عمومی

بهترين راه و وسيله تميز كردن سراميك خونه

بهترين راه و وسيله تميز كردن سراميك خونه چيه؟

اگر شما هم به دنبال بهترین راه و وسیله تمیز کردن سرامیک خونه هستید، با ما همراه باشید. سرامیک در قسمت‌های مختلف خانه مثل آشپزخانه، پذیرایی، حمام و سرویس بهداشتی به کار رفته است. به هر حال امکان آلوده شدن و لک شدن سرامیک وجود دارد. اما بهترین راه برای تمیز کردن آن چیست؟

با استفاده از چه وسیله‌ای می‌توان سرامیک را تمیز کرد؟ اگر بر روی سرامیک شما لکه افتاده است، چگونه آن را تمیز کنیم؟

بهترین وسیله برای تمیز کردن خونه

جارو کردن سرامیک خانه:

اولین قدم برای تمیز کردن سرامیک خانه، جارو کردن آن است. ابتدا تمام قسمت‌های خانه را جارو برقی بکشید تا گرد و غبار و آشغال‌های ریز و درشت روی سرامیک جمع‌آوری شود. اگر بدون این که گردو خاک را جارو بکشید، شروع به شستن سرامیک کنید، آلودگی بیشتر پخش خواهد. بنابراین بهترین راه و وسیله تمیز کردن سرامیک خونه جارو برقی کشیدن آن است. برای قسمت‌هایی از خانه چون سرویس بهداشتی و حمام که نمی‌توان جارو برقی کشید، می‌توان از جارو استفاده کرد.

بهترين راه و وسيله تميز كردن سراميك خونه چيه؟

تی کشیدن منظم:

بهترین راه برای تمیز کردن سرامیک خونه، تی کشیدن است. بهتر است، سرامیک‌ها را به صورت منظم و دوره‌ای تمیز کنید تا همیشه از درخشندگی آنها لذت ببرید. اگر سرامیک به صورت منظم تمیز نشود و آلودگی بر روی هم انباشته شود، تمیز کردن آن سخت‌تر خواهد شد. حداقل یک بار در هفته، سرامیک خانه را تمیز کنید. پس از اینکه بر روی سرامیک تی کشیدید، آنها را با یک پارچه یا تی تمیز دیگر خشک کنید؛ زیرا گرد و غبار به راحتی به سرامیک خیس می‌چسبد. همچنین ممکن است بر روی سرامیک‌ خیس لیز بخورید.

پیشنهاد مطالعه  مدل موی کوتاه برای صورت گرد و موی کم پشت

بهترين راه و وسيله تميز كردن سراميك خونه چيه؟

بهترین راه برای تمیز کردن خونه

سرکه سفید بهترین راه و وسیله برای تمیز کردن خونه:

سرکه سفید باعث تمیز و درخشان شدن سرامیک خانه می‌شود. سرکه یک ماده شوینده طبیعی به شمار می‌رود که خاصیت ضد میکروبی نیز دارد. برای راحتی کار سرکه سفید را در یک ظرف اسپری بریزید. پس از اینکه سرامیک خانه را جارو کشیدید، سرکه سفید را بر روی سرامیک اسپری کنید تا کاملا درخشان شوند. همچنین می‌توانید تی را به سرکه سفید آغشته کنید و با آن تمام قسمت‌های خانه را تی بکشید.

جوش شیرین:

جوش شیرین یکی از بهترین راه‌های تمیز کردن سرامیک خانه به شمار می‌رود. جوش شیرین یکی دیگر از مواد طبیعی است که می‌تواند جایگزین مواد شوینده شیمیایی شود. اگر نگران لکه چربی و یا لکه غذا بر روی سرامیک‌ هستید، باید بگوییم با وجود جوش شیرین اصلا نگران نباشید. جوش شیرین به راحتی لکه‌های زرد را پاک خواهد کرد. برای این کار فقط باید مقداری جوش شیرین و آب را ترکیب کنید و بر روی لک قرار دهید. پس از مدتی آن را با حوله تمیز، پاک کنید.

مایع ظرفشویی برای سرامیک دستشویی و حمام:

یکی از راه‌های تمیز کردن سرامیک خانه، استفاده از مواد شوینده شیمیایی است. شاید اگر از مواد سفید کننده و شوینده‌های قوی برای تمیز کردن سرامیک استفاده کنید، از تماشای درخشندگی فوق العاده آن، لذت ببرید. اما متاسفانه شوینده‌های قوی به مرور، سرامیک را خراب می‌کند. همچنین این شوینده‌ها برای سلامتی انسان و محیط زیست مضر است. اما بهترین راه و وسیله برای تمیز کردن خانه استفاده از مایع ظرفشویی است. بر روی لکه‌های موجود بر روی سرامیک سرویس بهداشتی و حمام، مایع ظرفشویی بریزید. سپس با یک فرچه یا کف شوی روی لکه را بسابید. هنگامی که از پاک شدن لکه مطمئن شدید، با آب ولرم بشویید. پس از شستشو سرامیک حمام و سرویس بهداشتی، اجازه دهید هواکش روشن بماند تا سرامیک‌ها زودتر خشک شوند.

پیشنهاد مطالعه  چگونه فرش را بدون شستن تمیز کنیم

استفاده از لیمو ترش و سرکه برای تمیز کردن سرامیک خانه:

لیمو ترش و سرکه به دلیل اینکه دارای آنزیم‌های قوی هستند، بهترین راه و وسیله برای تمیز کردن سرامیک خانه محسوب می‌شوند. یک لیمو‌ترش را از وسط برش بزنید. حالا آن را بر روی لک‌های روی سرامیک بسابید. پس از آن دستمالی را به سرکه آغشته کنید و بر روی لکه‌هایی که لیمو ترش زده‌اید، بکشید. مشاهده خواهید کرد که تمام لکه‌ها و جرم‌های روی سرامیک به راحتی تمیز خواهند شد.

بهترين راه و وسيله تميز كردن سراميك خونه چيه؟

لکه زدایی؛ بهترین راه برای تمیز کردن سرامیک خونه

بهترین راه برای تمیز کردن سرامیک خانه، لکه‌زدایی آن است. لکه‌‌های روی سرامیک به روش‌های مختلفی پاک می‌شوند:

تمیز کردن لکه سس از سرامیک خانه: بهترین راه برای تمیز کردن لکه سس از سرامیک خانه، استفاده از آمونیاک است. چند قاشق غذاخوری آمونیاک و مقداری آب را ترکیب کنید، دستمال آغشته به این ترکیب را بر روی لکه سس بسابید تا کاملا تمیز شود.

تمیز کردن لکه‌ی چربی از سرامیک خانه: بهترین وسیله برای پاک کردن لکه چربی و روغن از سرامیک خانه، استفاده از دستمال آغشته به نوشابه است. دستمال را باید به صورت دورانی بر روی لکه چربی بمالید.

تمیز کردن لکه‌ی لاک از سرامیک خانه: برای تمیز کردن لکه لاک، بهترین راه استفاده از لاک پاک کن تمیز است. اما اگر لکه لاک بزرگ است و لاک پاک کن قادر به تمیز کردن آن نیست، می‌توانید از مایع سفیدکننده استفاده کنید. سفید کننده را در آب به نسبت ۱ به ۹۹ رقیق کنید و برای تمیز کردن سرامیک به کار بگیرید. می‌توان به یک لیتر آب، دو قاشق سفید کننده اضافه کنید و برای تمیز کردن سرامیک استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه  رسم شکستن نعلبکی توسط عروس

تمیز کردن لکه‌ی قهوه، چای یا آبمیوه از سرامیک خانه: برای تمیز کردن این لکه‌ها، کمی مایع ظرفشویی را در آب داغ بریزید. دستمالی را به آن آغشته کنید و لکه را پاک کنید.

تمیز کردن لکه خون از سرامیک: اگر لکه خون بر روی سرامیک افتاد، سفید کننده و آب را با نسبت 1 به 49 مخلوط کنید. به طور ساده‌تر می‌توان گفت دو الی سه قاشق سفید کننده را در نیم لیتر آب رقیق کنید. با دستمال آغشته به این ترکیب لکه خون را تمیز کنید. به جای سفید کننده، می‌توان از دستمال آغشته به پِراُکسید هیدروژن برای تمیز کردن لکه خون استفاده کرد.

تمیز کردن لکه قیر، آدامس یا موم: بهترین راه و وسیله برای تمیز کردن سرامیک خونه از لکه‌هایی چون قیر، آدامس یا موم که حالت چسبندگی دارند، یخ است. چند تکه یخ را در کیسه‌ای قرار دهید و بر روی لک بکشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا