عمومی

رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی

رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی

ممکن است پس از استفاده از ماشین لباسشویی، بوی ناخوشایندی را از آن احساس کنید. گاهی اوقات ممکن است این بو در حدی باشد که فضای اطراف را نیز فرا بگیرد. از آنجا که در اغلب خانه‌ها، ماشین لباسشویی در داخل آشپزخانه قرار دارد، این بوی فاضلاب بسیار ناراحت کننده و جدی است.

بوی بد ماشین لباسشویی، ممکن است باعث شود که لباس‌ها نیز پس از شست و شو بوی بدی به خود بگیرند. اما علت بوی بد ماشین لباسشویی چیست؟ راه حل‌های رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی چیست؟ متاسفانه این بوی نامطبوع به دلیل عدم رسیدگی به آن است. در ادامه به بررسی دقیق علت بوی بد فاضلاب و روش‌های پیشگیری و رفع آن می‌پردازیم.

علت بوی فاضلاب ماشین لباسشویی

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که علت بوی فاضلاب ماشین لباسشویی چیست؟ برای رفع این بو، بهتر است اول بدانیم منشا این بو از کجاست؟ اغلب اوقات منشا بوی بد ماشین لباسشویی، باقی ماندن مواد شوینده به خصوص مایع لباسشویی در داخل ماشین است. گرما و رطوبت داخل ماشین لباسشویی، سبب می‌شود که این مواد فاسد شوند. در نتیجه کپک و قارچ در آن به وجود می‌آید. به همین علت بوی بدی از ماشین لباسشویی به مشام می‌رسد.

پیشنهاد مطالعه  چرا سیرترشی سبز می شود

یک علت دیگر بوی فاضلاب ماشین لباسشویی، باقی ماندن رطوبت داخل آن است. اگر لباس‌های خیس پس از شست و شو در ماشین باقی بمانند، باعث ایجاد بوی بد می‌شوند. همچنین لگن و لاستیک دور درب نیز در صورتی که پس از شست و شو مدت زیادی مرطوب بمانند، فضای مناسبی برای رشد قارچ‌ها فراهم می‌شود. گاهی اوقات علت بوی فاضلاب ماشین لباسشویی، کپک در لابه لای لاستیک اطراف در است.

ترفندهای برای رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی

ترفندهای برای رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی

حال که با علت بوی بد ماشین لباسشویی آشنا شدیم، می‌توانیم ترفندهایی را برای رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی به کار ببریم:

پس از شست و شوی لباس‌ها، آنها را بلافاصله از ماشین خارج کنید.

با یک دستمال تمیز و خشک، لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را خشک کنید.

پس از خشک کردن لاستیک، درب ماشین را باز بگذارید تا لگن آن کاملا خشک شود.

جا پودری ماشین لباسششویی را تمیز کنید تا هیچ اثری از مواد شوینده باقی نماند.

لباسشویی را به صورت دوره‌ای سرویس کنید.

رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی

از بین بردن بوی بد لباسشویی با جوش شیرین

یکی از موثرترین مواد برای از بین بردن بوی بد لباسشویی، جوش شیرین می‌باشد. ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید یک ماده ضد عفونی کننده عالی و بدون ضرر است. دو پیمانه سرکه و نصف پیمانه جوش شیرین را ترکیب کنید و داخل ماشین بریزید. حالا ماشین لباسشویی را روشن کنید و آن را بر روی داغ‌ترین برنامه شست و شو تنظیم کنید.

حداقل 15 دقیقه زمان دهید تا لباسشویی کار کند تا لگن ماشین به طور کامل شست و شو و ضدعفونی شود. این کار به صورت دوره‌ای هر شش ماه یکبار تکرار کنید. تا به رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی کمک کند.

پیشنهاد مطالعه  علت زرد شدن برگ بنجامین سبز

از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی با  قرص ضد عفونی کننده

استفاده از قرص ضد عفونی کننده، برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی نیز بسیار موثر است. فقط توجه داشته باشید که از مکان مطمئن این قرص را تهیه کنید. زیرا قرص ضد عفونی کننده تقلبی، ممکن است موجب آسیب رسیدن به ماشین لباسشویی شود. این قرص‌ها، علاوه بر ماشین لباسشویی، برای تمیز کردن و جرم گیری توالت هم مناسب است.

رفع بوی بد ماشین لباسشویی الجی

ماشین لباسشویی الجی یکی از بهترین و معروف‌ترین برندهای لباسشویی است. اگر شما ماشین لباسشویی الجی دارید، ممکن است پس از مدتی احساس کنید که بوی نامطبوعی از داخل ماشین به مشام می‌رسد. این بوی بد ممکن است در همه برندهای ماشین لباسشویی به وجود آید. اما علت این بو چیست؟ برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی الجی چه کاری می‌توانیم کنیم؟

در قسمت قبل علت بوی بد ماشین لباسشویی را بیان کردیم. همچنین، راهکارهایی را برای رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی ذکر کردیم. در اینجا نیز ترفندهایی را برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی الجی، برای شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

راهکارهای رفع بوی بد ماشین لباسشویی الجی

شست و شوی لباس‌ها با استفاده از آب گرم:

اگر هنگام شست و شوی لباس‌ها از آب گرم استفاده کنید، مواد شوینده باقی مانده بر روی لباس، حل ‌می‌شوند و سپس همرا با فاضلاب خارج می‌شوند. بنابراین داخل ماشین، ماده شوینده باقی نمی‌ماند. همچنین آب گرم باعث از بین رفتن باکتری‌های داخل ماشین لباسشویی می‌شود. بنابراین شست و شو با آب گرم به رفع بوی بد ماشین لباسشویی الجی کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه  نگهداری گل ارکیده در آپارتمان

از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی الجی با جوش شیرین و سرکه

شست و شوی ماشین لباسشویی با استفاده کردن از سرکه برای از بین بردن بوی بد آن، بسیار موثر است. دو لیوان سرکه را داخل ماشین بریزید. سپس شست و شو با آب داغ به مدت 15 دقیقه را انتخاب نمایید. اگر این کار را به صورت دوره‌ای و هر 6 ماه یکبار انجام دهید، از ایجاد بوی بد جلوگیری می‌کند. افزودن مقداری جوش شیرین به سرکه تاثیر آن را افزایش می‌دهد. از بین بردن بوی بد لباسشویی با جوش شیرین و سرکه یک روش بسیار کارآمد است.

تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه و جا پودری ماشین لباسشویی الجی برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی الجی

تمیز کردن قسمت‌های مختلف ماشین لباسشویی الجی در رفع بوی بد آن بسیار موثر است. فیلتر پمپ تخلیه و جاپودری ماشین لباسشویی الجی را هر چند وقت یکبار تمیز کنید. این کار مانع رشد قارچ و باکتری در ماشین لباسشویی شده و به رفع بوی بد آن کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا