عمومی

کاشت سبزه عید فوری در زمان کوتاه

طرز تهیه سبزه عید فوری

یکی از کارهایی که باید در لیست کارهای آخر سال قرار داد درست کردن سبزه عید است. در روزهای پایانی سال به دلیل مشغله هایی مثل خانه تکانی و خرید معمولا بیشتر افراد از گذاشتن سبزه غافل می شوند. اگر شما هم هنوز برای درست کردن سبزه عید اقدامی نکردید و فکر میکنید که دیگر زمانی برای سبز شدن سبزه نیست، پس با ما همراه باشید تا نحوه کاشت چند مدل سبزه فوری و زیبا که در عرض چند روز سبز می شوند را آموزش ببینیم.

برای درست کردن یک سبزه فوری می توانید از بذرهایی مانند تربچه،خاکشیر، ماش، عدس، شاهی و خرفه استفاده کنید. دقت کنید باید در زمان مناسب نسبت به نوع بذری که داریم اقدام به کاشت سبزه کنیم. بعضی بذرها دیرتر و بعضی از بذرها زودتر رشد میکنند.

 زمان سبز شدن و جوانه زدن در انواع بذرها با یکدیگر متفاوت می باشند. برای مثال:

  • سبزه عدس و ماش 15 روزه رشد میکنند.
  • سبزه خاکشیر و شاهی 5 روزه رشد می کنند.
  • سبزه گندم نیز برای سبز شدن 10 روز زمان می برد.
  • تخم آفتاب گردان 15 روز زمان نیاز دارد.
  • ارزن، کنج، شبدر 6 روز برای سبز شدن نیاز دارند.

پس حتما توجه داشته باشید که برای درست کردن سبزه ی فوری باید از بذرهایی که زودتر رشد می کنند استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه  زرد شدن فرش بعد از شستشو

کاشت سبزه فوری دو رنگ

مواد لازم
خرفه 1 قاشق
منداب 3 قاشق
خاکشیر 2 قاشق
تور به میزان لازم
پنبه به میزان لازم
یونالیت به میزان لازم

 

1-ابتدا طرح و مدل مورد نظر خود را روی یونالیت انداخته و یونالیت را برش دهید. سپس با استفاده از فویل های ضخیم، یونالیت را بپوشانید.

2-مقداری پنبه یا اسفنج را روی یونالیت که با فویل پوشاندیم قرار می دهیم و با پارچه تور تمام سطح یونالیت را می پوشانیم. برای اینکه تور روی سطح کار محکم تر شود، میتوانید با چند عدد سنجاق آنرا به سطح یونالیت ثابت کنید.

آموزش کاشت سبزه فوری

3-حال نوبت به خیس کردن بذرها برای کاشت سبزه فوری می شود. تمامی بذرها را برای 4 ساعت در مقداری آب خیس کنید. بعد از این مدت، مواد را روی سطح آماده شده بکشید. این بذرها به دلیل غلیظ بودن به آسانی روی تور می چسبند.

برای اینکه سبزه ی دو رنگ زیبایی داشته باشیم، از بذر منداب که رنگ قرمز و  بذر خرفه و خاکشیر که سبز هستند استفاده می کنیم. اگر شما طرح خاصی برای سبزه دارید، میتوانید با استفاده از ماژیک این طرح را روی سطح تور بکشید و سپس هر یک از بذرها را در جای مخصوص خود قرار دهید.

آموزش کاشت سبزه دو رنگ

سپس یک نایلون را برداشته و روی سطح نایلون چند سوراخ ایجاد میکنیم، بعد آنرا روی کار طوری قرار می دهیم که نایلون به سطح بذرها نچسبد. اگر نایلون را سوراخ نکنید، رطوبت ایجاد شده در فضای سبزه نمیتواند از نایلون خارج شود و سبزه خراب می شود. بعد از 2 روز نایلون را باید برداریم.

آموزش کاشت سبزه دو رنگ

4-.حالا نوبت به رشد سبزه می شود. شما باید در دو نوبت صبح و عصر سبزه را آبپاشی کنید. توجه داشته باشید که برای آب دادن به سبزه خود از یک آبپاش استفاده کنید.

آموزش کاشت سبزه فوری

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا