آشپزی

با سیب زمینی آب پز چی درست کنیم؟

با سیب زمینی آب پز چی درست کنیم؟

سیب زمینی آب پز یک غذای ساده و در عین حال خوشمزه برای مواقعی است که می‌خواهید یک شام یا ناهار سریع و سبک آماده کنید. البته با کمی خلاقیت و افزودن چند ماده یا چاشنی دیگر به آن، می‌توانید طعم‌های بی‌نظیری را تجربه کنید. گاهی اوقات هنگام آشپزی این سوال در ذهنمان به وجود می‌آید که با سیب زمینی آب پز چی درست کنیم؟

در ادامه ما چند غذای ساده و خوشمزه را که با پایه سیب زمینی آب پز هستند، برای شما به اشتراک گذاشته‌ایم. با کمی حوصله می‌توانید میان وعده‌های لذیذی را آماده کنید که به خصوص برای بچه‌ها بسیار مناسب است. همچنین در پایان، به این سوال پاسخ می‌دهیم که چگونه سیب زمینی آب پز را خوشمزه درست کنیم؟

انواع کوکو سیب زمینی، غذای ساده و خوشمزه با سیب زمینی آب پز

با سیب زمینی آب پز می‌توان انواع کوکو سیب زمینی را آماده کرد. یکی از انواع آن، کوکو سیب زمینی ساده است. در ادامه طرز تهیه کوکو سیب زمینی ساده را ببینید.

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمین ساده:

سیب زمینی پنج عدد
تخم مرغ سه عدد
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
نمک، فلفل، زردچوبه به مقدار لازم
پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه استیک با سس قارچ

طرز تهیه کوکو سیب زمینی ساده:

می‌خواهیم با سیب زمینی آب پز، کوکو درست کنیم. ابتدا سیب زمینی‌ها را آب پز کنید. بعد از اینکه پوستشان را گرفتید، رنده کنید. تخم مرغها را شکسته و به سیب زمینی اضافه کنید. نمک، فلفل و زردچوبه را به مقدار لازم به آنها اضافه کنید. مواد را کاملا ترکیب کنید و سپس در روغن داغ سرخ کنید. غذای شما آماده سرو است. امیدوارم لذت ببرید.

با سیب زمینی آب پز چی درست کنیم؟

کوکو سیب زمینی با پنیر پیتزا

با سیب زمینی آب پز می‌توان کوکو سیب زمینی با پنیر پیتزا درست کرد. طرز تهیه این کوکو همانند، کوکو ساده است که در بالا ذکر شد. اما با این تفاوت که پس از تهیه مایع کوکو، ظرف مناسبی را برای قرار دادن در فر انتخاب کنید. کف ظرف را چرب کرده و نیمی از مایع را در آن بریزید.

حال سطح مایع کوکو را با پنیر پیتزا بپوشانید. دوباره بقیه مواد را روی پنیر پیتزا بریزید. روی ظرف باید با فویل پوشانیده شود. حالا قالب در فر داغ قرار دهید. فراموش نکنید که فر را از قبل روشن کنید و روی صد و هشتاد درجه سانتی گراد تنظیم کنید. حدود 35 دقیقه زمان نیاز است تا کوکو آماده سرو شود.

با سیب زمینی آب پز چی درست کنیم؟

با سیب زمینی آب پز چی درست کنیم؟ انواع سالاد سیب زمینی

سالاد سیب زمینی نیز یکی از انواع غذای ساده و خوشمزه با سیب زمینی آب پز است. از این سالاد را می‌توانید به عنوان یک شام سبک سرو کنید. در دامه طرز تهیه سالاد سیب زمینی با پنیر شرح داده شده است. این سالاد به راحتی و خیلی سریع آماده می‌شود و طعم بی نظیری دارد.

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه سوپ جو برای سرماخوردگی بدون مرغ

مواد لازم:

سیب زمینی

ژامبون

خامه ترش

پنیر چدار

نمک، فلفل، پودر آویشن

طرز تهیه سالاد سیب زمینی با پنیر

برای تهیه سالاد سیب زمینی با پنیر ابتدا، سیب زمینی‌ها را آب پز کنید. سپس آنها را به شکل مکعب‌های کوچک خرد کنید. ژامبون را نیز به صورت نگینی خرد کنید. خامه ترش را روی سیب زمینی و ژامبون بریزید. نمک، فلفل و پودر آویشن را نیز به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

سپس مواد را در ظرف مناسب بریزید. بر روی سالاد، پنیر چدار اضافه کنید و در فر قرار دهید تا پنیر آب شود.

با سیب زمینی آب پز چی درست کنیم؟

چگونه سیب زمینی آب پز را خوشمزه درست کنیم؟

طرز تهیه هر غذا، در طعم نهایی آن تاثیرگذار است. سیب زمینی آب پز نیز با وجود اینکه بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما اگر نکات پخت آن را رعایت کنید، طعم بی نظیری خواهد داشت. اگر این سوال برای شما پیش آمده است که چگونه سیب زمینی آب پز را خوشمزه درست کنیم؟ با ما همراه باشید تا ترفندهایی را برای شما ارائه دهیم.

ابتدا باید سیب زمینی‌های کاملا سالم، تازه و به رنگ زرد را انتخاب نمایید. سیب زمینی سبز علاوه بر اینکه باعث تلخ شدن غذا می‌شود، برای سلامتی به شدت مضر است. هر چقدر پوست سیب زمینی صاف، شفاف و تمیز باشد، سیب زمینی آبپز شما خوشمزه‌تر خواهد بود.

برای اینکه سیب زمینی آب پز خوشمزه درست کنیم، اول باید دقت داشته باشیم که آن را با پوست بپزیم. به این ترتیب سیب زمینی ترد خواهد بود و مواد مفید آن حفظ خواهد شد. کندن پوست سیب زمینی قبل از پختن، موجب می‌شود سیب زمینی نرمتر شود. بنابراین ابتدا باید سیب زمینی‌ها را کاملا تمیز کنید. آنها را با یک برس ظرفشویی معمولی و آب سرد بشویید تا غذا در نهایت طعم و مزه خاک ندهد.

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه بستنی سنتی با ثعلب

پس از خشک کردن سیب زمینی‌ها، روی آن‌ها را کره و نمک بمالید تا ترد شوند. مالیدن نمک به سیب زمینی، موجب می‌شود موقع پخت ترک نخورد. سیب زمینی‌ها را در آب کافی قرار دهید تا همه قسمت‌های آن کاملا بپزند. حدود 45 دقیقه زمان نیاز است تا سیب زمین آبپز کاملا بپزد. حالا به نظرتان با این سیب زمینی آب پز چی درست کنیم؟

با سیب زمینی آب پز چی درست کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا