آماده کنید. می‌توانید ابتدا کف قابلمه را چرب کنید، سپس یک کاغذ روغنی بر روی آن قرار دهید. دوباره روی کاغذ روغنی را چرب کنید. اگر کاغذ روغنی در دسترس ندارید، می‌توانید قابلمه را چرب کنید و سپس کف آن را آرد پاشی کنید. فراموش نکنید که برای پخت کیک با پف زیاد در قابلمه، فقط کف قالب را چرب کنید. در صورتی که دیواره قابلمه را چرب کنید پف کیک گرفته می‌شود.

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه سمنو خانگی فوری

پس از آماده کردن قابلمه، مایه کیک را درون آن بریزید. زیر قابلمه را چند مرتبه به سطح کار بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود. درب قابلمه را با دم کنی بپوشانید و روی قابلمه بگذارید. سپس آن را بر روی شعله پخش کن که گرم شده است، قرار دهید.

حدود یک ساعت صبر کنید تا کیک ساده با پف زیاد در قابلمه کاملا پخته شود.

طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در قابلمه

نکات طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در قابلمه

برای پخت کیک قابلمه‌ای باید دمای شعله کم باشد.

در هنگام پخت کیک ساده با پف زیاد در قابلمه، در نیم ساعت اول هیچگاه در آن را باز نکنید؛ زیرا پف کیک می خوابد.

پس از گذشت نیم ساعت، باید کیک را تست کنید که پخته است یا نه. یک خلال دندان یا سیخ چوبی را درون کیک فرو کنید و سپس خارج کنید. اگر مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده باشد، یعنی کیک کاملا پخته است. در غیر اینصورت باید زمان بیشتری بدهید تا کی بپزد.

پس از پخت کیک قابلمه‌ای، شعله زیر آن را خاموش کنید. درب قابلمه را باز بگذارید. حتما صبر کنید تا کیک خنک شود، سپس آن را از قابلمه جدا کنید.

پس از خنک شدن کیک، آن را روی توری برگردانید. کاغذ روغنی را جدا کنید. کیک را با مواد دلخواه چون پودر نارگیل، گاناش، ترافل و … تزیین کنید. طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در قابلمه به پایان رسید، امیدوارم از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان!

طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در قابلمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا