آشپزی

غذای ساده و ارزان برای شام

غذای ساده و ارزان برای شام

یکی از نیازهای ضروری هر آشپزخانه، آماده کردن لیستی از غذاهای ساده و ارزان برای مواقعی است که می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن یک غذای لذیذ و خوشمزه تهیه کنید. برخی از افراد ترجیح می‌دهند برای وعده شام، غذای سبکی میل نمایند. این لیست به شما کمک خواهد کرد که دیگر زمان زیادی را صرف جواب دادن به سوال معروف اغلب خانم‌ها در زمان طبخ غذا نکنید «حالا غذا چی بپزم؟».

سعی کنید لیست زیر را که شامل غذای ساده و ارزان برای شام است، بر روی یک کاغذ بنویسید و در قسمتی از آشپزخانه بچسبانید. با داشتن این لیست متوجه می‌شوید که با مواد ساده و ارزان هم می‌توان غذاهای مقوی، خوش طعم و رنگارنگ درست کرد.

غذای ساده و ارزان برای شام

خوراک لوبیا چیتی؛ غذای ساده و ارزان برای شام

این غذا در عین سادگی بسیار سالم و مقوی است. به جای خرید کنسرو لوبیا چیتی با قیمت بالاتر که دارای مواد نگهدارنده هستند، به راحتی یک خوراک لوبیا چیتی سالم و تازه در منزل درست کنید. کافی است لوبیا را داخل آب خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود. سپس آنها را آبپز کنید. یک پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و سرخ کنید. مقداری رب را نیز سرخ کنید. پیاز و رب را به لوبیا اضافه کنید. این غذای ساده و ارزان برای شام را می‌توان با نان و یا برنج میل کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید کمی قارچ هم به خوراک اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه فرنی با نشاسته برای گلودرد

غذای ساده و ارزان برای شام

املت؛ غذای بسیار ساده و ارزان

یکی از ساده‌ترین غذاهایی است که هر کسی می‌تواند بپزد، حتی افرادی که آشپزی بلد نیستند. برای تهیه املت نیاز به یک قاشق رب، یک عدد گوجه، کمی پیاز داغ و یک تخم ‌مرغ دارید.

غذای ساده و ارزان برای شام

پلو و تن ماهی؛ غذای ساده و سریع

همیشه سعی کنید کنید چند کنسرو تن ماهی در منزل داشته باشید تا در مواقعی که وقت کافی برای پختن غذا ندارید، از آن کمک بگیرید. تن ماهی با پلو بسیار خوشمزه است.

غذای ساده و ارزان برای شام

 کوکو سبزی

انواع کوکوها از غذاهایی هستند که بسیار سریع، آسان و ارزان اماده می‌شوند. برای تهیه کوکو سبزی نیاز به یک بسته سبزی کوکو، چند تخم مرغ و کمی ادویه دارید.

غذای ساده و ارزان برای شام با سیب زمینی

سیب زمینی یکی از مواد غذایی است که با وجود آن در خانه، دیگر نگرانی درباره تهیه غذای ساده و ارزان را نخواهید داشت. با سیب زمینی می‌توان چندین غذای خیلی سریع آماده کرد.

سیب زمینی سرخ کرده:

یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی که خیلی سریع آماده می‌شود، سیب زمینی سرخ کرده است. اغلب مردم به خصوص بچه‌ها عاشق آن هستند.

سالاد سرد سیب‌ زمینی و شوید:

سالاد سیب‌زمینی یکی از غذاهای ساده و ارزان برای شام است که بسیار خوشمزه و خوش رنگ است. سیب‌زمینی را آبپز کنید. آنها را نگینی خرد کنید. کمی هویج پخته‌شده، نخود فرنگی، ذرت، شوید به آن اضافه کنید. سس مایونز، آبلیمو، نمک و فلفل تازه را با هم ترکیب کنید و بر روی سالاد بریزید.

غذای ساده و ارزان برای شام

دو پیازه آلو:

دو پیازه آلو یک غذای ساده و ارزان اصیل شیرازی است. به سیب زمینی در شیراز آلو می‌گویند. برای پخت این غذا کافی است، سیب‌زمینی را آب‌پز و خرد کنید. پیاز را سرخ کنید و به سیب زمینی اضافه کنید. مقداری نعناع داغ هم بر روی آن بریزید. این غذا را می‌توان با نان میل کرد. با خوردن ترشی در کنار این غذا طعم بی نظیری را تجربه می‌کنید.

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی

کوکوی سیب ‌زمینی:

کوکوی سیب‌زمینی یکی دیگر از انواع کوکوهایی است که خیلی ساده و ارزان تهیه می‌شود. سیب زمینی را آبپز کنید. پس از اینکه پوست آن گرفتید، کاملا بکوبید. تخم مرغ و ادویه به آن اضافه کنید. مایه آماده شده را در روغن سرخ کنید. این کوکوی لذیذ را با گوجه، خیارشور و سبزی میل کنید.

غذای ساده و ارزان برای شام

سیب‌زمینی شکم‌پر:

سیب زمینی شکم‌پر با وجود اینکه غذای ساده و ارزان است، اما برای بچه‌ها یک غذای اشتها برانگیز می‌باشد. سیب‌زمینی را به صورت تنوری کباب کنید. آن را به ‌صورت افقی و از وسط ببرید. درون سیب زمینی را کمی خالی کنید تا داخل آن را با گوشت چرخ‌کرده، ذزت، نخود فرنگی و هویج پر کنید. پس از اینکه روی مواد پنیر پیتزا ریختید، درون فر قرار دهید.

غذای ساده و ارزان برای شام با گوشت

اگر زمان کافی ندارید و می‌خواهید یک غذای ساده و ارزان با گوشت تهیه کنید، با ما همراه باشید. شاید بگویید غذایی که دارای گوشت است، ارزان نیست! یا اینکه غذایی که گوشت دارد زمان پخت طولانی نیز دارد، پس ساده نیست. اما چاره کار استفاده از گوشت چرخ‌کرده است. گوشت چرخ‌کرده هم خیلی سریع می‌پزد و هم اضافه کردن حتی مقداری کمی گوشت به غذا، طعم آن را لذیذتر می‌کند.

غذای ساده و ارزان برای شام

عدس پلو یک غذای ساده و ارزان با گوشت چرخ کرده

عدس پلو یکی از غذاهایی است که در زمان کمی آماده می‌شود. در کنار عدس پلو می‌توانید مقداری گوشت چرخ‌‌کرده را سرخ کنید و یا آن را به صورت قلقلی‌های کوچک دربیاورید و سرخ کنید. البته این غذا را می‌توان بدون گوشت چرخ‌کرده نیز میل کرد. برخی این غذا را با خاگینه شور یا شیرین میل می‌کنند. خوردن این غذا با سالاد، ترشی و سبزی بسیار دلچسب است.

پیشنهاد مطالعه  راز پخت قورمه سبزی خوشمزه و جا افتاده

غذای ساده و ارزان برای شام

کتلت یا شامی کباب:

کتلت یک غذای ساده و ارزان برای شام با گوشت چرخ‌کرده است. مقداری سیب‌زمینی، تخم‌مرغ و پیاز به گوشت اضافه کنید و انها را در روغن به شکل دلخواه سرخ کنید. این غذا را می‌توان با برنج و یا نان میل کرد.

سمبوسه

سمبوسه نیز یکی دیگر از غذاهای ساده و ارزان با گوشت است. برای تهیه سنبوسه به گوشت قرمز، سبزیجات معطر، سیب زمینی، نان، فلفل سیاه قرمز و ادویه نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا