آشپزی

طرز تهیه بیف استراگانف مرغ

طرز تهیه بیف استراگانف مرغ

بیف استراگانف یکی از انواع غذاهای روسی است که به دلیل طعم لذیذ و فوق العاده‌ای که دارد در اغلب کشورهای دنیا محبوبیت دارد. بیف استراگانف مرغ نیز طرفداران بسیاری دارد. برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، طرز تهیه بیف استراگانف مرغ بسیار راحت و سریع است.

در واقع بیف استراگانف با گوشت قرمز طبخ می‌شود. اما طبخ بیف استراگانف مرغ نیز بسیار خوش مزه و خوش عطر است. البته به این غذا چیکن استراگانف نیز گفته می‌شود که با موادی چون مرغ، قارچ و خامه طبخ می‌شود. در ادامه آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیف استراگانف مرغ با قارچ و خامه برای شما به اشتراک گذاشته شده است.

طرز تهیه بیف استراگانف مرغ

مواد لازم برای تهیه بیف استراگانف مرغ با خامه و قارچ برای ۴ نفر

برای تهیه بیف استراگانف مرغ با خامه و قارچ برای ۴ نفر، نیاز به مواد زیر است. اگر می‌خواهید برای افراد بیشتر و یا کمتری غذا را تهیه کنید، می‌توانید به نسبت افراد مواد اولیه را زیاد یا کم کنید.

سینه مرغ کامل ۱ عدد
قارچ ۷۵۰ گرم
خامه ۱۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری
شیر ۲ لیتر
کره ۵۰ گرم
روغن و زردچوبه به اندازه کافی
آویشن و پاپریکا به اندازه کافی
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه بیف استراگانف مرغ با قارچ

مرحله اول

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه سالاد ماکارونی

قبل از تهیه بیف استراگانف مرغ، ابتدا شیر، خامه و کره را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید تا به دمای محیط برسند.

سینه مرغ را بشویید و آنها را به سلیقه خود، خرد کنید. بهتر است، مرغ‌ها را بر روی تخته آشپزخانه، به صورت نوارهایی با قطر یک سانتی‌متر و طول 4 سانتی‌متر برش بزنید.

پیاز را پوست بگیرید و سپس به صورت نگینی و ریز روی تخته آشپزخانه خرد کنید.

مرحله دوم

در یک قابلمه روغن بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید. پس از داغ شدن روغن، پیازهای نگینی را در قابلمه بریزید و تفت دهید. زردچوبه و فلفل را به پیاز اضافه کنید. تا زمانی که پیازها سبک شوند، پیاز را تفت دهید.

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه بیف استراگانف با مرغ و خامه، باید مرغ را به پیاز اضافه کنید. تا زمان سرخ شدن مرغ، آن را تفت دهید. در این مرحله شیر را نیز به قابلمه اضافه ‌کنید. حرارت زیر قابلمه باید بسیار ملایم باشد. اجازه دهید تا شیر بجوشد.

مرحله چهارم

کره را در یک شیرجوش قرار دهید. یک قاشق غذاخوری روغن مایع به کره اضافه کنید. شیر جوش را روی حرارت قرار دهید. پس از اینکه کره آب شد، آرد را به آن اضافه کنید و تفت دهید. کره باید کمی تغییر رنگ دهد. مواظب باشید که آرد گوله نشود. مرحله پنجم

برای طرز تهیه بیف استراگانف مرغ با خامه و قارچ، باید مخلوط آرد و کره را به مخلوط مرغ و شیر اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید. تا مخلوط مورد نظر منسجم و غلیظ شود.

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه فرنی با نشاسته و آرد برنج

مرحله ششم

به مرحله اضافه کردن خامه در طرز تهیه بیف استراگانف مرغ و خامه و قارچ رسیدیم. مواد را هم بزنید تا زمانی که کمی غلیظ شود. حال باید خامه را اضافه کنید. پس از اضافه کردن خامه، به هم زدن ادامه دهید تا کاملا حل شود.

مرحله هفتم

حالا به مرحله اضافه کردن قارچ در طرز تهیه بیف استراگانف مرغ با قارچ رسیدیم. باید از قبل، قارچ‌ها را با یک دستمال نمدار تمیز کنید و سپس آنها را آب بکشید. البته برخی از افراد پوست روی آن را می‌کنند. حالا قارچ‌ها را با کمک یک چاقوی تیز و تخته آشپزخانه، به صورت ورقه ورقه خرد کنید.

پس از حل شدن خامه، باید قارچ‌ها را اضافه کنید. برای عطر و طعم بهتر غذا ادویه‌هایی مثل آویشن و پابریکا اضافه کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله باید حرارت کم باشد تا قارچ بپزد. بنابر ذائقه خود می‌توانید بیف استراگانف مرغ را آبدار یا غلیظ کنید. اگر بیف استراگانف مرغ آبدار دوست دارید، پس از اینکه قارچ پخت، اجاق گاز را خاموش کنید. اما اگر دوست دارید بیف استروگانف مرغ با قارچ شما، غلیظ باشد صبر کنید تا مقداری از آب آن تبخیر شود و غذا غلیظ‌تر شود.

مرحله نهم

سیب زمینی سرخ کرده در کنار بیف استراگانف مرغ بسیار لذیذ است. پوست سیب زمینی را بگیرید. پس از شستن آنها را خلالی کنید. در داخل تابه روغن بریزید و بر روی حرارت بگذارید. سپس سیب زمینی را در روغن سرخ کنید.

طرز تهیه بیف استراگانف با مرغ به پایان رسید. آن را در ظرف مورد نظر بریزید و روی آن را با سیب زمینی سرخ کرده، تزئین کنید. نوش جان!

پیشنهاد مطالعه  طرز تهیه سمنو خانگی فوری

طرز تهیه بیف استراگانف مرغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا