آشپزی

طرز تهیه معجون مخصوص کافی شاپی

طرز تهیه معجون مخصوص کافی شاپی

معجون مخصوص کافی شاپی یک نوشیدنی بسیار خوش‌طعم و مقوی است. اگر در یک کافی شاپ، معجون مخصوصی را میل کرده‌اید و از طعم آن لذت برده‌اید، می‌توانید آن را به راحتی در خانه نیز تهیه کنید. تهیه این معجون در خانه علاوه بر اینکه به صرفه‌تر است، سالم‌تر نیز می‌باشد. طرز تهیه معجون مخصوص کافی شاپی بسیار راحت است. تنها با کمک یک مخلوط کن می‌توان مواد را میکس کرد و از نوشیدن معجون لذت برد.

معجون مخصوص به عنوان میان وعده و یا دسر استفاده می‌شود. مواد به کار رفته برای تهیه این معجون، پر خاصیت و انرژی زا هستند، به همین دلیل ورزشکاران و بدنسازان پس از انجام ورز‌های سنگین از معجون به عنوان یک میان وعده استفاده می کنند تا انرژی از دست رفته خود را جبران کنند.

معجون مخصوص کافی شاپی برای رشد و سلامت بچه‌ها نیز مفید است. علاوه بر این خوردن آن بعد از یک روز کاری، خستگی را از تن ما بیرون خواهد کرد. حال در ادامه طرز تهیه این معجون را برای شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

طرز تهیه معجون مخصوص کافی شاپی

مواد لازم برای تهیه معجون مخصوص کافی شاپی برای چهار نفر یخ به دلخواه

مواد لازم برای تهیه معجون مخصوص کافی شاپی برای چهار نفر به صورت جدول زیر است. در صورتی که برای تعداد کمتر یا بیشتری می‌خواهید معجون درست کنید، باید مواد را به نسبت تغییر دهید. اما همواره سعی کنید، فقط برای یک وعده آن را تهیه کنید. معجون را به صورت تازه میل کنید. هرگز معجون به مقدار زیاد درست نکنید تا چند روز از آن استفاده کنید؛ زیرا طعم آن تغییر خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه سوپ جو برای سرماخوردگی بدون مرغ
شیر سرد 2 پیمانه
بستنی 500 گرم
موز 4 عدد
خرما 200 گرم
خامه 4 قاشق غذاخوری
عسل 2 قاشق غذاخوری
گردو خرد شده 2 قاشق غذاخوری
پودر نارگیل 2 قاشق غذاخوری
کنجد بو داده 2 قاشق غذاخوری
فندق آسیاب شده 2 قاشق غذاخوری
دارچین 1/4 قاشق غذاخوری
یخ به دلخواه

طرز تهیه معجون مخصوص کافی شاپی در خانه

مرحله اول:

برای تهیه معجون مخصوص کافی شاپی درخانه، ابتدا، پوست خرما را بگیرید. برای اینکه پوست خرما به راحتی جدا شود، آنها را پنج دقیقه در آب گرم خیس کنید. اگر پوست خرما گرفته نشود، به خوبی در مخلوط کن له نمی‌شود، گاهی ممکن است تکه پوست خرما به سقف دهان بچسبند.

مرحله دوم:

شیر و خرمای پوست گرفته را در مخلوط کن بریزید و آنها را کاملا ترکیب کنید.

مرحله سوم:

موز، بستنی، خامه، عسل را به همراه گردو خرد شده، پودر نارگیل، کنجد بو داده، فندق آسیاب شده و دارچین درون مخلوط کن بریزید و دوباره مواد را با یکیدگیر مخلوط کنید تا کاملا یکنواخت شود.

مرحله چهارم:

اگر می‌خواهید معجون شما کاملا سرد باشد، در پایان مقداری یخ نیز به معجون اضافه کنید و دوباره مواد را مخلوط کنید.

مرحله پنجم:

طرز تهیه معجون مخصوص کافی شاپی به پایان رسید. معجون آماده شده را در لیوان مورد نظر خود بریزید. به سلیقه خود می‌توانید آن را با موز، پودر نارگیل، پودر پسته و خامه تزیین کنید.

طرز تهیه معجون مخصوص کافی شاپی

نکات کلیدی تهیه معجون مخصوص

بهتر است قبل از تهیه معجون مخصوص کافی شاپی در خانه، مواد مورد نیاز را در یخچال بگذارید. تا در هنگام تهیه معجون، خنک باشند. می‌توانید موز را در فریزر قرار دهید و آن را به صورت یخ زده در معجون بریزید.

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه ته چین ساده برای ۴ نفر

میزان غلظت معجون مخصوص کافی شاپی به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد. می‌توانید با کم یا زیاد کردن مقدار شیر، معجون با غلظت مورد نظر خود تهیه کنید.

برای تهیه معجون مخصوص کافی شاپی غلیظ‌تر می‌توانید تعداد موزها را بیشتر کنید. همچنین موز یخ زده غلظت معجون را بیشتر خواهد کرد.

اگر دوست دارید معجون مخصوص کافی شاپی شما شیرین باشد، می توانید مقداری شکر به آن اضافه کنید.

پودر پسته، پودر بادام و پودر بادام هندی  نیز می‌توانید به معجون مخصوص کافی شاپی خود اضافه کنید، تا معجون شما هم خوشمزه‌تر شود و هم مقوی‌تر.

اگر طعم دارچین را دوست ندارید و یا به آن حساسیت دارید، می‌توانید آن را حذف کنید.

در صورت تمایل می‌توانید دو قاشق غذاخوری پودر قهوه نیز به معجون مخصوص کافی شاپی خود اضافه نمایید. پودر قهوه طعم و عطر بی‌نظیری به معجون شما می‌بخشد.

طرز تهیه معجون مخصوص کافی شاپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا