آشپزی

طرز تهیه دسر خوشمزه و خوشگل

طرز تهیه دسر خوشمزه

دسرها انواع مختلفی دارد که در مهمانی‌، مجالس و تولد برای پذیرایی از مهمانان تهیه می‌شود. طرز تهیه دسر بسیار متنوع است. در ادامه طرز تهیه دسر خوشمزه پاناکوتاه آورده شده است. دسر پاناکوتا یکی از انواع دسرهای ایتالیایی است که طعم بسیار لذیذی دارد.

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا وانیلی:

شیر 1 پیمانه
شکر نصف پیمانه
خامه 400 گرم
پودر ژلاتین 3 قاشق چایخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی

برای تهیه دسر خوشمزه پاناکوتا، یک پیمانه شیر را داخل قابلمه بریزید. سپس آن را بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. گرمای شیر باید تا حدی باشد که انگشت را نسوزاند. در این مرحله شیر را از روی حرارت مستقیم بردارید. پودر ژلاتین را آن اضافه کنید. به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) پودر ژلاتین را به طور کامل حل کنید تا محلول یکنواخت شود.

پس از حل شدن کامل ژلاتین، قابلمه را دوباره بر روی حرارت مستقیم و ملایم قراردهید. منتظر بمانید تا بجوشد.

خامه صبحانه و شکر در یک ظرف دیگر بریزید و با همزن به خوبی بزنید تا به اصطلاح خامه فرم بگیرد.

خامه فرم گرفته را به قابلمه حاوی شیر و ژلاتین اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله وانیل را نیز اضافه کنید.

هنگامی که تمام مواد کاملا ترکیب دند، قابلمه را از روی اجاق بردارید. اجازه دهید تا دسر سرد شود.

پیشنهاد مطالعه  رفع ترشی قورمه سبزی

دسر را در ظرف مورد نظر خود بریزید و در یخچال قرار دهید تا ژلاتین ببندد.

برای خوش طعم‌تر شدن و شکیل‌تر شدن دسر، می‌توان سس میوه نیز بر روی آن بریزید.

برای تهیه سس میوه، می‌توانید از هر میوه دلخواه خود استفاده کنید. میوه را برای چند ساعت در فریزر بگذارید تا یخ ببندد. سپس انها را فریزر بیرون بیاورید. مقداری پودر قند به ان اضافه کنید و با میکسر کاملا میکس نمایید.

سس میوه را برای تزیین بر روی دسر پاناکوتا بریزید و میل نمایید. نوش جان!

طرز تهیه دسر خوشمزه و خوشگل

طرز تهیه دسر خوشمزه و خوشگل

برای طرز تهیه دسر خوشمزه و خوشگل، دسر کرم کارامل یک دسر عالی می‌باشد.

مواد لازم برای تهیه دسر مجلسی کرم کارامل برای 6 نفر

شکر سه چهارم پیمانه
شیر 2 پیمانه
آب 4 قاشق غذاخوری
گلاب 2 قاشق چایخوری
تخم مرغ 6 عدد
وانیل یک قاشق چایخوری

طرز تهیه کرم کارامل مجلسی

برای تهیه دسر خوشمزه و خوشگل کرم کارامل باید آب، گلاب و شکر را در یک قابلمه بریزید. آن را بر روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شود. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که این مخلوط غلیظ شود. قالب را با مقداری روغن چرب کنید و کارامل را در قالب بریزید.

در ظرف دیگر تخم مرغ و وانیل را بریزید و با همزن کاملا هم بزنید. شیر جوش را به سرعت به این مخلوط اضافه کنید. دوباره مواد را کاملا هم بزنید. سپس آنها را از یک صافی رد کنید.

کرم کارامل آماده شده را درون قالب‌های مناسب بریزید. توجه داشته باشید که کرم کارامل باید تا دو سوم ظرفیت قالب باشد و باقی آن خالی بماند. قالب‌ها را در یک قابلمه بچینید و پر از آب کنید. آب را تا جایی پر کنید که تا وسط قالبهای کارامل برسد. در قاببلمه را ببندید و روی حرارت قرار دهید و منتظر بمانید تا آب بجوشد. سپس حدود 20 دقیقه زمان نیاز است تا کرم کارامل بپزد و آماده شود.

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه استانبولی خوشمزه

قالبها را با دقت از قابلمه خارج کنید و در یخچال قرار دهید. حدود یک ساعت کافی است تا دسر خوشمزه و خوشگل شما اماده شود. دسر کرم کارامل را از یخچال خارج کنید. با چاقو اطراف دسر را از قالب جدا کنید و در ظرف مناسب برگردانید. دسر خوشمزه و خوشگل شما آماده سرو است. نوش جان!

طرز تهیه دسر خوشمزه

 طرز تهیه دسر برای مهمانی

اگر به دنبال طرز تهیه یک دسر برای مهمانی هستید ما به شما دسر فروماژ پرتقال را پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه طرز تهیه دسر فرومانژ برای 5 تا 6 نفر را برایتان به اشتراک گذاشته‌ایم.

مواد لازم برای تهیه دسر فروماژ پرتقال

زرده تخم ‌مرغ 4 عدد
شکر یک و یک چهارم پیمانه (200 گرم)
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
آب پرتقال 5  پیمانه (380 گرم)
خامه پاستوریزه یک پیمانه (200 گرم)
ورق ژلاتین ضخیم 4  ورق
رنده پوست پرتقال نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر فروماژ پرتقال

برای طرز تهیه دسر بای مهمانی، دسر فروماژ پرتقال، ابتدا شکر، زرده تخم مرغ و وانیل را در یک ظرف بریزید. آنها را با کمک همزن کاملا مخلوط کنید تا کاملا غلیظ و کرم رنگ شوند.

در یک ظرف دیگر، ورق ژلاتین را در مقدار کمی آب سرد نرم کنید. سپس یک دوم پیمانه آبجوش به آن اضافه کنید تا ورق ژلاتین کاملا حل شود.

آب پرتقال را به ترکیب زرده تخم مرغ و شکر اضافه کنید. ژلاتین حل شده نیز به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید. پوست پرتقال رنده شده و خامه را نیز باید به مخلوط اضافه کرد. مخلوط کردن مواد را تا جایی ادامه دهید که کاملا صاف و یکدست شود. دسر را در قالب مناسب بریزید و در یخچال قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه ته چین ساده برای ۴ نفر

حدود 4 ساعت منتظر بمانید تا دسر کاملا ببندد. قالب را از یخچال خارج کنید و زیر آن را داخل آب ولرم ببرید تا دسر از قالب جدا شود. دسر فروماژ پرتقال را در ظرف مورد نظر برگردانید. طرز تهیه دسر برای مهمانی به همین راحتی است. امیدوارم لذت ببرید.

طرز تهیه دسر برای مهمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا