ورزشی

بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک

بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک

مکمل‌های ورزشی دارای انواع مختلفی است. هر یک از انواع مکمل کاربرد خاصی دارند. بنابراین باید ابتدا هدف خود را از مصرف آن تعیین کنید، سپس بهترین مکمل را انتخاب نمایید. اگر شما علاقه دارید که حجم عضله خشک خود را افزایش دهید، باید بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک را مصرف کنید؟

مکمل بدنسازی مخصوص دوره حجم خشک، به شما کمک خواهد کرد که بتوانید به هیکل دلخواه خود دست یابید و عضلات نیرومند و بدون چربی داشته باشید. آیا می‌دانید اصطلاح حجم خشک چیست؟ بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک چیست؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

حجم خشک چیست؟

اغلب بدنسازان آرزو دارند عضلاتی با حجم خشک داشته باشند. منظور از حجم خشک، داشتن عضله‌های بدون ذخیره چربی و به صورت کات شده است. در واقع ورزشکارانی که دارای بدن حجم خشک هستند، مقدار چربی عضلات آنها به حداقل رسیده است و در عوض ماهیچه‌ها کاملا عضلانی هستند. به این صورت اندام زیبایی و متناسبی خواهند داشت که در اصطلاح سیکس پک می‌گویند.

دستیابی ورزشکاران به حجم خشک و اندام کات شده، نیاز به تلاش بسیار بالایی دارد. آنها باید رژیم غذایی مناسبی را رعایت کند. مصرف بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک نیز برای عضله‌سازی بدون چربی، بسیار موثر و کارساز است.

پیشنهاد مطالعه  بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم

بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک

ویژگی بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک

ویژگی بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک عبارتند از:

بیشترین درصد ترکیبات آن، پروتئین است.

میزان چربی موجود در مکمل، کمترین مقدار است.

میزان کربوهیدرات موجود در مکمل کم است.

دارای اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

مکمل‌های بدنسازی که در دوره حجم خشک استفاده می‌کنید باید اصل و از برند معتبر باشد. از مصرف مکمل‌های ناشناخته و فیک خودداری کنید؛ زیرا ممکن است عوارض جانبی خطرناکی داشته باشد.

بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک

معرفی بهترین مکمل بدنسازی برای حجم خشک

برای رسیدن به حجم خشک و عضله‌های کات شده، علاوه بر ورزش، بدن انسان نیاز به مواد مغذی خاصی دارد. استفاده از بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک در تامین این مواد به بدن ورزشکار کمک می‌کند. بنابراین در دوره حجم خشک باید در کنار رعایت رژیم غذایی، مکمل‌های مناسب این دوره مصرف شود تا سریعتر به نتیجه برسید.

بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک، باید دارای کمترین میزان چربی باشد. همچنین این مکمل باید دارای مواد ضروری برای عضله سازی باشد. در ادامه چند مکمل که موجب رشد بافت‌های عضلانی می‌شود، ذکر شده است.

مکمل پروتئین وی

یکی از بهترین مکمل‌هایی افزایش حجم عضله خشک، پودر پروتئین وی است. این مکمل، روند عضله سازی را سرعت می‌بخشد و به بدنسازان کمک می‌کند تا به اندام سیکس پک برسند. پروتئین وی با عنوان پروتئین آب پنیر نیز شناخته می‌شود. بدن انسان برای ساخت عضله نیاز به آمینو اسید دارد، مکمل پروتئین وی نیز سرشار از آمینو اسید است.

همچنین برای دستیابی به حجم خشک، باید مصرف پروتئین شما بالا باشد. به همین دلیل مصرف مکمل پروتئین وی در دوره حجم ضروری است. البته این مکمل انواع مختلفی دارد که در ادامه آورده شده است:

پیشنهاد مطالعه  بهترین پروتئین طبیعی برای عضله‌سازی; غذاهای عضله ساز

پروتئین وی کنسانتره: میزان پروتئین آن بسیار بالا است. اما مقدار کمی چربی و کربوهیدرات نیز دارد.

پروتوین وی هیدرولیزه: جذب بسیار سریعی در بدن دارد.

پروتئین وی ایزوله: حداقل ۹۰ درصد پروتئین در آن وجود دارد. چربی و لاکتوز این پروتیئن خیلی ناچیز است.

پروتئین وی ایزوله به دلیل داشتن پروتئین زیاد و چربی کم، بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک است.

مکمل BCAA

مصرف پروتئین در دوره حجم خشک، ضروری است. ساختار پروتئین از اسیدهای آمینه تشکیل شده است. مکمل BCAA یک مکمل برای افزایش حجم عضله خشک است که دارای آمینو اسیدهای شاخه‌دار والین، ایزولوسین و لوسین است. به همین دلیل، این مکمل در تسریع روند عضله سازی بدن بسیار موثر است.

مصرف این مکمل مزایایی دارد. برای مثال رشد ماهیچه‌ها و بافت‌های عضلانی را تقویت می‌کند. مصرف این مکمل عملکرد ورزشی را بهبود می‌بخشد. خستگی بدن، ضعف و آسیب عضلات بعد از ورزش را کاهش می‌دهد. از گرفتگی عضلانی در هنگام ورزش جلوگیری می‌کند. همچنین بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک، BCAA، ترشح هورمون رشد را افزایش می‌دهد.

مکمل آمینو؛ بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک

مکمل آمینو یکی دیگر از بهترین مکمل‌های افزایش حجم عضله خشک است که سرشار از اسیدهای آمینه است. همان گونه که در بالا اشاره کردیم، ساختار پروتئین از آمینو اسید تشکیل شده است، به همین دلیل مصرف این مکمل در دوره حجم خشک، روند عضله‌سازی را تسریع می‌بخشد.

این مکمل به شکل‌های مختلف قرص، پودر یا محلول وجود دارد. این مکمل حجم عضلات را افزایش می‌دهد و از تحلیل ماهیچه جلوگیری می‌کند. همچنین انرژی و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. عملکرد ورزشی بدنسازان را بهبود می‌بخشد.

پیشنهاد مطالعه  بعد از ورزش برای عضله‌سازی چی بخوریم؟

مکمل ال آرژنین؛ بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک

مکمل ال آرژنین یکی از اسیدهای آمینه غیر ضروری در بدن است. منظور از اسید آمینه‌های غیر ضروری، اسید آمینه‌هایی است که بدن به تنهایی می‌تواند آن را تولید کند. همچنین با رژیم غذایی مناسب، اسید آمینه مورد نیاز بدن تامین می‌شود. ال آرژنین به طور طبیعی در پروتئین‌های حیوانی از قبیل گوشت قرمز، مرغ و بوقلمون وجود دارد. همچنین پروتئین‌های گیاهی مانند نخود، عدس، سویا نیز دارای ال آرژنین می‌باشد. لبنیات نیز سطح آرژنین در بدن را افزایش می‌دهند.

مکمل ال-آرژنین یکی از بهترین مکمل‌ها برای مصرف در دوره حجم خشک است. زمان مناسب برای مصرف مکمل ال آرژنین، قبل از تمرین است. ال آرژنین اسید نیتریک موجود در خون را افزایش می‌دهد؛ به همین جهت رشد ماهیچه‌ها و عضلات را تسریع می‌کند. همچنین این مکمل، ترشح هورمون رشد را افزایش می‌دهد. سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.

مکمل ال آرژنین به عنوان بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک، باعث می‌شود که رگ‌ گشادتر شود؛ بنابراین اکسیژن بیشتر به ماهیچه‌ها می‌رسد. به همین دلیل مکمل ال آرژنین، آسیب‎‌های عضلانی در حین ورزش و تمرین را کاهش می‌دهد. این مکمل باعث می‌شود استقامت و عملکرد ورزشی بدنسازان افزایش یابد.

بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا