آشپزی

رفع شوری خورشت قیمه

برطرف کردن شوری خورشت قیمه

یکی از غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه ما ایرانی ها خورشت قیمه می باشد. این خورشت طرفداران بسیار دارد و اغلب آن را برای مهمانی ها و مجالس سرو می کنند. گاهی اوقات ممکن است بعد از پخت خورشت قیمه، متوجه شوید که غذای شما کمی خوش نمک شده است. در این موارد باید چه کرد؟ آیا راهی برای از بین بردن شوری خورشت قیمه وجود دارد یا باید آنرا دور ریخت؟ جواب سوال شما را در این مقاله از اخبار شب خواهیم داد. اگر خورشت قیمه شما شور شده است، بهتر است به جای نگرانی و استرس یکی از ترفندهایی که در ادامه برای شما شرح می دهیم را امتحان کنید. تمامی این ترفندها به شما کمک می کنند تا بتوانید شوری خورشت خود را برطرف کنید، پس همراه ما باشید.

10 ترفند از بین بردن شوری خورشت قیمه

  1. سیب زمینیرفع شوری خورشت قیمه

یکی از بهترین راهکارها برای گرفتن نمک اضافه غذا، استفاده از سیب زمینی می باشد. برای این کار باید نسبت به اندازه و حجم خورشت تعدادی سیب زمینی را پوست بگیرید و آنها را به ابعاد کوچکتر برش دهید و در قابلمه خورشت در حال جوش بیندازید. با انجام این کار سیب زمینی ها نمک اضافی خورشت را به خود می گیرند. بعد از گذشت نیم ساعت سیب زمینی ها را از داخل خورشت خارج کنید.

  1. اضافه کردن آب

زمانیکه متوجه شدید خورشت شما شور است، می توانید مقداری آب به خورشت خود اضافه کنید. اگر فکر میکنید که ممکن است که خورشت شما آبکی و رقیق شود، می توانید ابتدا مقداری از آب خورشت را دور بریزید و سپس کمی رب سرخ شده را به همراه آب به آن اضافه کنید.

  1. نان خشک
پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه ساندویج سیب زمینی آب پز

در این روش شما به چند تکه نان خشک نیاز دارید. تکه های نان خشک را داخل خورشت قیمه بریزید و سپس منتظر بمانید تا خورشت چند جوش بزند و بعد نان ها را از داخل آن بیرون بیاورید.

  1. مواد اسیدی و شیرینرفع شوری خورشت قیمه

مواد اسیدی مانند آبغوره، آبلیمو، سرکه و گوجه فرنگی باعث می شوند تا شوری غذا کمتر شود. برای این کار می توانید یک قاشق چایخوری از این مواد را به خورشت اضافه کنید. برای اضافه کردن سرکه باید مقدار کمی شکر نیز به آن اضافه کنید و سپس آنرا به داخل خورشت قیمه بریزید. سعی کنید در هنگام اضافه کردن این مواد، کار را به صورت تدریجی انجام دهید تا مقدار اضافه شده باعث تغییر طعم خورشت نشود.

  1. افزایش حجم خورشت

برای گرفتن شوری خورشت قیمه، می توانید در یک قابلمه مقداری خورشت قیمه بدون نمک بپزید و سپس آنرا به قیمه ای که شور شده اضافه کنید. با زیاد شدن حجم قیمه، نمک آن از بین خواهد رفت.

  1. استفاده از نمک دانه درشترفع شوری خورشت قیمه

شاید شما هم دقت کرده باشید، نمک هایی که دارای دانه های درشت تری هستن شوری کمتری دارند. بهتر است برای پخت غذاها از نمک های دانه درشت استفاده کنید تا دچار شوری غذا نشوید. سعی کنید حتما نمک را در انتهای پخت به غذا به صورت تدریجی اضافه کنید.

  1. قاشق نقره

این روش کمی گران می باشد. اما اگر در خانه خود قاشق نقره دارید می توانید آنرا داخل قابلمه خورشت در حال جوش بگذارید. معمولا این روش تا حدودی شوری خورشت را کم می کند.

  1. قندرفع شوری خورشت قیمه
پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی

با کمک یک حبه قند می توانید کمی از شوری غذای خود را بگیرید. برای اینکار باید یک حبه قند را داخل یک قاشق قرار دهید و قاشق را به آرامی بر روی سطح خورشت حرکت دهید و سپس آنرا خارج کنید تا غذا شیرین نشود.

  1. اسفنج

یکی از راه هایی که می توانید آنرا برای رفع شوری خورشت قیمه استفاده کنید، استفاده از یک اسفنج تمیز می باشد. این اسفنج را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید. برای اینکار اسفنج را به مدت 5 دقیقه داخل خورشت در حال جوش می گذارید و سپس آنرا خارج می کنید.

  1. برنج کم نمکرفع شوری خورشت قیمه

در آخرین ترفند برای رفع شوری خورشت قیمه، به یک پلوی کم نمک نیاز داریم. اگر احساس می کنید که خورشت شما کمی خوش نمک است، می توانید مقداری برنج کم نمک در کنار آن سرو کنید. با اینکار هنگام خوردن غذا نمک خورشت متعادل می شود و دیگر طعم شوری خورشت حس نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا