آشپزی

طرز تهیه معجون خانگی انرژی‌زا

طرز تهیه معجون خانگی انرژی‌زا

اگر به دنبال تهیه یک معجون خانگی انرژی‌زا هستید که خستگی را به طور کامل از جسم و روح شما جدا کند، با ما همراه باشید. ممکن است احساس کنید که در طول روز توانایی لازم برای انجام کارها را ندارید، و نیاز به خوردن یک ماده انرژی‌زا دارید. یا اینکه مشغله روزانه، شما را خسته کرده و می‌خواهید با نوشیدن یک معجون انرژی خود را به دست بیاورید.

معجون خانگی انرژ‌ی‌زا، نوشیدنی‌هایی هستند که از ترکیب چند ماده مقوی و خوشمزه تهیه می‌شوند. این معجون خستگی را رفع می‌کند، خاصیت انرژی‌زا و نشاط انگیزی دارد. همچنین عملکرد حافظه را تقویت می‌کنند. با وجود خواص فراوان، طرز تهیه این معجون‌ها بسیار راحت است. در ادامه طرز تهیه 6 معجون خانگی انرژی‌زا برای شما به اشتراک گذاشته شده است. شما می‌توانید با موادی که در دسترس دارید، یکی از معجون‌های زیر را آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه معجون خانگی انرژی‌زا

طرز تهیه معجون‌ خانگی انرژی (بمب انرژی)

اولین معجون خانگی انرژی که می‌خواهیم تهیه کنیم، بمب انژی است. این معجون دارای مواد مقوی می‌باشد و نوشیدن آن انرژی از دست رفته بعد از یک روز کاری را برای شما فراهم می‌کند. این معجون در کوتاه‌ترین زمان و در حدود ۱۵ دقیقه آماده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه شیر موز غلیظ و کشدار
مواد لازم
شیر پاستوریزه نصف لیوان
بستنی وانیلی نصف لیوان
موز 1 و 1/2
مغز گردو ، پسته ، بادام هندی به میزان لازم
کنجد 1 قاشق چایخوری
پودر نارگیل 1 قاشق چایخوری
عسل 1 قاشق چایخوری
خامه اختیاری
بیسکوییت اختیاری

طرز تهیه معجون خانگی بمب انرژی:

برای تهیه معجون خانگی انرژی‌زا در ابتدا شیر، موز، مغز گردو، پسته و بادام هندی و پودر نارگیل را در یک مخلوط کن بریزید. آنها را به طور کامل مخلوط کنید. کنجد را نیز به معجون اضافه کنید.

معجون را در یک لیوان شیک بریزید. مقداری بستنی را با اسکوپ برداشته و در لیوان قرار دهید. مقداری عسل بر روی بستنی بریزید. معجون خانگی انرژی‌زا را با مغز گردو، برش موز و پودر کنجد تزیین کنید.

  • بهتر است مغزها را از چند ساعت قبل در آب خیس کنید تا حالت تازه داشته باشد.
  • می‌توان مقداری بیسکویت پتی بور و خامه نیز به معجون اضافه کرد تا خوشمزه‌تر شود.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل؛ معجون خانگی انرژی‌زا

زنجبیل خواص بسیار فراوانی دارد. اگر هنگام صبح دمنوش زنجبیل بنوشید، انرژی لازم برای روز شما فراهم خواهد شد. برای تهیه دمنوش زنجبیل، مقداری از پودر یا چوب آن را در آب بجوشانید. زنجبیل کمی طعم تند دارد. می‌توان مقداری عسل به آن اضافه کرد. عسل علاوه بر اینکه موجب خوش طعم‌تر شدن دمنوش می‌شود، خاصیت نشاط آوری دمنوش را بیشتر می‌کند.

طرز تهیه  اسموتی میوه ای؛ معجون خانگی انرژی‌زا

موز دارای کربوهیدرات فراوان است؛ به همین دلیل خاصیت انرژی‌زا دارد. خوردن یک موز در وعده صبح، احساس خواب آلودگی را از شما دور خواهد کرد و برای شما یک روز عالی و پرانرژی خواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه دسر خوشمزه و خوشگل

موز را می‌توانید به صورت خالی میل کنید و همچنین می‌توانید آن را با مواد دیگر ترکیب کنید. یکی دیگر از معجون‌های خانگی انرژی‌زا، اسموتی میوه‌ای عالی است که از ترکیب موز، شیر بادام، جو دو سر، کره بادام زمینی و تخم کتان تهیه می‌شود. این اسموتی بسیار خوشمزه و نشاط‌آور است.

طرز تهیه معجون خانگی انرژی‌زا قهوه

چای و قهوه دارای کافئین می‌باشند. مصرف کافئین باعث افزایش عملکرد مغز می‌شود و موجب نشاط و شادابی فرد خواهد شد. میزان کافئین قهوه بیشتر از چای است. به همین جهت نوشیدن یک فنجان قهوه، احساس خستگی و خواب را از شما دور می‌کند و یک روز پر انرژی و پرنشاز برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای مقوی‌تر و خوش طعم‌تر شدن قهوه، می‌توان مقداری شکلات آب شده، مغز پسته و مغز بادام نیز به قهوه آماده شده، اضافه نمایید.

طرز تهیه معجون‌ خانگی انرژی‌زا

 طرز تهیه معجون بلغور جو و بلوبری

بلوبری خاصیت ضد استرس و اضطراب دارد. اگر یک شغل پر مسئولیت و پر از استرس دارید و یا به دلایل دیگر یک روز پر استرس را پشت سرگذاسته‌اید، میل کردن یک اسموتی بلغور جو و بلوبری برای شما مفید است. معجون خانگی انرژی‌زا بلغور جو و بلوبری فیبر و مواد مغذیی بسیاری دارد.

برای تهیه این معجون مقداری شیر نارگیل، بلغور جو، بلوبری، کره بادام زمینی و پودر نارگیل را به کمک یک مخلوط کن، با یکدیگر ترکیب کنید.

طرز تهیه معجون خانگی انرژی‌زا

طرز تهیه معجون خانگی انرژی‌زا و مقوی

مواد لازم
شیر 2  پيمانه
موز 1 عدد
خرما 10 عدد
بادام درختی خام 2 قاشق غذاخوری
پودر قهوه 2 قاشق غذاخوری
عسل 2 قاشق غذاخوری
یخ به میزان دلخواه
پیشنهاد مطالعه  انواع غذای نونی سریع و ساده ایرانی

طرز تهیه  معجون خانگی انرژی زا و مقوی:

ابتدا پوست خرما را بگیرید و هسته آن را در بیاورید. برای اینکه پوست خرما را بگیرید، آن را در آب گرم بگذارید و اجازه دهید پنج دقیقه خیس بخورند.

سپس شیر، موز، خرما، بادام، عسل، پودر قهوه و یخ را در دستگاه مخلوط كن بريزيد. دستگاه را روشن کنید و همه مواد را کاملا با یکدیگر مخلوط کنید. معجون انرژی‌زا شما آماده است. نوش جان!

برای غلظت بیشتر معجون خانگی انرژی‌زا و مقوی، می‌توانید مقدار موز را بیشتر کنید. همچنین برای شیرین‌تر شدن آن نیز می‌توانید مقدار عسل اضافه کنید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری پودر نارگيل يا كنجد هم به معجون انرژی‌زا بیفزایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا