دسته‌بندی نشده

پاک کردن لکه از روی لباس

روش های پاک کردن لکه از روی لباس

خیلی وقت ها ممکنه روی لباس و فرش یا هر وسیله ای از جنس پارچه، لک بیفتد که برای همه یما ناراحت کننده می باشد اما بهتر است قبل از این که آن ها به دلیل لک شدن دور بیاندازید، این ترفندهایی که برایتان شرح می دهیم را تست کنید پس با ما همراه باشید.

کارهایی که قبل از پاک کردن لکه باید انجام داد

• مهم ترین اقدام برای ازبین بردن و پاک کردن لکه ها این است که زود آن ها رابشوییم. پس اگر زودتر بتوانید لکه را خیس کنید ممکن است راحتتر لکه از روی سطح پاک شود.
• توجه داشته باشید که زمان پاک کردن لکه همیشه ابتدا یک قسمت از پارچه مورد نظر را با محلول مورد نظر پیش از انجام کار تست کنید تا اطمینان حاصل شود که محلول به لباس شما صدمه نمی زند.
• از محلول های پاک کننده ای که دارای آنزیم هستند استفاده کنید چون پاک کننده های آنزیم دار مخصوص تجزیه انواع پروتئین ها و پاک کردن انواع لکه ها طراحی شده اند.

پیشنهاد مطالعه  بیوگرافی نوید محمدزاده

پاک کردن لکه جوهر از روی لباس

پاک کردن لکه چمن از لباس

می توانید مواد شوینده را بطور مستقیم به روی لکه ای که از چمن ایجاد شده بمالید و بعد پارچه را به هم بمالید. لباس را بدون مواد شوینده بشویید با اقلام دیگر همانند قبل بشویید.
برای پاک کردن هر نوع لک باقی مانده، می توانید از سرکه سفید رقیق استفاده کنید. (اگربرای اولین بار اقدام به این کار میکنید ابتدا سرکه را داغ کنید و بعد آنرا به یک قسمت از لباس که در دید قرار ندارد با پنبه بزنید و اجازه دهید تا سه دقیقه روی لکه بماند و سپس با یک دستمال روی آن قسمت بکشید و اگر آن دستمال رنگ را به خود نگرفت می توانید از پاک کننده استفاده کنید.

پاک کردن لکه شکلات

ابتدا باید شکلات اضافی را از روی پارچه موردنظر یا لباس پاک کنید.
توجه کنید قبل ازاینکه لکه را پاک کنید، مایع یا پودر مورد نظر را به طورمستقیم به روی لکه بریزید و بعد با کمک یک مسواک نرم مواد شوینده ای که روی لکه ریختید را روی بکشید و یا می توانید اهسته پارچه را به هم بمالید و اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه بماند.
بدون اینکه مواد شوینده را پاک کنید لباس یا ارچه را در روی گرم ترین درجه حرارت روی چرخه معمول شستشو دهید.

پاک کردن لکه آب میوه از روی لباس

ابتدا پارچه یا لباس را در آب سرد شست و شو دهید.
پودر شوینده را به طور مستقیم بر روی لک میوه بریزید و توجه کنید که پودر شوینده روی لکه را بپوشاند و بعد اجازه دهید 20 دقیقه بگذرد.
بدون آنکه اقدام به پاک کردن شوینده کنید، لباس یا پارچه مورد نظر را روی گرم ترین درجه حرارت آب در چرخه معمول شستشو دهید.

پیشنهاد مطالعه  زرد شدن فرش بعد از شستشو

پاک کردن لکه آدامس از روی لباس

برای اطمینان از ثابت بودن رنگ لباس، بهترین روش این است که مقداری سرکه را به پنبه به قسمتی از لباس که در معرض دید نیست بزنیم. پس از چند دقیقه اگر تغییری در رنگ لباس ایجاد نشد پس لباس رنگ ثابت میباشد. با این تست دیگر میتوان با اطمینان کامل به استفاد از سرکه پرداخت.
1-ابتدا باید لباس در حدود 3 دقیقه داخل سرکه داغ خیس شود.
2- در همان حالت دقیق شروع به کندن ادامس از روی لباس کنید، این عمل خیس کردن با سرک داغ و پاکسازی را در چند مرحله انجام دهید.
3- در انتها لباس را بصورت کامل با گرمترین دما شستشو دهید.

پاک کردن لکه چربی از روی لباس

1-در اولین فرصت باید لکه با آب سرد شسته شود، تا پاک شدن لکه باید صابون روی لکه مالیده شود و سپس شسته شود. این عمل چندین بار تا پاک شدن کامل باید تکرار شود.
2-در زمان شستشو شوینده را روی لکه بریزید، سپس شروع کنید روی لکه را به آرامی بمالید. این مواد باید چند دقیقه روی لباس بماند.
3-در حالی که مواد شوینده هنوز روی لباس است، با درجه حرارت گرم شروع به شسشتو لباس کنید.

پاک کردن لکه جوهر از روی لباس

یکی از روش های اصلی پاک کردن جوهر از روی لباس، استفاده از اسپری مو میباشد. یک دستمال زیر لکه قرار دهید و شروع به زدن اسپری به روی لکه کنید، این عمل را تا زمانی که اثر لکه محو شود ادامه دهید. حالا زمان آن است که که لکه را با یک دستمال تمیز پاک کنید. این کار را باید چندین مرتبه تکرار کرد تا لکه جوهر کامل پاک شود.

پیشنهاد مطالعه  علائم و علت کمر درد

پاک کردن جوهر از روی لباس

پاک کردن لکه‌ی خون از روی لباس

1-اگر لباس شما آغشته به لکه خون شد سریع آن لکه را با آب سرد بشویید، سپس اقدام به شستشو لباس کنید.
2-موادهای آنزیم دار لکه بر برای پاک کردن لکه خون خشک شده مناسب است.
3-در صورت سرسخت بودن لکه و باقی ماندن حتی بعد از شستشو میتوان از هیدروژن پراکسید بعنوان یک سفید کننده استفاده کرد.
4-برای پاکسازی لکه خون تازه، در یک ظرف آب یخ چند قطره آمونیاک بریزید تا حدود 15 الی 20 دقیقه بماند.

پاک کردن لکه لوازم‌ آرایشی از روی لباس

1-بطور کلی عمده لوازم آرایشی با مواد شوینده میتوان شست، بهتر است مواد شوینده را مستقیم روی لکه بریزیم و شروع به شستن کنیم.
2-از اسپری مو میتوان برای پاک کردن لکه های رژ استفاده کرد.
3-لوازم پودری مانند پنکک و برنزه کننده ها به راحتی با دستمال مرطوب پاک میشوند.
4-برای پاک کردن لکه عطر و ادکلن میتوان از الکل اتانول استفاده کرد، برای این کار کمی از اتانول را روی یک پارچه نرم مانند باند های پزشکی ریخته و روی لک را پاکسازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا