عمومی

چگونه زردی کفش سفید را از بین ببریم؟

چگونه زردی کفش سفید را از بین ببریم؟

آیا برای شما هم اتفاق افتاده است که پس از شستن کفش‌های سفیدتان، قسمتهایی از آن زرد شود. اگر به دنبال علت زرد شدن کفش سفید هستید، یا می‌خواهید بدانید چگونه زردی کفش سفید را از بین ببریم؟ پس با ما همراه باشید.

هنگامی که کفش‌ سفید و به خصوص کتونی را بشویید و در برابر نور خورشید قرار می‌دهید، یا آن را به مدت طولانی در معرض هوا می‌گذارید، تا خشک شود؛ ممکن است مشاهده کنید که رنگ آن متمایل به زرد است. این موضوع بسیار ناراحت کننده است و زیبایی کفش را از بین می‌برد. اما علت زرد شدن کف سفید چیست؟

علت زرد شدن کفش سفید پس از شستشو، ممکن است به دلیل جنس کفش باشد. همچنین ممکن است کفش به خوبی آبکشی نشده باشد و ماده شوینده آن باقی مانده باشد. به همین دلیل هنگامی که در مقابل آفتاب قرار می‌گیرد، واکنش شیمیایی نشان می‌دهد و رنگ کتونی تغییر می‌کند.

چگونه زردی کفش سفید را از بین ببریم؟

با چه رو‌شهایی زردی کفش سفید را از بین ببریم؟

1- اولین روش کارآمد برای از بین بردن زردی کتونی سفید، تمیز کردن کف کفش قبل از شست و شو است. معمولا کف کفش سفید، کثیف‌ترین قسمت آن است. بنابراین اگر بدون اینکه کف آن را تمیز کنیم، کفش را در آب قرار دهیم، کثیفی کف به سایر قسمت‌های کفش سفید نیز منتقل می‌شود. در واقع به جای تمیز کردن کفش، کثیف‌تر هم خواهد شد. بنابراین در نخستین گام باید کف کفش را تمیز کنید و سپس آن را خیس کنید.

پیشنهاد مطالعه  علت زرد شدن برگ بنجامین سبز

چگونه زردی کفش سفید را از بین ببریم؟

2- برای تمیز کردن کفش سفید نیاز به قلم مو و خمیر دندان است. خمیر دندان را بر روی قلم مو بریزید و بر روی کفش بکشید. خمیر دندان خاصیت سفید کنندگی دارد، به همین دلیل مشاهده خواهید کرد که کفش تمیز و براق شده است. به جای قلم مو می‌توان از یک مسواک قدیمی استفاده کنید.

3- – پس از تمیز کردن کفش سفید با خمیر دندان، باید آن بشویید. یکی از علت‌های زرد شدن لژ کفش سفید، عدم شست و شو صحیح است. در واقع اگر شما کفش را خیس کنید ولی به درستی نشویید، زرد خواهد شد. بنابراین از تمیز دن کفش، اطمینان حاصل کنید.

4-پس از شست و شوی کفش سفید، نوبن به مرحله خشک کردن می‌رسد. کفش را در دستمال کاغذی سفید بپیچید و همه قسمت‌های آن را کاملا بپوشانید. در واقع از قرار گرفتن مستقیم کفش در مقابل آفتاب و هوا جلوگیری کنید. صبر کنید تا کفش‌ها خشک شوند. پس از اینکه کفش خشک شد، مشاهده می‌کنید که دستمالهای کاغذی زرد شده‌اند. اما خوشبختانه کفش سفید زرد نشده است. به این ترتیب از زرد شدن کفش سفید جلوگیری کرده‌ایم.

جلوگیری از زرد شدن کفش سفید

در ادامه روش‌هایی برای جلوگیری از زرد شدن کفش سفید ذکر شده است.

ممکن است علت زرد شدن لبه کفش، به دلیل باقی ماندن آنزیمهای شیمیایی به کار رفته در ماده شوینده باشد. برای اینکه زردی کفش سفید را از بین ببریم، بهتر است به جای شوینده‌های آنزیم‌دار از صابون سفید کننده برای شستن کفش سفید خود استفاده کنید. استفاده از صابون سفید کننده، باعث براقتر و سفیدتر شدن کفش خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه  علت زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟

روش دیگر برای اینکه چگونه زردی کفش سفید را از بین ببریم، استفاده از جوهر آبی است. جوهر آبی دارای آهن است و اگر در آب ریخته شود واکنش شیمیایی می‌دهد. حدود ۳ الی ۵ قطره جوهر آبی را ر آب تمیز بریزید. رنگ آب به آبی روشن تغییر می‌دهد، نگران تغییر رنگ کفش خود به آبی نباشید. کفش سفید خود را به مدت ۱۰ دقیقه در این آب قرار دهید تا کاملا خیس بخورند و تمیز شوند. سپس کفش را بیرون بیاورید و با آب خالی دوباره بشویید. با استفاده از روشی که در ادامه گفته می‌شود، کفش را خشک کنید.

برای این که از زرد شدن کفش سفید جلوگیری شد، روش خشک کردن بسیار اهمیت دارد. کفش سفید در معرض نور خورشید تغییر رنگ می‌دهد. بنابراین پس از شستن کفش، آن را کاملا با دستمال سفید بپوشانید تا از نور خورشید در امان بماند. اگر درون دستمال چند لایه قراردهید، نتیجه کار بهتر خواهد شد. همچنین دستمال سفید دارای فلورسنت است. به همین دلیل به سفیدتر شدن کفش کمک بیشتری می‌کند.

اگر هم چنان این سوال را دارید که چگونه زردی کفش را از بین ببریم؟ به دنبال آخرین راه حل استفاده از پودر سرب را پیشنهاد می‌کنیم. اگر لژ کفش شما به شکل جدی تغییر رنگ داده و زرد شده است، به احتمال فراوان، پودر سرب مشکل شما را حل خواهد کرد. ابتدا کفش را تمیز بشوید. سپس مقداری پودر سرب بر روی کفش سفید بمالید. به روشی که در بالا گفته شد در دستمال سفید خشک قرار دهید تا کاملا خشک شود. پس از خشک شدن کفشها به رنگ اولیه خود بر می‌گردند.

پیشنهاد مطالعه  چهارشنبه سوری برای عروس چی میبرن؟

چگونه زردی کفش سفید را از بین ببریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا