سلامت

در دوران بارداری چه کنیم تا فرزند آرامی داشته باشیم؟

در دوران بارداری چه کنیم تا فرزند آرامی داشته باشیم؟

دوران بارداری دوره بسیاری مهم و حساسی است که در آن علاوه بر تشکیل جسم بچه، روحیات و خلاقیات آن نیز در حال شکل‌گیری است. بی شک شرایط روحی مادر بر جنینی که درون رحم قرار دارد، تاثیر گذار است. در طول دروان نه ماهه بارداری و به خصوص سه ماه اول آن به دلیل تغییرات هورمونی، ممکن است مشکلات روحی برای خانم‌ها به وجود بیاید. بنابراین قبل از اینکه تصمیم بگیرید که فرزندی داشته باشید مطمئن شوید که علاوه بر آمادگی جسمی، آمادگی روحی کامل داشته باشید.

مشکلات روحی از قبیل افسردگی، استرس و اضطراب در دوران بارداری بر اینکه فرزند آرامی داشته باشیم، تاثیر منفی می‌گذارد. مادرانی که سابقه بارداری دارند، به خوبی تجربه کرده‌اند که در روزهایی که استرس و تنش دارند، جنین نیز حرکات و ناآرامی بیشتری دارد.

جو متشنج خانواده، مشکلات زناشویی، مشکلات مالی در خانواده و بارداری ناخواسته همگی عواملی هستند که در روحیات مادر تاثیر می‌گذارد. جنین در دوران بارداری از لحاظ فیزیکی و روحی با مادر در تعامل است؛ بنابراین در این شرایط جنین نیز ناآرام خواهد بود و متاسفانه پس از به دنیا آمدن نوزاد، آثار مخرب آن در تمام طول عمر او باقی خواهد ماند.

در دوران بارداری چه کنیم تا فرزند آرامی داشته باشیم؟

بنابراین اگر شما نیز این سوال را دارید که در دوران بارداری چه کنیم که فرزند آرامی داشته باشیم؟ باید شرایط جسمی و روحی خود را ارزیابی کنید تا آمادگی کامل برای پذیرش نوزاد و مسئولیت‌های آن را داشته باشید. در دوران بارداری سعی کنید همواره از تنش دوری کنید، موسیقی آرام گوش کنید، در کنار همسرتان به پیاده‌رروی بروید. به هر نحوی که می‌توانید این دوران را برای خود شیرین کنید. ‌

پیشنهاد مطالعه  رعشه چیست؟

رعایت بهداشت خواب و تغذیه مناسب در دوران بارداری بر داشتن فرزند آرام بسیار موثر است. خوردن برخی از مواد غذایی در دوران بارداری موجب بیش فعالی نوزاد خواهد شد. بنابراین برای اینکه فرزند آرامی داشته باشید، از خوردن این غذاها خودداری کنید.

در دوران بارداری چه کنیم تا فرزند آرامی داشته باشیم؟

خوردن چه چیزهایی در بارداری بچه را آرام می‌کند؟

داشتن یک فرزند سالم، آرام و حرف گوش کن برای پدر و مادر یک نعمت بزرگ به شمار می‌رود. متاسفانه اغلب بچه‌هایی که خیلی ناآرام و شلوغ هستند، مشکل بیش فعالی دارند. تغذیه در دوران بارداری در بیش‌فعالی جنین بسیار موثر است.

کمبود اسیدهای چرب غیراشباع امگا-۳ در دوران بارداری ممکن است موجب بیش فعالی نوزاد شود. بنابراین در برنامه غذایی روزانه خود از غذاهایی استفاده کنید که حاوی اسیدهای چرب غیراشباع باشد. ماهی سرشار از اسید‌های چرب است، سعی کنید در هر هفته دو الی سه بار ماهی بخورید.

خوردن بادام خام و انواع آجیل در دوران بارداری، به دلیل دارا بودن ویتامین E، پروتئین و منیزیم برای اینکه فرزند آرامی داشته باشیم، بسیار مفید است.

تخم مرغ دارای اسیدهای چرب امگا-۳، امگا-۶، و آهن است. دو الی سه بار در هفته تخم مرغ پخته میل کنید تا از بیش فعالی نوزاد جلوگیری کند و فرزند آرامی داشته باشید.

کمبود آهن در دوران بارداری یکی از اصلی‌ترین عوامل بیش‌فعالی جنین است. بنابراین در دوران بارداری مواد غذایی حاوی آهن میل کنید. گوشت، حبوبات، خرما، اسفناج، کشمش و انجیر از منابع غنی آهن هستند.

یکی دیگر از مواد معدنی که کمبود آن در بدن موجب بیش فعالی می‌شود، روی است. تخم کدو، گردو، پسته، فندق و بادام هندی سرشار از روی هستند. روزانه حدود ۳ الی ۴ عدد از این خشکبار را میل نمایید تا روی مورد نیاز بدن شما تامین شود.

پیشنهاد مطالعه  آبله مرغان چیست؟ تشخیص تا درمان

میوه و سبزیجاتی که برگهایی به رنگ تیره دارند، اسید فولیک بسیار زیادی دارند. مصرف میوه‌هایی چون پرتقال، آلبالو، انار، انجیر، توت فرنگی و تمشک در دوران بارداری بسیار توصیه می‌شود.

یکی دیگر از عواملی که در دوران بارداری برای اینکه فرزند آرامی داشته باشیم اهمیت دارد، اختلالات تیروئیدی است. کم کاری تیروئید موجب بیش فعالی و ناآرامی فرزند شما می‌شود. در دوران بارداری برای جلوگیری از اختلالات تیروئیدی در رژیم غذایی روزانه خود مقدار کافی از سدیم و ید قرار دهید.

کمبود ویتامین دی در بارداری ممکن است موجب ناآرامی و بیش فعالی کودک شما شود. برای اینکه فرزند شما آرام باشد، منابع غذایی حاوی ویتامین دی از جمله ماهی‌های چرب و روغن ماهی، جگر گاو، پنیر و تخم مرغ را در رژیم غذایی خود جای دهید.

علاوه بر موارد ذکر شده باید گفت، به طور کلی کمبود در دوران بارداری چه کنیم تا فرزند آرامی داشته باشیم؟ برخی از مواد معدنی در بدن موجب بیش فعالی خواهد شد. بنابراین سعی کنید در رژیم غذایی دوران بارداری خود خوراکی‌هایی را که حاوی مواد معدنی زیر است ، بگنجانید.

پروتئین

منیزیم

اسیدهای چرب

ویتامین B6، روی و کلسیم

چه غذاهایی باعث بیش‌فعالی جنین می‌شود؟

تغذیه مادر در ناآرامی و بیش فعالی فرزند بسیار موثر است. در هنگام بارداری حتما باید بدانید چه غذاهایی باعث بیش فعالی جنین می‌شود.

مصرف غذاهایی چون سوسیس و کالباس، محصولات کنسروی، نان صنعتی، غلات صبحانه، نوشیدنی‌های گازدار و انواع سس و چاشنی به هیچ وجه در بارداری توصیه نمی‌شود.

برخی از ماهی‌ها چون ماهی سفید، ماهی تن، کوسه ماهی، شمشیر ماهی و کفشک ماهی دارای مقادیر بسیار زیادی جیوه هستند. بنابراین بهتر است در دوران بارداری مصرف نشوند.

پیشنهاد مطالعه  فواید ورزش در بارداری

برای اینکه فرزند آرامی داشته باشید، به هیچ وجه تخم ‌مرغ خام نخورید.

مصرف سیگار و مشروبات الکلی در دوران بارداری، ممکن است موجب بیش فعالی کودک شود.

مصرف خودسرانه‌ی ویتامین‌ها و مکمل‌ها نیز در دوران بارداری ممکن است موجب مسمومیت شود؛ بنابراین بدون تجویز پزشک هرگز استفاده نکنید.

مصرف قرص استامینوفن در بارداری ممکن است موجب بیش‌فعالی جنین شود.

اگر در دوران بارداری احساس سرما، یبوست، فراموشی و یا احساس افسردگی دارید ممکن است دچار اختلالات تیروئیدی باشید. متاسفانه اختلالات تیروئیدی احتمال تولد جنین بیش فعال را افزایش می‌دهد.

بنابراین یکی از کارهایی که در دوران بارداری باید انجام دهید تا فرزند آرامی داشته باشید، توجه کافی به غذایی است که میل می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا