دسته‌بندی نشده

سرخ کردن بادمجان با روغن کم

چرا بادمجان برای سرخ کردن روغن زیادی جذب میکند

سرخ کردن بادمجان با روغن کم به دلیل مضراتی که استفاده از روغن های صنعتی دارد امروزه بسیار حائز اهمیت شده. دلیل اصلی جذب روغن زیاد توسط بادمجان ساختار این محصول میباشد، بادمجان در بدنه خود دارای حفره هایی میباشد که به دلیل نفوذ روغن داخل این حفره ها و بافت روغن زیادی مصرف میشود.
اگر به هر روشی البته به شرط عدم تغییر در بافت و طعم، بتوان راه نفوذ روغن به داخل این بافت های حفره ای را گرفت در نتیجه به کاهش جذب روغن کمک خواهد کرد. نکاتی که ارائه خواهیم داد برای سرخ کردن بادمجان با روغن کم خواهد بود.

سرخ کردن بادمجان با روغن کم

اهمیت راز سرخ کردن بادمجان با روغن کم

امروز تصمیم داریم نکاتی را در مورد سرخ کردن بادمجان با روغن کم به شما آموزش دهیم. یکی از مشکلاتی که اکثر عزیزانی که آشپزی میکنند دارند، این مورد هست که بادمجان روغن خیلی زیادی را جذب میکند و باعث بالا رفتن مصرف روغن و چرب شدن بیش از حد غذا در ادامه میشود.
اگر شما هم این مشکل را دارید و به فکر رفع آن و یادگیری روش ها و ترفندهای مختلف هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. چون اگر شما هم مثل اکثر مردم عاشق خوردن بادمجان هستید و یا استفاده از بادمجان در کنار دیگر غذاها حتما این نکات پرکاربرد برای شما مفید خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه  زندگینامه بهرام رادان

نکاتی طلایی و اولیه برای سرخ کردن بادمجان با روغن کم

انتخاب بادمجان مناسب
انتخاب بادمجان مناسب هم تاثیر زیادی در طعم و هم تاثیر در جذب روغن دارد، از انتخاب بادمجان های خیلی درشت پرهیز کنید، بهتر است بادمجان های قلمی و کشیده با رنگ مشکی انتخاب کنید. با توجه به قسمت بالایی بادمجان از سبز و تازه بودن بادمجان مطمئن شوید، پلاسیده و کهنه بودن بادمجان خریداری شده میتواند باعث مصرف زیاد روغن شود.

سرخ کردن بادمجان با روغن کم

انتخاب ظرف و شعله مناسب برای سرخ کردن بادمجان

ظرفی که قرار است داخل آن اقدام به سرخ کردن کنید مناسب با مقدار بادمجان باشد چون خود ظرف بزرگ هم باعث افزایش مصرف روغن میشود. همچینن به این نکته دقت کنید که یک شعله متوسط هم از نظر همخوانی با سایز ظرف و هم نظر شدت شعله تنظیم کنید. شعله بیش از حد کم و حتی شعله بیش از حد زیاد هم باث افزایش مصرف روغن میشود.

سرخ کردن بادمجان با نمک

با این کار یک تیر و دو نشان زده اید، (مصرف روغن کم، مقابله با تلخی) یکی از مشکلات دیگر تلخ بودن بادمجان است که اگر زمان خرید به نکاتی که گفتیم دقت کنید این مشکل پیش نخواهد آمد. از مواردی که در مقابله با تلخی موثر است استفاده از نمک میباشد.
پس از برش و ورقه کردن میتوانید تکه های کوچک را با نمک آغشته کنید. اینکار تاثیر زیادی در کاهش مصرف روغن هم خواهد داشت. در اصل با این کار آب بادمجان خارج میشود که اصطلاحا گرفتن عرق میگویند و حفره های داخل بافت از بین رفته و باعث مصرف کم روغن میشود.

پیشنهاد مطالعه  پاک کردن لکه از روی لباس

سرخ کردن بادمجان

سرخ کردن بادمجان با سفید تخم مرغ

استفاده از تخم مرغ، شاید این نکته کمی عجیب باشد و برای عده ای ناخوشایند، ولی تا تست نکنید متوجه این مورد نمیشوید که این کار هیچ تاثیری در طعم ندارد. پس از برش بادمجان ها تکه ها را به مدت چند ساعت داخل آب نمک قرار دهید و سپس قبل از سرخ کردن میتوانید دو طرف بادمجان را به سفیده تخم مرغ آغشته کنید.
دقت کنید که در این روش مثال برای یک کیلو بادمجان فقط یک عدد تخم مرغ استفاده میشود و همین موضوع باعث میشود هیچگونه تغییر در طعم غذا اتفاق نیفتد

روش جوشاندن قبل از سرخ کردن

استفاده از جوشاندن بادمجان ها قبل از سرخ کردن، این مورد در بسیاری از آشپزخانه های صنعتی انجام میشود، حتی در بعضی از موارد متاسفانه آشپزها بعد از این روش دیگر اقدام به سرخ کردن کامل نمیکنند که باعث بی طعم بودن میشود.

البته این مورد به دلیل این است که معتقد هستن بادمجان داخل آب جوش آب پز شده اشت. البته با این روش به دلیل دمای بالای آب جوش و بعد سرخ شدن معمولا بادمجان ها حالت نرم تری به خود میگرند.

استفاده از شیر برای سرخ کردن بادمجان با روغن کم

یکی از روش هایی که زیاد مرسوم نیست ولی بسیار چاره ساز است استفاده از شیر میباشد. شما میتواندی قبل از سرخ کردن حدود 1 تا 2 ساعت بادمجان را در شیر بخوابانید. این کار باعث میشود که روغن زیادی داخل بافت نفوذ نکند و به همین شکل مصرف روغن کاهش میابد.

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه فلال خانگی

استفاده از ماکروویو برای سرخ کردن بادمجان

با این روش شما میتوانید قبل از سرخ کردن اقدام قرار دادن تکه های برش خورده بادمجان داخل ماکرویو کنید. این عمل به دلیل حرارت باعث میشود که بافت پفکی و حفره ای بادمجان کم شده و درنتیجه به دلیل اینکه منافذ روغن بسته میشود دیگر مصرف روغن بالا نخواهد بود.

تفت دادن بادمجان قبل سرخ کردن

این روش چیزی بین ماکروویو و همان روش جوساندن میباشد، میتوان قبل سرخ کردن بادمجان ها را کمی تفت داد تا با حرارت حفره های داخل بافت جمع شوند. ولی روشی دیگر هم هست که در این روش کمی آب و مقدار اندکی روغن داخل ظرف میریزند. بادمجان ها را داخل ظرف چیده و روی شعله ملایم قرار میدهند و در ظرف را میگذارند.
به این شکل بعد از مدت زمان کمی بادمجان ها با ترکیب بخاز و روغن پخته میشوند، آب داخل ظرف بخار میشود و فقط با همان روغن کم شروع به سرخ کردن میکنند. فقط در این روش باید بعد از سرخ شدن یک سمت قطعات برگردانده شوند تا سمت دیگر هم سرخ شود.

سرخ کردن بادمجان با روغن کم
خلاصه مطلب:
دلیل اصلی جذب روغن بالا در بادمجان همانطور که گفته شده وجود بافت پفکی مانند همان حفره ای میباشد. تمامی این راهکار برای کم حجم کردن و بسته شدن این حفره های میباشد. تمامی این روش ها کاربرد دارد و بسته به زمان و امکانات میتوان استفاده کرد. شاید بسیاری از روش های دیگر هم وجود داشته باشد که ما اطلاعی نداریم و سپاسگذار شما خواهیم بود اگر در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا