آشپزی

طرز تهیه بستنی سنتی بدون ثعلب

آموزش تهیه بستنی سنتی بدون ثعلب

بستنی سنتی را می توان بعنوان یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار در ایران معرفی کرد. این دسر خوشمزه حتی در خارج از کشور نیز طرفدارن بسیاری دارد. این بستنی را می توان به دو روش درست کرد. در روش اول این بستنی را با ثعلب درست می کنند که بستنی کشدارتر می شود و در روش دوم بدون استفاده از ثعلب این بستنی را تهیه می کنند. در ادامه طرز تهیه بستنی سنتی بدون ثعلب را برای شما شرح خواهیم داد، پس همراه ما باشید. در مطلبی دیگر در مورد طرز تهیه بستنی سنتی با ثعلب نیز آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه بستنی سنتی بدون ثعلب

زرده تخم مرغ 1 عدد بزرگ
شکر نصف لیوان یا کمی کمتر
خامه صبحانه 200 گرم
آرد گندم سفید 2 قاشق غذاخوری
شیر 3/2 لیوان
گلاب 3/1 لیوان
زعفران نصف قاشق چایخوری
مغز یا خلال پسته به میزان دلخواه

 

  1. برای تهیه بستنی سنتی بدون ثعلب در مرحله اول باید خامه را در فریزر قرار دهید تا خوب منجمد شود.
  2. در مرحله بعدی باید زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا کنید. بعد زرده را در یک ظرف بریزید و به آن شکر را اضافه کنید. با کمک یک همزن دستی شکر و زرده را با هم مخلوط کنید تا کاملا شکر در زرده حل شود.طرز تهیه بستنی سنتی بدون ثعلب
  3. حالا نوبت به اضافه کردن گلاب، آرد و زعفران به مخلوط زرده و شکر است. همگی مواد را داخل یک قابلمه بریزید و آنها را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس مواد را هم بزنید تا زمانی که به جوش آیند.
  4. بعد از اینکه چند دقیقه مواد با هم جوش خورد باید شعله را خاموش کنیم. سپس وانیل را به مواد اضافه می کنیم و با مواد مخلوط می کنیم. حالا باید درب ظرف را بگذاریم و اجازه دهیم تا مایه بستنی خنک شود.
  5. بعد از سرد شدن مایه بستنی باید خامه را به آن اضافه کنیم و مواد را با همزن برقی یا دستی ترکیب کنیم. شما می توانید یک قاشق از خامه را برای تزیین روی بستنی نگه دارید.طرز تهیه بستنی سنتی بدون ثعلب
  6. بعد از اینکه تمامی مواد با هم مخلوط شدن باید موارد را در ظرف مناسب بریزید و روی مایه را با پسته و یا خلال پسته تزیین کنید و آنرا برای حداقل 2 ساعت در فریزر قرار دهید.
  7. اگر می خواهید بستنی شما خامه های تکه شده داشته باشد، باید مقداری خامه را در یک سینی که کف آن پلاستیک انداخته اید بریزید و آنرا برای 2ساعت در فریزر قرار دهید. سپس آنرا با کمک یک کاردک خرد کنید و روی بستنی بریزید.
  8. بعد از ریختن خامه خشک روی بستنی، باز بستنی را برای 5 الی 6 ساعت در فریزر قرار می دهیم. توجه داشته باشید درب ظرف را حتما بگذارید تا روی بستنی شما برفک نزند.
  9. بعد از گذشت این زمان بستنی شما آماده سرو می باشد. شما می توانید روی بستنی خود را با زعفران و خلال پسته تزیین کنید.طرز تهیه بستنی سنتی بدون ثعلب
پیشنهاد مطالعه  طرز پخت زبان گاو در زودپز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا