آشپزی

طرز تهیه کتلت بادمجان بدون گوشت

کتلت بادمجان یکی از غذاهای لذیذ بین المللی است که بر اساس دستور پخت و مواد اولیه مختلف تهیه می شود. این غذای خوشمزه به دو روش اصلی تهیه می شود. دریک روش، کتلت بادمجان را با گوشت چرخ درست می کنند و در روش دوم کتلت بادمجان بدون استفاده از گوشت چرخ کرده می باشد. ما در این آموزش به شما عزیزان طرز تهیه کتلت بادمجان بدون گوشت چرخ شده را آموزش می دهیم.

 برای درست کردن این کتلت خوشمزه به بادمجان کبابی نیاز داریم که طعم آنرا بی نظیر می کند. البته اگر شما از طعم بادمجان کبابی خوشتان نمی آید، می توانید بادمجان ها را روی ذغال یا روی گاز و حتی در فر قرار دهید تا پخته شوند و اثری از بوی کبابی در آنها نباشد. در ادامه همراه اخبار شب باشید تا طرز تهیه این کتلت خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم کتلت بادمجان برای 4 نفر:
بادمجان 5 عدد متوسط
سیب زمینی 2 عدد متوسط
سیر 2 حبه
پیاز 1 عدد بزرگ
تخم مرغ 2 عدد
آویشن 1 قاشق ایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کتلت بادمجان:

  1. برای درست کردن این کتلت ابتدا باید بادمجان ها را کباب کنیم. همانطور که گفتیم اگر از طعم بادمجان کبابی خوشتان نمی آید، می توانید آنها را روی گاز یا در فر کباب کنید.
  2. زمانیکه بادمجان ها آماده شدند باید پوست آنها را جدا کنیم. بعد از پوست گیری باید آنها را با کمک چاقو ساطوری کنیم تا بادمجان ها خرد شوند. سپس بادمجان ها را در یک آبکش می ریزیم تا آب اضافی آنها خارج شود.
  3. حالا بادمجان ها را در یک ظرف می ریزیم تا خنک شود. در یک ظرف دیگر پیاز، سیر، سیب زمینی را رنده می کنیم و آب آنها را می گیریم. حالا سیب زمینی و پیاز و سیر را به بادمجان ها اضافه کرده، سپس به موادمان تخم مرغ، آویشن، نمک، فلفل، زردچوبه را نیز اضافه می کنیم. حالا مواد را ورز می دهیم و مواد را برای مدت 1 ساعت در یخچال قرار می دهیم.
  4. بعد از استراحت مایه کتلت، یک تابه را روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن در آن می ریزیم تا داغ شود.
  5. حالا باید مقداری از مایع کتلت را در دست شکل دهیم و آنرا به آرامی در تابه قرار دهیم و منتظر می مانیم تا یک طرف آن سرخ شود و سپس برمی گردانیم تا طرف دیگر نیز سرخ شود.
  6. حالا کتلت ها آماده سرو می باشند. شما می توانید این کتلت را در یک دیس به همراه گوجه فرنگی، خیار شور و انواع سبزیجات تزیین کنید.
پیشنهاد مطالعه  چطوری شوری آبگوشت را بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا