سلامت

انواع بهترین ویتامین برای بدن در زمستان

10ویتامین و مواد معدنی توصیه شده برای فصل زمستان

ماه های سرد اغلب برای بدن ما یک چالش است. کاهش دما، همراه با گسترش فعال عفونت های ویروسی و باکتریایی نیاز به یک سیستم ایمنی قوی دارد. می دانیم که غذایی که هر روز می خوریم به همراه مکمل های غذایی که مصرف می کنیم، منابع اصلی مواد مغذی هستند. به همین دلیل است که منوی غذایی ما باید سرشار از منابع متنوع و سالم ویتامین ها و مواد معدنی باشد. در خطوط زیر دریابید که برای کاهش خطر ابتلا به عفونت های ویروسی و باکتریایی باید روی کدام مواد مغذی ضروری تمرکز کنیم.

مصرف ویتامین برای بدن

1_ویتامین دی D

ویتامین D که به عنوان “ویتامین خورشید” نیز شناخته می شود، یکی از مواد مغذی ضروری است که بدن برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد. نقش مهمی در تقویت استخوان ها ایفا می کند زیرا به جذب کلسیم در بدن کمک می کند . این ویتامین محلول در چربی است و می توان آن را از رژیم غذایی غنی از ماهی و تخم مرغ روغنی به دست آورد، اما بیشتر آن توسط بدن از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید سنتز می شود. کمبود ویتامین D در انسان شایع است، به خصوص در ماه های زمستان که نور خورشید کمیاب است.عدم وجود آن می تواند علائمی مانند ضعف عضلانی، خستگی و عدم تمرکز را ایجاد کند.

 

ویتامین های گروه B

ویتامین های B محلول در آب نیز بخش مهمی از حفظ سلامت سیستم ایمنی هستند. ویتامین B1 به عملکرد طبیعی قلب کمک می کند. B6 از متابولیسم پروتئین ها و گلیکوژن پشتیبانی می کند و همراه با B2، B3، B5 و B12 می تواند به کاهش خستگی کمک کند .در فصل زمستان اما به ویتامین B12 توجه ویژه ای داریم. در تولید مواد شیمیایی که می تواند بر خلق و خو و سایر عملکردهای مغز تأثیر مثبت بگذارد، نقش دارد. سطوح پایین ویتامین B12 ممکن است با افسردگی مرتبط باشد که در طول ماه های زمستان همراه با استرس افزایش می یابد. بنابراین مصرف این ویتامین در این فصل از سال برای احساس شادابی، سلامتی و شادی توصیه می شود.

پیشنهاد مطالعه  علائم لکنت زبان

 

فلز روی

روی همچنین در پیشگیری و کاهش علائم سرماخوردگی موثر است. از چسبیدن ویروس ها به دیواره های سلولی حفره بینی جلوگیری می کند. همچنین در تولید آنتی بادی ها – فرآیند مهم سیستم ایمنی بدن – نقش دارد .اگر در زمستان احساس بیماری می کنید، می توانید بلافاصله مصرف مکمل های روی را برای پیشگیری یا حداقل کاهش قابل توجه شدت و مدت بیماری شروع کنید.

 

ویتامین سی C

ویتامین C احتمالاً مشهورترین ویتامین در مورد تقویت سیستم ایمنی است. اسید اسکوربیک می تواند به کاهش دفعات و طول مدت آنفولانزا و سرماخوردگی کمک کند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که از ما در برابر رادیکال های آزاد مضر محافظت می کند و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. همچنین کلید تولید کلاژن در بدن است و پوست را سالم و انعطاف پذیر نگه می دارد.

ویتامین های مورد نیاز بدن

ویتامین A

ویتامین A به دلیل نقش اساسی در حفظ بینایی شناخته شده است. در فرآیند تبدیل نوری که وارد چشم ما می شود به سیگنال الکتریکی ارسال شده به مغز مورد نیاز است. یکی از اولین نشانه های کمبود ویتامین A، نایکتالوپیا – کوری مرغ (ناتوانی در دید در تاریکی) است .اما ویتامین A نیز نقش اساسی در حفظ دفاع طبیعی بدن دارد. اینها شامل پوشش چشم، ریه، روده است که باکتری ها و سایر عوامل عفونی را به دام می اندازد. همچنین در عملکرد و تولید گلبول های سفید خون نقش دارد که به جذب و پاکسازی باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا از خون کمک می کند .این بدان معنی است که کمبود ویتامین A می تواند حساسیت بدن را به عفونت ها افزایش دهد و بهبودی پس از بیماری را کند کند.

پیشنهاد مطالعه  علت قرمز شدن ناگهانی پوست بدن چیست

 

ویتامین E

ویتامینE forlife.bg

 

اگرچه کمبود ویتامین E نادر است، اما جزء حیاتی سلامت پوست است. هوای سرد می تواند باعث پوسته پوسته شدن، خشکی و خارش شود. بنابراین، لوسیون های دست اغلب با ویتامین E غنی شده اند و پوست را نرم و لطیف نگه می دارند. علاوه بر این ویتامین E التهاب، قرمزی و چین و چروک را کاهش می دهد.

 

اهن

با شروع فصل زمستان، سطح انرژی اغلب شروع به کاهش می کند. ما می توانیم با مصرف آهن اضافی آنها را بالا نگه داریم . برای تشکیل گلبول های قرمز خون که اکسیژن را در بدن حمل می کنند مورد نیاز است. این بدان معنی است که آهن برای انرژی بدن و مبارزه با بی حالی زمستانی مهم است.

 

اسید فولیک

اسید فولیک بخشی از ویتامین های گروه B است که برای رشد و تولید مثل سلول ها مهم است که مصرف آن را در دوران بارداری اجباری می کند. همچنین نقش مهمی در سنتز DNA و RNA ایفا می کند. بنابراین، کمبود اسید فولیک می تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند.

 

اسیدهای چرب امگا 3

EPA (ایکوزاپنتانوئیک اسید) و DHA (دوکوزاهگزانوئیک اسید) موجود در روغن ماهی عناصر کلیدی در طول ماه های زمستان هستند. آنها به کاهش التهاب، تقویت مفاصل، تقویت ایمنی و تنظیم عملکرد مغز برای تمرکز بهتر کمک می کنند.

فهرست فواید دریافت امگا 3 به همین جا ختم نمی شود – مصرف آن به کاهش فشار خون و سوزاندن چربی نیز کمک می کند.

 

کلسیم

برای افراد بالای 65 سال که بیشتر مستعد شکستگی لگن و آسیب های استخوانی هستند، کلسیم یک مکمل معمولی برای تضمین سلامت استخوان در زمستان است. و نه تنها این – کلسیم برای تنظیم فشار خون ضروری است.

پیشنهاد مطالعه  رعشه چیست؟

 

تعادل در مراقبت از بدن در زمستان کجاست؟

اصلاح رژیم غذایی و غنی سازی آن با محصولات مفیدتر و غیر متابولیکی، گامی برای داشتن بدنی سالم در فصل زمستان است. با این حال، برای مثال، دسترسی به میوه ها و سبزیجات تازه اغلب در زمستان محدود می شود. اکثر افرادی که رژیم غذایی سالم تری را انتخاب کرده اند از اثرات مفید مکمل ها نیز بهره مند می شوند. و اگر رژیم غذایی به طور کلی به اندازه کافی غنی و متنوع نباشد، مکمل ها برای سلامت و عملکرد محافظتی بدن اهمیت بیشتری دارند. مکمل های غذایی همراه با رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی، کمکی استثنایی برای ایمنی پایدار هستند. به همین دلیل تقویت بدن با مولتی ویتامیننه تنها یک راه حل فصلی بلکه یک راه حل در تمام طول سال است. به این ترتیب می توانیم مطمئن باشیم که تمام ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی را به صورت روزانه دریافت می کنیم، بدون اینکه به کمبود جدی برسیم.

 

تنها کاری که باید انجام دهیم این است که از فصل زمستان لذت ببریم – سالم، پرانرژی و شاد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا