عمومی

از بین بردن بوی بد کفش

از بین بردن بوی بد کفش و پا

آیا شما نیز از بوی بد پاهای خود پس از خارج کردن از کفش شکایت دارید؟ یا هنگامی که به مهمانی می‌روید نگران هستید که مبادا پاهایتان بوی بدی بدهند. هنگامی که کفش مدت زمان طولانی در کفش قرار می‌گیرد، به طور طبیعی عرق می‌کند. به دلیل اینکه تهویه داخل کفش وجود ندارد، ممکن است باکتری‌ها و قارچ‌هایی داخل کفش رشد کنند که باعث ایجاد بوی نامطبوع و بد می‌شوند.

خوشبختانه روش‌های خانگی بسیار مفیدی برای از بین بردن بوی بد کفش و بوی پا وجود دارد. شما با استفاده از این راهکارها می‌توانید به درمان قطعی بوی بد کفش خود دست یابید. در ادامه روش‌هایی برای از بین بردن بوی کفش، بهداشت و از بین بردن بوی بد پا ذکر شده است.

روش‌های خانگی برای از بین بردن بوی بد کفش

شستن کفش برای از بین بردن بوی بد آن: مهمترین کار برای رفع بوی بد کفش، شستن آنهاست. می توان کفش را در ماشین لباسشویی شست و زیر آفتاب قرار داد تا باکتری آن از بین بروند.

از بین بردن بوی بد کفش

از بین بردن بوی بد کفش با کمک جوش شیرین: مقداری جوش شیرین داخل کفش بریزید، پس از چند ساعت جوش شیرین را از کفش خارج کنید. حال می‌توانید از آنها استفاده کنید.

اسپری دئودورانت برای جلوگیری از بوی بد کفش: برای رفع بوی کفش می‌توانید مقداری اسپری دئودورانت داخل کفش خود اسپری کنید. این اسپری مانع عرق کردن پاها در کفش می‌شود. همچنین این اسپری مانع رشد قارچ می‌شود.

پیشنهاد مطالعه  چگونه فرش را بدون شستن تمیز کنیم

از بین بردن بوی بد کفش

رفع بوی کفش با استفاده از صابون معطر: می توانید هر شب یک صابون معطر را داخل کفش قرار دهید. به این ترتیب هر صبح مشاهده خواهید کرد که علاوه بر از بین رفتن بوی بد آن، رایحه ی مطلوبی نیز خواهد داشت.

اسانس گیاهی برای از بین بردن بوی بد کفش: چند قطره از روغن درخت چای یا اسطوخودوس را داخل کفش خود بریزید. همچنین می‌توانید اسانس اوکالیپتوس یا گل میخک را نیز استفاده کنید. پس از چند ساعت که به خوبی جذب شد، کفش را بپوشید.

تا ثیر سرکه در رفع بوی بد کفش: مقدار مساوی از آب و سرکه را تر کیب کنید. نیم ساعت قبل از اینکه بخواهید کفش را بپوشید، داخل آن اسپری کنید و اجازه دهید تا خشک شود.

از بین بردن بوی بد کفش با سیب زمینی

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین روش‌های از بین بردن بوی بد کفش، استفاده از سیب زمینی خام است. برای رفع بوی نامطبوع کفشهای خود، یک سیب ‌زمینی کوچک از وسط نصف کنید. سپس هر یک از این قسمتها را داخل یکی از لنگه کفشها قرار دهید. حدودا یک ساعت صبر کنید تا سیب ‌زمینی درون کفش باقی بماند. سیب زمینی را از کفش خارج کنید. مشاهده می‌کنید که بوی نامطبوع آن از بین رفته است.

علاوه بر سیب زمینی، پوست مرکباتی مانند پرتقال و لیمو ترش نیز برای رفع بوی بد کفش موثر است. پوست پرتقال یا لیمو را یک روز کامل در کفش قرار دهید تا رایحه مطلوب آن را از کفش خود احساس کنید.

پیشنهاد مطالعه  آیا هر سال باید پوشال کولر عوض شود؟

از بین بردن بوی بد پا

اصلی‌ترین دلیل بوی بد کفش، عرق و بوی بد پا است. بنابراین برای از بین بردن بوی بد کفش در مرحله اول باید از عرق کردن پا جلوگیری کرد.

اگر پای شما بیشتر از حد معمول بو می‌دهد، باید با صابون آنتی باکتریال، آنها را بشویید تا با کتری‌هایی که عامل بوی بد پا هستند، از بین بروند.

سعی کنید حداقل دو کفش مناسب داشته باشید تا مجبور نشوید دو روز پشت سر هم یک کفش را بپوشید. به دلیل اینکه باکتری‌ها در کفش خیس تجمع می‌کنند، پس از استفاده از کفش حداقل 24 ساعت زمان دهید تا در فضای باز خشک شوند.

بعد از اینکه کفش‌های خود را در آورید، آن را سریع در جاکفشی قرار ندهید.

جنس جوراب در میزان تعریق پا تاثیر می‌گذارد. جوراب نخ پنبه تا حدودی از بوی بد پا جلوگیری می‌کند. جوراب نایلونی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. جوراب آنتی باکتریال نیز از تولید باکتری عامل بوی بد پا، جلوگیری می‌کند.

استفاده از سنگ پا تا حدودی باعث از بین رفتن باکتری‌های پا می‌شود.

پس از خروج از حمام و شست و شوی پاها آنها را کاملا خشک کنید.

جنس کفش نیز در میزان تعریق و بوی بد پا موثر است. سعی کنید همواره کفش چرمی بپوشید، هرگز از کفش پلاستیکی استفاده نکنید. در فصول گرم استفاده از صندل توصیه می‌شود. می‌توانید از کفی‌های دارویی که دارای خاصیت ضدعفونی‌کنندگی هستند در کفش خود استفاده کنید.

نوشیدن آب کافی باعث میشود که عرق شما بوی بد ندهد.

به دلیل امکان تجمع باکتری‌ها در زیر ناخن، آنها را همیشه کوتاه نگه دارید.

پیشنهاد مطالعه  بهترين راه و وسيله تميز كردن سراميك خونه

میان انگشتان پا، نیز فضای مناسبی برای رشد قارچ است. آنها را بررسی کنید تا از سلامت و بهداشت پاهای خود مطمئن شوید.

از بین بردن بوی بد کفش

درمان قطعی بوی بد کفش

در بسیاری از موارد، با استفاده از نکاتی که در بالا گفته شد، درمان قطعی بوی بد کفش به راحتی ممکن است. همواره سعی کنید پاهای خود را تمیز نگه دارید. از کفش مناسب و تهویه دار استفاده کنید تا پاهایتان کمتر عرق کنند. چوراب‌های نانو و آنتی باکتریال نیز برای جلوگیری از تعریق پا و رشد باکتری‌های مولد بوی بد پا مفید است.

کفش‌ها نیز نیاز به شست و شو دارند. بنابراین علاوه بر تمیز کردن روی کفش، داخل آنها را نیز تمیز کنید تا بوی بد آن از بین برود. استفاده از انواع اسانس، اسپری و یا مواد طبیعی دیگر که در بالا به صورت مفصل ذکر شده است؛ برای از بین بردن بوی بد کفش بسیار موثر است.

اغلب اوقات استفاده از راهکارهای ذکر شده، برای رفع بوی بد پا موثر است و نیازی نیست به به پزشک مراجعه کنید. اما اگر به صورت ناگهانی، پاهای شما دچار بوی شدید شوند، به طوری که با شست و شو نیز رفع نمی شود، برای معاینه، بررسی و درمان قطعی بوی بد کفش باید به پزشک مراجعه کنید.

از بین بردن بوی بد کفش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا