آشپزی

طرز تهیه ته چین ساده برای ۴ نفر

طرز تهیه ته چین مرغ ساده برای ۴ نفر

ته چین مرغ یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانیان است. این غذای لذیذ در مهمانی به عنوان یک غذای مجلسی شناخته می‌شود. ته چین انواع مختلفی دارد که ما در ادامه طرز تهیه ته چین ساده برای 4 نفر به صورت مرحله به مرحله ذکر کرده ایم. از آنجا که برای خوش‌طعم‌تر شدن این غذا باید فوت و فن آن را رعایت کرد، سعی کرده‌ایم تمام نکات لازم را ذکر کنیم تا بتوانید یک غذای عالی و خوشمزه داشته باشید.

اگر می‌خواهید یک ته چین مرغ ساده و یا مجلسی را بر روی اجاق گاز یا فر تهیه کنید، آموزش زیر را که یک رسپی فوق العاده است، مطالعه کنید.

مواد لازم برای تهیه ته چین ساده برای ۴ نفر

برنج: 4 پیمانه

سینه مرغ: 400 گرم

پیاز: 1عدد

تخم مرغ: 2 عدد

ماست چکیده: 1پیمانه

روغن: نصف پیمانه

کره: دو قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده به مقدار لازم

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین ساده برای چهار نفر مرحله به مرحله

1- ابتدا برنج را بسته به نوع آن 1 الی 4 ساعت در آب و یک قاشق چایخوری نمک خیس کنید.

2- سینه مرغ را همراه با یک پیاز، مقداری زردچوبه و دو لیوان آب در یک قابلمه مناسب بریزید. سپس با حرارت متوسط مرغ را آبپز کنید. برای اینکه طعم مرغ بهتر شود و طعم ادویه جذب آن شود، صبر کنید تا تمام آب قابلمه کشیده شود.

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه معجون مخصوص کافی شاپی

3- پس از اینکه مرغ‌ها کمی سرد شدن، آن‌ها را ریش ریش خرد کنید.

4- در یک تابه مقداری روغت بریزید. مرغ‌های ریش ریش شده را در روغن تفت دهید. نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و دارچین را به مرغ اضافه کنید. پس از چند دقیقه مرغ‌ها را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

5- برای پخت برنج باید یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کنید و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید.

6- سپس برنج را همراه با یک قاشق چایخوری نمک و ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع به آب در حال جوش اضافه کنید.

7- بسته به نوع برنج 7 الی 10 دقیقه دیگر باید برنج را آبکش کرد. توجه داشته باشید که برنج کاملا نپزد. بلکه باید مغز آن کمی سفت و زنده باشد تا هنگام دم کشیدن له نشود.

8- زرده تخم مرغ، ماست چکیده و زعفران دم کرده را در یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

9- برنج آبکش شده را به مخلوط تخم مرغ و ماست اضافه کنید و به آرامی هم بزنید.

10- برای پخت ته چین نیاز به یک ظرف نچسب است. ته ظرف را چرب کنید.

11- نیمی از برنج را داخل قابلمه بریزید و با پشت قاشق فشار دهید تا برنج‌ها به هم بچسبند.

12- سپس برای لایه بعدی مرغ‌های ریش ریش شده را بریزید و دوباره فشار دهید.

13- در مرحله بعدی، باقیمانده برنج را روی مرغ‌ها بریزید و دوباره فشار دهید تا منسجم شود.

14- کره آب شده را بر روی ته چین بریزید.

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه استیک با سس قارچ

15- برای پخت ته چین ساده بر روی اجاق گاز، باید قابلمه تفلون حاوی ته چین را به مدت 45 الی 90 روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا آماده شود.

طرز تهیه ته چین ساده برای 4 نفر در فر

برای پخت ته چین ساده در فر می‌توان از ظرف پیرکس استفاده کرد؛ به این صورت می‌توانید آن را به آسانی از قالب جدا کنید. پس از اینکه برنج و مرغ‌ها را لایه به لایه درون ظرف پیرکس ریختید، روی آن را با فویل نازک بپوشانید.

برای پخت ته چین در فر باید، درجه آن را روی 170 الی 180 تنظیم کنید. حدود 15 دقیقه زمان نیاز است که فر کاملا داغ شود. ظرف ته چین را در طبقه وسط فر قرار دهید. حدود یک و نیم الی دو ساعت زمان نیاز است که ته چین بپزد. برای طلایی و تردتر شدن روی ته چین، می‌توانید ۱۰ دقیقه ی آخر پخت، فویل را از روی ظرف بردارید و گریل را بزنید.

پس از اینکه ته چین ساده مرغ دم کشید و طلایی شد، آن را از فر خارج کنید. حدود یک ربع صبر کنید تا کمی خنک شود. بهتر است کف ظرف را کمی آب سرد بزنید تا راحت تر از قالب جدا شود. سپس ظرف را با دقت در یک دیس برگردانید و ته چین را به صورت قالبی جدا کنید. برای تزینن می‌توانید از خلال پسته، بادام و زرشک استفاده کرد.

طرز تهیه ته چین ساده برای 4 نفر

نکات مهم تهیه ته چین ساده

اگر برای تهیه ته چین ساده از از تخم مرغ کامل (سفیده و زرده) استفاده کنید، ته دیگ آن خشک و سفت می‌شود.استفاده از زرده تخم مرغ باعث می‌شود ته دیگ نرم‌تر و لطیف‌تر شود.

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در قابلمه

اگر تخم مرغ بیش از اندازه استفاده شود، ته چین خشک می‌شود. همچنین اگر تخم مرغ کمتر استفاده شود ته چین شل می‌شود و احتمال دارد که وا برود و مواد آن باز شوند.

برای تهیه چین مرغ مجلسی می‌توان به مرغ ریش ریش شده، زرشک تفت داده شده، خلال بادام و خلال پسته اضافه کرد. همچنین روی ته چین را با این مواد تزیین کرد.

در هنگام ته چین ساده برای چهار نفر، لایه‌های ته چین را درون ظرف کاملا فشار دهید تا هنگام برگرداندن در دیس به درستی خارج شود و فرمش را از دست ندهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا