عمومی

چهارشنبه سوری برای عروس چی میبرن؟

عیدی عروس برای چهارشنبه سوری

چهارشنبه‌سوری یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین جشن‌های ایرانی است. در شب آخرین چهارشنبه از سال، که زمستان و فصل سرما نیز به پایان می‌رسد، جشن چهارشنبه سوری برگزار می‌شود. حتما در مورد سنت‌های قدیمی این شب شنیده‌اید. این سنت‌ها شامل روشن کردن آتش، پریدن از روی آن و خواندن شعر “سرخی تو از من، زردی من از تو” است. مراسم رقص و شادی، مراسم قاشق زنی و فالگوش همگی از رسم‌های قدیمی این شب می‌باشد.

اما یکی از رسوم قدیمی چهارشنبه سوری، عیدی بردن برای عروس و داماد تازه است. این مراسمات همانند عیدی نوروز و شب یلدا و مناسبت‌های دیگر، برای محکم‌تر و پایدارتر کردن مهر و محبت بین عروس و داماد می‌باشد. در واقع عروس و داماد به بهانه‌های مختلف می‌خواهند محبت خود را به یکدیگر نشان دهند و هدایایی را تقدیم هم کنند. اما سوالی که ممکن است برای خانواده‌ها پیش بیاید این است که چهارشنبه سوری برای عروس چی می‌برن؟

معمولا در شب چهارشنبه سوری خانواده عروس و داماد هدایایی را با توجه به رسوم محلی خود و بر حسب توان مالی خود تهیه می‌کنند و آنها را تزئین کرده و یا خنچه آرایی می‌کنند و به منزل عروس می‌برند و به او پیش‌کش می‌کنند.

چهارشنبه سوری برای عروس چی میبرن

چهارشنبه سوری عروس

اگر شما یک تازه داماد هستید و یا در خانواده‌تان پسری به تازگی عقد کرده است و در آستانه چهارشنبه سوری این سوال برای شما پیش آمده که چهارشنبه سوری برای عروس چی می‌برن؟ با ما همراه باشید. در ابتدا باید بگوییم هدایایی که داماد برای عروس تهیه می‌کند فقط باید از روی ابراز علاقه باشد و نه چشم و هم چشمی. بنابراین سعی کنید با توجه به وضعیت مالی داماد، هدایای مناسب را انتخاب کنید، نه گران‌تر و نه ارزان‌تر.

پیشنهاد مطالعه  چگونه زردی کفش سفید را از بین ببریم؟

این هدایا می‌توان شامل موارد زیر باشد:

لباس نو

شال

کفش

کیف

کیف پول

عینک

زیورآلات و اکسسوری‌هایی مانند زنجیر طلا، گردنبند، دستبند

ست لوازم آرایشی

عطر و ادکلن

گلدان

باکس گل

ظروف

کالای خواب

تابلوهای هنری

صنایع‌دستی

لوازم خانگی

فنجان و لیوان

قفسه کتاب

ساعت

قرآن کریم

در کنار هدایای اصلی که از لیست بالا انتخاب می‌کنید و در چهارشنبه سوری برای عروس می برید، می‌توانید هدیه کوچک و زیبا را از لیست زیر نیز انتخاب کنید و در کنار هدایای اصلی قرار دهید تا هدیه شما جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر نشان داده شود.

جعبه موزیکال

تقویم روزمیز چوبی

باکس گل به خصوص باکس رز

باکس شکلات

استند موبایل

ست ماگ

پک‌های دم‌نوش

روسری مینی اسکارف

به طور کلی می‌توان گفت برای اینکه در چهارشنبه برای عروس چه ببرید، فرمول خاصی وجود ندارد. شما می‌توانید هر چیزی را که به نظرتان عروس نیاز دارد، برای او بخرید. برخی ترجیح می‌دهند برای مراسم چهارشنبه سوری، خرید عید نوروز را هدیه ببرند. برای مثال لباس، شال، کیف و کفش، ساعت، طلا و جواهرات را با روبان و گل تزیین کرده و تقدیم به عروس می‌کنند.

چهارشنبه سوری برای عروس چی میبرن

هدیه خانواده عروس به داماد در چهارشنبه‌سوری

همان گونه که گفتیم در شب چهارشنبه سوری داماد برای ابراز علاقه هدایایی را برای داماد می‌برد. اما این ابراز علاقه باید دو طرفه باشد. خانواده عروس هم برای تشکر از داماد هدایایی را برای او تهیه می‌کنند و آنها را تزیین کرده و به او پیشکش می‌کنند. هدیه داماد نیز مانند هدیه‌ای که برای عروس به مناسب چهارشنبه سوری تهیه می‌شود، می‌تواند متفاوت باشد.

پیشنهاد مطالعه  کاشت سبزه پرتقال

خانواده عروس نیز با توجه به توان مالی خود چند مورد از لیست زیر را انتخاب می‌کنند.

کت

شلوار

کروات

کفش

ساعت

عطر و ادکلن

کت

دکمه سرآستین

ست اصلاح مردانه

چهارشنبه سوری برای عروس چی میبرن

تزئین وسایل چهارشنبه سوری برای عروس

پیشتر گفتیم که چهارشنبه سوری برای عروس چی می‌برن؟ حالا می‌خواهیم ببینیم آنها را چگونه تزیین کنیم تا زیباتر و چشمگیرتر به نظر برسند. در این شب زیبا و پر از شادی هدایای خود را با سلیقه و ذوق تزیین و شیک کنید. می‌توانید هدایا را در باکس‌های هدیه چوبی یا مقوایی و یا در سبدهای حصیری زیبا قرار دهید. همچنین می‌توانید با گل‌آرایی، تور و روبان، شمع، فشفشه و … آنها را تزیین کنید.

برای تزیین هدایا می‌توانید از یک تم زیبا مانند طیف کرم، سرخ، نارنجی و … استفاده کنید. به هر حال تمام سلیقه خود را به کار بگیرید که این هدایا را با تزیین عالی، با شکوه‌تر کنید و یک شب با خاطرات شیرین و به یاد ماندنی را برای عروسی و داماد و خانواده‌هایشان در چهارشنبه سوری بسازید.

چهارشنبه سوری برای عروس چی می برن

مراسم خنچه برون برای عروس در چهارشنبه سوری

یکی از رسوم زیبا و متداول چهارشنبه‌سوری برای عروس و داماد، مراسم خنچه‌برون است. خنچه چهارشنبه‌سوری را خانواده داماد تهیه می‌کنند و همراه با سایر هدایای تزیین شده به خانه عروس می‌برند. در منزل عروس وسایل و هدایا و خوراکی‌ها را بر روی یک میز یا سفره با سلیقه می‌چینند.

بر روی سفره یا میز می‌توان وسایلی چون آینه و شمعدان و هدایایی چون لباس عروس، کیف و کفش، زیورآلات، عطر و ادکلن و… قرار دارد. در سفره چهارشنبه سوری عروس خوراکی‌هایی می‌چینند که نماد روزی، برکت و شیرینی زندگی است. این خوراکی‌ها شامل هل، دارچین، فلفل، زیره، کله قند و… است. آجیل، تنقلات، شیرینی و شکلات که معمولا پای ثابت عیدی‌های عروس و داماد است، در سفره چهارشنبه سوری عروس قرار می‌گیرد. یک دسته‌گل طبیعی زیبایی سفره شما را دوچندان خواهد کرد. می‌توانید سفره را با روبان، گل و شمع و سایر تزئینات زیباتر کرد.

پیشنهاد مطالعه  چگونه فرش را بدون شستن تمیز کنیم

مراسماتی که گفته شد یک سری مراسم کلی بود. ممکن است در استان‌ها و محل‌های مختلف تفاوتهایی وجود داشته باشد. اما به طور کلی در پاسخ به سوال چهارشنبه سوری برای عروس چی می برن؟ توجه داشته باشید که از تجمل‌گرایی و چشم و هم چشمی پرهیز کنید. خرید خود را با توجه بودجه مالی خود انجام دهید. مطمئنا هدیه کوچکی که با عشق و علاقه خریده می‌شود ارزشی فراتر از قیمتش دارد.

چهارشنبه سوری برای عروس چی می‌برن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا