ورزشی

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم، یا به اصطلاح مکمل گینر، به کسانی که دارای کمبود وزن هستند و نیاز به افزایش وزن زیادی دارند، کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان به وزن دلخواه خود برسند. همچنین برخی از مکمل‌های گینر، برای افزایش حجم تجویز می‌شود.

برخی از ورزشکاران، بیماران و کودکان از بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم استفاده می‌کنند. این مکمل به دلیل داشتن کالری بسیار بالا، برای افزایش وزن و افزایش حجم بدن بسیار موثر است. اگر شما نیز دچار کمبود وزن هستید و یا اگر یک ورزشکار هستید و می‌خواهید حجم عضله خود را افزایش دهید با ما همراه باشید.

ترکیبات بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم

بهترین مکمل برای افزایش وزن دارای مقدار بسیار زیادی کربوهیدرات است. این مکمل مقداری پروتئین و کمی چربی نیز دارد. هر پیمانه از این مکمل افزایش وزن حدود 1000 کالری دارد، بنابراین موجب وزن‌گیری سریع می‌شوند. اصلی‌ترین روش افزایش وزن، بالا بردن میزان کالری دریافتی بدن است.

اما بهترین مکمل برای افزایش حجم دارای پروتئین بیشتری نسبت به مکمل افزایش وزن است؛ زیرا که پروتئین عنصر اصلی عضله‌سازی است. این مکمل برای بدنسازان که می‌خواهند عضله‌های حجیم داشته باشند، مناسب است. در واقع ترکیبات این دو مکمل شبیه به هم هستند و به افزایش وزن و حجم کمک می‌کنند. اما در درصد کربوهیدرات و پروتئین با یکدیگر تفاوت دارند.

پیشنهاد مطالعه  بدن درد و گرفتگی بعد از ورزش و بدنسازی نشانه چیست؟

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم

فواید مصرف بهترین مکمل افزایش وزن و حجم

در صورتی که شما کمبود وزن شدید دارید و با وجود اینکه وعده‌های غذایی خود را به کامل می‌خورید، اما کمبود وزن‌تان جبران نمی‌شود؛ می‌توانید از مکمل افزایش وزن استفاده کنید. همچنین بدنسازان برای داشتن عضله‌های حجیم می‌توانند از مکمل افزایش حجم استفاده کنند. در صورت مصرف صحیح این مکمل‌ها، فواید بسیاری برای شما خواهد داشت:

  • کمبود وزن شما را جبران می‌کند و به وزن گیری سریع کم می‌کند.
  • سرعت عضله‌سازی را افزایش می‌دهد و عضله‌های حجیم برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • کالری مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند.
  • ترکیبات مغذی و مفید را برای بدن تامین می‌کند.
  • به ریکاوری بهتر و باکیفیت‌تر کمک می‌کند.

زمان مناسب برای مصرف مکمل افزایش وزن و حجم

مکمل‌های گینر یا همان مکمل افزایش وزن و حجم باید به صورت مرتب و دوره‌ای مصرف شود تا موثر واقع شود. میزان مصرف دقیق این مکمل باید با مشورت مربی تعیین شود. اما به طور کلی می‌توان گفت در سه وعده صبحانه، قبل از تمرین و پس از تمرین باید حدود 10 الی 20 گرم از این مکمل‌ را مصرف کنید.

بهترین مکمل برای افزایش وزن کودکان

افزایش قد و وزن کودکان باید بر طبق الگو و نمودار رشد باشد. در این الگو مشخص می‌شود که بر اساس قد و وزن تولد، قد و وزن کودک در سنین مختلف باید چه مقدار باشد. معمولا کودکانی که غذای کافی دریافت می‌کنند، با افزایش سن، وزنشان اضافه می‌شود و طبق نمودار رشد وزن می‌گیرند.

اما برخی از کودکان رشد کافی ندارند و وزن آنها پایین‌تر از نمودار رشد است. در این صورت باید به متخصص تغذیه یا پزشک کودکان مراجعه کنید و با مشورت او بهترین مکمل افزایش وزن مخصوص کودکان استفاده کنید. این مکمل دارای کالری و مواد مغذی اضافی است که به افزایش وزن و رشد کودک شما کمک می‌کند. توجه داشته باشید که برند مکمل افزایش وزن و میزان مصرف آن باید توسط پزشک تعیین شود. همچنین باید از مکمل مخصوص سن کودک استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه  مزایا و عوارض استفاده از استروئید در بدنسازی

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم بدون ورزش

مصرف بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم بدون ورزش امکان پذیر است. این مکمل به شما کمک خواهد کرد که وزن خود را اضافه کنید. اما توجه داشته باشید که ورزش کردن و انجام تمرینات قدرتی موجب می‌شود که اضافه وزن شما به صورت عضله ظاهر شود.

در واقع اگر بدون ورزش، مکمل افزایش وزن یا پروتئین عضله ساز را مصرف کنید، کنترلی بر روی محلی که وزن اضافه می‌کند، نخواهید داشت. این اضافه وزن ممکن است به صورت چربی در شکم، پهلو و پشت ظاهر شود. اما ورزش کردن موجب می‌شود که عضله‌های بدون چربی داشته باشید و در عین حال به وزن مورد نظر خود برسید.

بهترین مکمل افزایش وزن و حجم

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم بانوان

ممکن است این سوال برای بانوان پیش بیاید که آیا بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم بانوان و آقایان متفاوت است؟ آیا مصرف این مکمل برای خانم‌ها مضر است؟ تفاوتی بین مکمل‌ افزایش وزن بانوان و آقایان وجود ندارد. اما میزان مصرف مکمل با توجه به هدف فرد تعیین می‌شود. این مکمل از درشت‌ مغذی‌ها تشکیل شده است، بنابراین مصرف آنها هیچ ضرری برای خانم‌ها و آقایان ندارد.

پس از مصرف مکمل افزایش وزن بانوان، با توجه به میزان ورزش و تمرینات قدرتی، زمان لازم است که افزایش وزن شما صورت گیرد. همچنین زمان افزایش وزن شما به رژیم غذایی‌تان نیز بستگی دارد. افرادی که همزمان با مصرف مکمل، برنامه ورزشی منظم دارند و رژیم غذایی غنی از مواد مغذی را رعایت می‌کنند، ممکن است پس از گذشت دو هفته نتایج شگفت‌انگیزی را مشاهده کنند.

پیشنهاد مطالعه  بعد از ورزش برای عضله‌سازی چی بخوریم؟

مواد تشکیل‌دهنده بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم

همان گونه که در قسمت قبل ذکر شد، ترکیبات اصلی مکمل‌ افزایش وزن، پروتئین و کربوهیدرات هستند. اصلی‌ترین عنصر برای عضله سازی، پروتئین است. علاوه بر کربوهیدرات و پروتئین، مکمل‌ها دارای عناصر دیگری هستند. بهترین مکمل برای افزایش وزن‌ و حجم باید دارای کراتین نیز می‌باشند. اما قیمت مکمل‌های دارای کراتین نسبتا بالاتر است. البته کراتین جر عناصر ضروری مکمل نیست؛ زیرا به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود. پروتئین به جذب کراتین کمک می‌کند.

عنصر دیگری که در داخل بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم قرار دارد، مالتودکسترین است. این ماده یک پودر نشاسته گیاهی و ماده مغذی انرژی‌زا است. مالتودکسترین به طعم دهی و افزایش قابلیت ماندگاری مکمل کمک می‌کند. بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم دارای فیبرها نیز می‌باشد. وجود این فیبرها، بسیار اهمیت دارد. فیبرها موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و به دفع سموم ناخواسته از بدن کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا