عمومی

چگونه فرش را بدون شستن تمیز کنیم

چگونه فرش را بدون شست و شو تمیز کنیم؟

فرش به عنوان یکی از چیدمان اصلی منازل ما، نیاز به نظافت دارد. به دلیل پهن بودن فرش در کف زمین و تماس دائمی پاها با آن، احتمال کثیف شدن و لک شدن آنها بالا است. گاهی اوقات ممکن است ترجیح دهید که فرش را برای شست و شو به قالیشویی بسپارید. اما برخی از افراد شست و شوی فرش به روش سنتی و در حیاط منزل را می‌پسندد.

اما در این مقاله می‌خواهیم ببینیم چگونه فرش را بدون شستن تمیز کنیم؟ شست و شوی مداوم فرش با مواد شوینده ممکن است به بافت آن آسیب بزند. بنابراین اولا، بهتر است تا حد امکان از کثیف شدن فرش جلوگیری شود تا نیاز به شستن آن نباشد. یکی از روش‌های جلوگیری از کثیف شدن فرش، جارو برقی است. فرش‌های منزل خود را به صورت اصولی و منظم جارو برقی بکشید. فرش‌ها را با توجه به شرایط، در هر هفته، حداقل یکبار و حداکثر سه بار جارو بزنید.

استفاده منظم از جاروبرقی، باعث جمع‌آوری گرد و غبار و آشغال‌های ریز از روی فرش می‌شود. جاروبرقی باید روی بالاترین توان تنظیم کنید. جاروبرقی را به آرامی در همه جهت‌ها بکشید تا گرد و خاک به طور کامل جمع‌آوری شود. این کار به افزایش طول عمر و حفظ زیبایی اولیه فرش بسیار کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه  بهترین نوع کاکتوس برای خانه

ثانیا، باید اگر قسمتی از فرش کثیف شد، آن را تمیز کنیم تا از چرک مردگی جلوگیری شود. ما در این مقاله خواهیم خواند چگونه فر را بدون شستن تمیز کنیم؟ همچنین با بهترین روش تمیز کردن فرش آشنا خواهیم شد.

چگونه فرش را بدون شست و شو تمیز کنیم؟
بهترین روش تمیز کردن فرش

بهترین روش تمیز کردن فرش

بهترین روش تمیز کردن فرش، لکه‌بری سریع آن است. اگر بر روی فرش ماده‌ای ریخت و لک افتاد، بلافاصله آن را پاک کنید. در صورتی که لک روی فرش باقی بماند، ممکن است بعدا تمیز نشود و یا کار دشوارتر شود. برای پاک کردن لکه فرش، متناسب با نوع لکه، باید از یک ماده مناسب استفاده کرد. استفاده از مواد طبیعی ترجیح داده می‌شود.

از هر ماده‌ای که استفاده می‌کنید، مستقیم روی فرش نریزید. ابتدا در گوشه‌ای از فرش امتحان کنید. پس از این که اطمینان حاصل کردید که به فرش آسیب نمی‌زند، بر روی لک‌ها استفاده کنید. پس از اینکه با کمک ماده لکه بر فرش را بدون شستن تمیز کردید، اگر فرش هنوز خیس است، حوله یا پارچه خشک و تمیزی را بر روی آن قسمت پهن کنید. سپس یک جسم سنگین را روی آن قرار دهید.

چگونه لکه خون فرش را بدون شستن تمیز کنیم؟

به محض این که مشاهده کردید لکه خون بر روی فرش افتاده است، باید آن را تمیز کنید. ابتدا با پارچه تمیز بر روی لک بکشید که تا جای ممکن خون را جذب کند. البته مواظب باشید که بیشتر لک را پخش نکنید.

بهترین روش تمیز کردن فرش استفاده از ترکیب سرکه سفید و مایع ظرفشویی است. یک قاشق غذاخوری مایع شوینده و یک قاشق سرکه سفید را با یکدیگر ترکیب کنید. مقداری آب به این مخلوط اضافه کنید. مقداری از آن را روی لکه خون بمالید. اجازه دهید خشک شود. سپس این قسمت را جارو برقی بکشید.

پیشنهاد مطالعه  آیا هر سال باید پوشال کولر عوض شود؟

چگونه لکه شمع فرش را بدون شستن تمیز کنیم؟

اگر لکه شمع بر روی فرش افتاد، به هیچ وجه نگران نباشید. بلافاصله یک تکه یخ بر روی لکه شمع فرش قرار دهید. پس از اینکه شمع خشک شد، آن را به راحتی از روی فرش جمع کنید. یخ بهترین روش تمیز کردن فرش در این مورد است.

اگر اثری از آن باقی ماند، به کمک یک پارچه تمیز و ماده شوینده، آن را کاملا پاک کنید.

چگونه لکه آبرنگ فرش را بدون شستن تمیز کنیم؟

اگر بر روی فرش اتاق فرزندتان، لکه آبرنگ مشاهده کردید، عصبانیت را کنار بگذارید. یک جوهر خشک کن روی لکه آبرنگ بگذارید و سپس یک اتوی گرم را روی آن قرار دهید. جوهر خشک کن، لک را جذب خود می‌کند. حال باید با کمک یک ماده شوینده، اثر لک را کاملا تمیز کنید.

چگونه لکه لاک ناخن را از روی فرش را بدون شستن تمیز کنیم؟

ممکن است هنگام لاک زدن به ناخن‌ها، با یک بی احتیاطی کوچک، روی فرش شما لک بیفتد. در نگاه اول، این یک فاجعه به نظر می‌رسد. اما شما به راحتی می‌توانید با کمک یک لاک پاک کن یا الکل فرش را تمیز کنید.

ابتدا اجازه دهید که لاک ‌خشک شود. سپس باکمک یک ابزار تیز، مانند چاقو، لک خشک شده را از فرش جدا کنید. حالا یک پارچه تمیز را به الکل آغشته کنید و بر روی لکه بکشید. الکل لاک را حل کرده و جذب می‌کند. این کار تا جایی ادامه دهید که هیچ اثری از لاک ناخن باقی نماند. به این ترتیب فرش را بدون شست و شو تمیز می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه  چه کار کنیم بچه از ما حساب ببرد؟

چگونه فرش را بدون شستن تمیز کنیم؟

بهترین روش تمیز کردن فرش؛ استفاده از شامپو فرش

استفاده از شامپو فرش کمک می‌کند که فرش شما بدون شستن تمیز شود. اگر میزان کثیفی فرش شما کم است، نیاز به شست و شوی کامل فرش نیست. می‌توانید شامپو فرش و آب ولرم را در ظرف مناسب ترکیب کنید. سپس با کمک یک تکه ابر، کف مخلوط را بر روی فرش بکشید تا کاملا تمیز شود.

طریقه صحیح استفاده از شامپو فرش:

1- ابتدا با کمک یک جاروبرقی فرش را جارو کنید تا گرد و خاک و آشغال روی آن جمع آوری شود.

2- در یک سطل مناسب 2 پیمانه شامپو فرش را با یک الی دو لیتر آب مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا کف کند. (نسبت دقیق‌تر شامپو و آب بر روی بطری درج شده است.)

3- با کمک یک اسفنج یا پارچه توری، از کف روی مخلوط بردارید و بر روی سطح فرش بکشید. این کار را تا جایی ادامه دهید که فرش کاملا تمیز شود. از آب مخلوط استفاده نکنید، تا فرش خیس نشود.

4- بهترین روش تمیز کردن فرش این است که از قسمت بالای فرش به پایین، شروع به تمیز کردن کنید؛ زیرا مجبور نباشید که بر روی قسمت‌هایی که شامپو کشیده‌اید، بروید.

5- نیم ساعت بر روی فرش راه نروید و اجازه دهید کاملا تمیز شود.

6- بعد از نیم ساعت، یک دستمال خشک بر روی فرش بکشید تا کثیفی را جذب خود کند. فرش را در جهت خواب آن جارو کنید.

در صورتی که شامپو فرش ندارید، می‌توانید از ترکیبات خانگی جایگزین استفاده کنید. ترکیباتی مانند جوش شیرین و سرکه، سرکه و نمک و … به ما کمک می‌کند فرش را بدون شستن تمیز کنیم.

چگونه فرش را بدون شست و شو تمیز کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا