آشپزی

طرز تهیه سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی خوشمزه خانگی

سالاد ماکارونی یکی از سالادهای مجلسی و پرطرفدار است. این سالاد به راحتی و سریع با کمترین مواد آماده می‌شود، اما در عین حال بسیار لذیذ و خوشمزه است. سالاد ماکارونی معمولا در مجالس و مهمانی‌ها به عنوان یک پیش غذا سرو می‌شود. اما گاهی اوقات مانند سالاد الویه به عنوان یک غذای کامل استفاده می‌شود.

این سالاد به صورت‌های مختلف و با ترکیب‌های مختلف تهیه می‌شود. معمولا ماکارونی، خیارشور و سس پایه ثابت این غذا هستند. اما ترکیبات طبق رسپی‌های مختلف و با توجه به ذائقه افراد تغییر می‌کند. در ادامه طرز تهیه یک سالاد ماکارونی بسیار خوشمزه را برای شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

مواد لازم سالاد ماکارونی

برای تهیه سالاد ماکارونی، ابتدا مواد لازم را آماده کنید:

ماکارونی  فرمی  یک بسته
خیارشور 200گرم
فلفل دلمه ای 1 عدد
ذرت 400 گرم
نخود فرنگی 400 گرم
هویج 2 عدد متوسط
کالباس 300گرم
لیمو ترش 1 عدد
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
سس مایونز 700 گرم
نمک،فلفل سیاه و قرمز به میزان لازم
روغن زیتون یک قاشق چای خوری

طرز تهیه سالاد ماکارونی

برای شروع تهیه سالاد ماکارونی، قابلمه را پر از آب کنید و بر روی حرارت بگذارید تا به جوش آید.

پس از اینکه آب درون قابلمه جوشید، مقداری روغ مایع و یک قاشق غذا خوری نمک به آن اضافه کنید.

سپس ماکارونی فرمی را درون آب جوش بریزید تا ماکارونی‌ها به میزان مورد نظر شما پخته شوند.

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه بستنی سنتی با ثعلب

بعد از پخت ماکارونی‌ها، آن را آبکش کرد.

در زمانی که منتظر پخت ماکارونی هستید؛ مواد دیگر سالاد را خرد کنید.

خیار شور، فلفل دلمه ای و کالباس را به یک اندازه به شکل نگینی خرد کنید.

هویج‌ها را پس از شستن و پوست کندن، به صورت متوسط رنده کنید.

سس مایونز را دریک ظرف بریزید و آن را هم بزنید تا رقیق شود. نمک، فلفل سیاه و قرمز و آب لیمو و روغن زیتون را به سس اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

ماکارونی فرمی، خیارشور، کالباس، فلفل دلمه‌ای، هویج رنده شده، نخود فرنگی و ذرت را در یک ظرف بریزید و سس را به آنها اضافه کنید. حال باید این مواد را کاملا ترکیب کنید. اما توجه داشته باشید این کار را به آرامی انجام دهید تا مواد شما له نشوند.

پس از ترکیب کامل مواد سالاد ماکارونی، آن را یک یا دو ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود.

سالاد را در ظرف مناسب بریزید و روی آن را به سلیقه خود تزیین کنید. برای تزیین می‌توانید از گوجه و زیتون استفاده کنید. حالا سالاد ماکارونی شما آماده سرو شده است. نوش جان!

طرز تهیه سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی قالبی

اگر علاقه دارید که سالاد ماکارونی خود را به صورت قالبی درست کنید، باید بگوییم که این کار بسیار راحت است. کافی است سالاد خود را درون قالب مورد نظر بریزید و مقداری فشار دهید تا کمی منسجم شود. مطمئن باشید که همه قسمت‌های قالب، کاملا پرشده اند. قالب را در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود. پس از اینکه از یخچال خارج کردید، با دقت آن را از قالب خارج کنید. سالاد ماکارونی قالبی را به سلیقه خود تزیین کنید.

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه پنکیک ساده با آب

برای این که سالاد به راحتی و به صورت سالم از قالب خارج شود، می توانید درون قالب یک کیسه فریزر قرار دهید. برای اینکه کیسه فریزر به قالب بچسبد، قالب را کمی خیس کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی

نکات مهم تهیه سالاد ماکارونی

برای تهیه سالاد ماکارونی می‌توان به جای کالباس از مرغ استفاده کنید. سینه مرغ را پس از پختن، به صورت ریز ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید.

برای این که سالاد خوشرنگتری داشته باشید می‌توانید به جای یک فلفل دلمه، از چند فلفل دلمه با رنگهای مختلف قرمز، نارنجی، سبز و زرد استفاده کنید.

همچنین مقدار کمی زردچوبه نیز می‌توان به سالاد ماکارونی اضافه کرد تا به آن رنگ بدهد.

برای اینکه سس سالاد رژیمی شود، می‌توان سس را با ماست ترکیب کرد و برای طعم بهتر سس، مقداری آویشن، پودرسیر و پودر زیره به آن اضافه کنید.

توجه داشته باشید که سالاد را در زمان مناسب درست کنید تا بتوانید به مقدار کافی در یخچال بگذارید. به این ترتیب سس به خورد مواد می‌رود و کاملا خوشمزه می‌شود.

ممکن است پس از اینکه سالاد ماکارونی را از یخچال خارج کردید، احساس کنید که کمی خشک است. زیرا ماکارونی فرمی به شدت آب را جذب خود می‌کند. در این صورت می‌توانید مقداری روغن زیتون به سالاد اضافه کنید. همچنین می‌توان مقدار سس آن را اضافه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا