سلامت

چاق و سفت شدن صورت در یک هفته

چاق و سفت شدن صورت در یک هفته بدون نیاز به جراحی

صورت انسان از مهمترین اجزای بدن است که بیشترین نقش را در زیبایی ظاهری فرد دارد. معمولا همه افراد دوست دارند صورت صاف و سفت داشته باشند. حال برخی از افراد علاقه دارند که صورت پر و چاق داشته باشند، برخی دیگر از افراد نیز صورت لاغر را ترجیح می‌دهند. اما معمولا صورت‌های پر با گونه‌های برجسته جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسند.

اگر شما نیز علاقمند به داشتن صورت پر و گونه بر جسته هستید، ما در این مقاله راهکارهای طبیعی برای چاق و سفت شدن صورت در یک هفته را ارائه می‌دهیم. اگر چه روش‌های انتقال چربی، فیلر و ژل از طریق جراحی و تزریق وجود دارد، اما ممکن است برخی از افراد روش‌های طبیعی را ترجیح دهند. البته نا گفته نماند که روش‌های ذکر شده هزینه بسیار بالایی نیز دارند که ممکن است برخی افراد امکان آن را نداشته باشند. در ادامه چند مورد از روش های چاق و سفت شدن صورت بدون نیاز به جراحی را برای شما ارائه کرده‌ایم.

پیشنهاد مطالعه  طریقه مصرف شربت دیفن هیدرامین برای گلو درد

1-  نوشیدن حداقل 8 لیوان آب برای چاق شدن صورت

برای داشتن پوست سفت و شفاف نوشیدن روزانه حداقل 8 لیوان آب ضروری است. دو سوم بدن ما از آب تشکیل شده است؛ بنابراین مصرف آب برای حفظ آب بدن ضروری است. مصرف آب به میزان کافی علاوه بر اینکه موجب دفع سموم بدن و هیدراته نگه داشتن آن می‌شود؛ یکی از موثرترین روش‌های چاق و سفت شدن صورت در یک هفته است.

نوشیدن آب کافی، باعث آبرسانی پوست می‌شود، به این ترتیب پوست، تمیز و شاداب و سالم‌تر به نظر می‌رسد.

2-  ورزش‌ صورت

انجام ورزش‌ صورت کمک می کند که پوست شما سفت و چاق به نظر برسد. برای این کار، دهان خود را به شکل O کنید و حدود 30 ثانیه یا بیشتر نگه دارید. این کار به بزرگ شدن گونه‌ها کمک می‌کند. ورزش دیگر، کشیدن انگشتان به صورت مورب از کنار دهان به سمت گونه‌ها در هر دو طرف صورت است. 5 الی 10 دقیقه این ورزش را انجام دهید. برای چاق و سفت شدن صورت در یک هفته، باید هر روز 5 الی 6 بار این تمرینات را تکرار کنید.

3- ماساژ صورت با روغن برای چاق و سفت شدن صورت

در کنار ورزش صورت، ماساژ روزانه صورت با روغن‌های طبیعی به افزایش گردش خون در صورت کمک می‌کند. افزایش گردش خون در صورت، باعث تغذیه بهتر پوست می‌شود. در نتیجه صورت سالم‌تر و حجیم‌تر به نظر می‌رسد. همچنین گونه‌ها نیز پرتر می‌شود.

کافی است شما حداقل یک بار در هفته صورت خود را با روغن بادام، روغن آووکادو، روغن نارگیل و یا روغن زیتون ماساژ دهید.

پیشنهاد مطالعه  علت قرمز شدن ناگهانی پوست بدن چیست

4-  استفاده از ماسک گلاب و گلیسیرین

استفاده از ماسک گلاب و گلیسیرین موجب آبرسانی، جوانسازی و درخشندگی پوست می‌شود. همچنین این ماسک باعث می شود صورت شما تمیز، هیدراته و سفت شود. بنابراین برای اینکه صورتتان چاق و گونه‌هایتان پرتر به نظر برسد، هر شب قبل از خواب مقدار مساوی گلاب و گلیسیرین را ترکیب کنید و با استفاده از پنبه بر روی صورت خود بمالید.

می‌توان با افزودن یک کپسول ویتامین E به حجیم‌تر شدن صورت کمک کرد.

5-  تمرینات یوگا برای چاق شدن صورت در یک هفته

برخی از تمرینات یوگا کمک می‌کند که صورت شما چاق‌تر شود. توجه داشته باشید، این تمرینات را با دستان تمیز انجام دهید تا سلامت پوستتان حفظ شود. می‌توان از چند قطره روغن زیتون یا نارگیل بر روی دست و صورت خود استفاده کنید.

به آرامی گونه‌های خود را نیشگون بگیرید

روزانه 2 تا 3 دقیقه گونه‌های خود نیشگون بگیرید و ماهیچه‌های گونه خود را به آرامی بکشید. این کار به افزایش جریان خون به سمت گونه‌ها کمک می‌کند و باعث چاق و سفت شدن صورت و گونه‌ها می‌شود.

ماهیچه‌های گونه را بلند کنید و لبخند بزنید

تمرینات یوگا که باعث کشش عضلات صورت می‌شود به سفت شدن صورت کمک می‌کند. عضلات گونه را به سمت بالا بلند کنید، سپس محکم لبخند بزنید.

صورت خود را پف کنید.

یکی دیگر از روش‌های موثر در چاق و سفت شدن صورت در یک هفته، پف دادن صورت است. توجه داشته باشید که گونه‌های شما به حالتی شکل می‌گیرند که بیشترین تمرین را داشته‌اید. برای این کار، یک نفس عمیق و هوا را تاجایی که می‌توانید در دهان خود پر کنید؛ به طوری که لپ شما پف کند.

پیشنهاد مطالعه  تغذیه سالم برای زنان در دوران بارداری

این تمرین را ابتدا از 15 الی 20 ثانیه شروع کنید. سعی کنید هوا را از یک گونه‌ای به گونه دیگر منتقل کنید. به مرور، زمان این تمرین را تا جایی که می‌توانید افزایش دهید. این حرکت یوگا از لاغر شدن و توخالی شدن گونه‌ها جلوگیری می‌کند.

چاق و سفت شدن صورت در یک هفته
تمرینات یوگا برای چاق شدن صورت در یک هفته

مواد غذایی مفید برای برای چاق و سفت شدن صورت در یک هفته

یکی از روش‌های مفید برای اینکه صورت پرتری داشته باشید، استفاده از رژیم غذایی موثر است. مواد غذایی مفید برای برای چاق و سفت شدن صورت، معمول پرکالری و سالم هستند. مواد حاوی پروتئین، کربوهیدرات‌های ساده، چربی‌های سالم مانند روغن زیتون و لبنیات پرچرب برای چاقی صورت در یک هفته موثر است. .

 مغز و آجیل و انواع دانه‌ها سرشار از اسیدهای چرب می‌باشند. مصرف این ماده غذایی برای سلامت بدن و چاقی صورت بسیار مفید است.

دانه شنبلیله به دلیل اینکه غنی از آنتی‌اکسیدان‌ است به سلامت و سفت شدن پوست صورت کمک می‌کند. علاوه بر مصرف خوراکی، می‌توان از دانه‌های خیس‌شده شنبلیله، خمیری درست کرد و 10 دقیقه روی گونه‌ها قرار داد.

مصرف شیر پرچرب برای چاق شدن صورت در یک هفته تاثیرگذار است.

 ماهی سرشاز از امگا3 می‌باشد. امگا3 یکی از قوی‌ترین چربی‌های سالم است که در چاق و سفت شدن صورت بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا