عمومی

علت زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟

7 علت زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی

لازم نیست شرلوک هولمز باشید تا بفهمید چرا برگ های گیاه آپارتمانی مورد علاقه شما ناگهان زرد می شود. اما برای حل این مشکل باید کمی شرایط گیاه را بررسی کنید، به این دلیل که برگ های زرد نشانه شرایط مختلف است. در این مقاله از اخبار شب سعی داریم تا هفت دلیل که باعث زرد شدن گیاهان آپارتمانی می شود را برای شما شرح دهیم

آبیاری

علت زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟

آبیاری بیش از حد یا آبیاری کم دو دلیل رایج زردی برگها هستند. اگر گیاه شما کم آبیاری شود، در نهایت برخی از شاخ و برگ های خود را در تلاش برای حفظ رطوبت قربانی می کند. از طرف دیگر، آب زیاد، اغلب ریشه های گیاه شما را می کشد، زیرا گیاهان نمی توانند در خاک غرقابی نفس بکشند. در نتیجه آبیاری کم و بیش از حد، هر دو باعث زردی برگ های گیاهان می شوند.

برای جلوگیری از هر یک از این مشکلات، حتما مطمئن شوید که در کف گلدان شما سوراخ هایی برای خروج آب اضافی تعبیه شده باشد. این سوراخ ها باعث می شود که آب اضافی بین دو آبیاری تخلیه شود. سپس فقط زمانی گیاهان خود را آبیاری کنید که حدودا 2 تا 3 سانتی متر از سطح خاک گلدان خشک باشد. اما توجه کنید که این مقیاس در هر گیاهی متفاوت می باشد، پس حتما در زمان خرید این موضوع را از کارشناس و فروشنده سوال کنید تا آبیاری گیاه به درستی انجام شود.

پیشنهاد مطالعه  چگونه چرم خشک را نرم کنیم

نور

علت زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟

گیاهان آپارتمانی همچنین می توانند در صورتی که نور زیاد یا خیلی کم داشته باشند، دچار زردی برگ شوند. برگ‌های دوستداران سایه مانند سرخس‌های گرمسیری اگر مجبور شوند در یک مکان آفتابی زندگی کنند، به آرامی به رنگ زرد محو می‌شوند.

از سوی دیگر، گیاهان آپارتمانی آفتاب پرست مانند ساکولنت در صورتی که در شرایط تاریک رشد کنند ممکن است شروع به زرد شدن کنند. همیشه هنگام خرید یک گیاه آپارتمانی جدید، از شرایط کامل نگهداری گیاه مطلع شوید و آن را در مکان مناسبی قرار دهید که نیاز نوری آن برآورده شود. نور روشن و غیرمستقیم معمولاً بیشتر انواع گیاهان آپارتمانی را راضی نگه می دارد.

جا به جایی

اگر برگ های گیاه آپارتمانی شما بلافاصله پس از اینکه آن را از گلخانه به خانه آوردید شروع به زرد شدن کرد جای نگرانی ندارد، به احتمال زیاد گیاه شما فقط در حال تنظیم با سطوح پایین نور در خانه شما است. به عنوان مثال ، برخی از گونه ها مانند فیکوس ، گاهی اوقات وقتی به مکان جدیدی منتقل می شوند، دچار زرد شدن برگ می شوند، اما نترسید زیرا در بیشتر موارد گیاه شما پس از یک دوره کوتاه با محیط و شرایط جدید انس گرفته و شاخ و برگ جدید تولید می کند.

توجه: توصیه می کنیم حداقل یک یا دو هفته پس از آوردن گیاهان آپارتمانی به خانه منتظر بمانید تا آنها بتوانند قبل از اینکه تحت استرس پیوند قرار بگیرند، با محیط جدید خود سازگار شوند.

رشد گیاه

با بزرگتر شدن گیاهان، برگهای پایینی آنها اغلب زرد شده و می ریزند این به این معنی نیست که گیاه شما بیمار است، فقط به این معنی است که آن برگ های پایین اکنون تحت سایه شاخ و برگ های بالاتر قرار گرفته اند و دیگر مورد نیاز گیاه نیستند. همچنین، به یاد داشته باشید که بسیاری از گیاهان آپارتمانی معمولی در واقع درختانی در زیستگاه طبیعی خود هستند و ریختن برگ ها تنها بخشی از فرآیند تلاش آنها برای تشکیل یک تنه و بزگ شدن آن است.

پیشنهاد مطالعه  فصل پیوند زدن درختان میوه

کمبود مواد مغذی

گیاهان آپارتمانی همچنین اگر برخی از مواد مغذی کلیدی را در خاک از دست بدهند، برگ‌های زرد یا لکه‌دار ایجاد می‌کنند. این معمولاً هنگام خرید یک گیاه مشکلی ایجاد نمی کند زیرا آنها در مخلوط گلدانی غنی از مواد مغذی رشد می کنند و به فروش می رسند. اما، پس از مدتی، گیاهان شما از غذایی که همراه با آن هستند استفاده می‌کنند و برای حفظ سلامتی برگ‌های خود نیاز به تقویت گهگاهی از مواد مغذی گیاهی دارند. برای اینکه گیاهان خود را در بهترین فرم نگه دارید، باید مواد مغذی آنها را بصورت کود در زمان نیاز به آنها بدهیم.

آفات

علت زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟

گیاهان داخل خانه مانند شته ها و کنه های عنکبوتی نیز می توانند عامل زردی برگ های گیاهان آپارتمانی شما باشند. هر دو آب گیاهان را می مکند و باعث می شوند برگها کم خون و پژمرده به نظر برسند. شته ها شبیه دانه های کوچک برنج هستند که به انتهای ساقه ها چسبیده اند. کنه‌های عنکبوتی تقریباً غیرممکن است که با چشم غیر مسلح دیده شوند، اما آن‌ها تارهایی مانند تارهای ریز در سطح زیرین برگ‌های گیاهان شما ایجاد می‌کنند. هر دو آفت را می توان با یک حشره کش ارگانیک گیاهان آپارتمانی کنترل کرد. این آفات در هوای خشک نیز رشد می کنند، بنابراین سطح رطوبت اطراف گیاهان خود را بالا نگه دارید.

دما

گیاهان آپارتمانی طبیعت گرمسیری دارند و از تغییرات آب و هوایی لذت نمی برند. اگر آنها مجبور شوند خیلی نزدیک به دریچه گرما، شومینه، کولر یا پنجره یا درب زندگی کنند، گیاهان شما ممکن است با انداختن برگ های زرد نشان دهند که چقدر ناراضی هستند. بیشتر گیاهان آپارتمانی در دمای بین 65 تا 80 درجه فارنهایت رشد می کنند.

پیشنهاد مطالعه  رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا